22 Ekim 2013 Salı

OKK 17. BLOG TUR: Harry Q. Davasının Ardındaki Gerçek - Joel Dicker / Yorum


Kitap Adı: Harry Q. Davası’nın Ardındaki Gerçek
 Orijinal Adı: La verite I’Affaire Harry Quebert
Yazar Adı: Joel Dicker
 Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 661
Basım Yılı: 2013
Uzun zamandır böyle bir kitap okumamıştım. Kitabın arka kapağında da dediği gibi "Türü mü?  Aşk, gerilim, polisiye, dram... Kısacası hayat."
Bir yere odaklanmadan hayatı olduğu gibi ele almış bir kitaptı. Sadece dram, sadece polisiye veya sadece psikoloji değil, hayattaki gibi hepsinden birer tutam... 

Önce Marcus'un yaşamının bir dönemine şahit oluyorsunuz. İlk başta bir kitap yazıp  ülkenin en popüler yazarlarından biri haline gelen Marcus'un, 2. kitabını bir türlü yazamayıp çırpınışlarını, son çare eski hocası ve ünlü bir yazar olan Harry Q.'dan yardım istemesini yine Marcus'un kendi ağzından dinliyorsunuz.   


Ardından yazmayı çok seven biri olarak  benim de keyifle okuduğum Harry'nin Marcus'a verdiği yazarlık tavsiyelerini dinlerken, herhalde tüm kitap Marcus'un bu durumu üzerine kuruldu dediğiniz anda ortaya polisiye bir mevzu çıkıyor. Harry'nin yıllar önce sevgili olduğu 15 yaşındaki Nola o dönemde öldürülmüş ve cesedi bulunamamış, bir anda bu ceset yıllar sonra Harry'nin evinin bahçesinde bulunur. Bambaşka sırlar da vardır ve zanlı olarak Harry görülmektedir. Yıllar sonra ortaya çıkan ceset sadece cinayeti değil, bambaşka sırları da beraberinde getirir. Bu sefer yardım isteme sırası Harry Q.' dadır. İşte tam burada aşk, polisiye, dram bir birine girmeye başlıyor... 

Kitap akıcı bir dille, ayrıntılı bir şekilde anlatılmış. Marcus'un bakış açısını da çok sevdim. Aksi takdirde 661 sayfalık ve nispeten küçük puntolarla yazılmış böyle bir kitabı bu kadar hızlı okumak asla mümkün olmazdı. :)

Kapak tasarımından da bahsetmek gerekirse Can Yayınları'nın klasik kapak tasarımlarını da sevmekle birlikte bu yenilikçi kapağı da çok beğendim, çok başarılı... 

P.S. : Bu kalın kitapta besin yetersizliğinden ölmeyeyin diye biraz abartmışım kabul ediyorum :p 


Can Yayınları'na Katkılarından Ötürü Teşekkürler :) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder