13 Ocak 2013 Pazar

Beyaz Dizilerimmm



Bir süredir rahatsız olduğum için yazamadım ama işte döndüm buradayım :)
Sevgili Kitap Tutkusu'nun isteği üzerine bu sefer beyaz dizilerim üzerine olacak bu yazı :)

Blog yazmaya başladığımda ilk yazım yine beyaz dizilerle ilgiliydi. Hikayeyi yinelemek gerekirse  ben çok okuyan biriyim ama hiç beyaz dizi okumamıştım. Okul çıkışı arkadaşımla kitap bakmak için sahafa gittiğimizde karşılaşmıştık bu mini mini kitaplarla. İlk başta alay ettik, güldük. Çok klişe göründü sanki, bilmiyorum. Sonra karşılıklı gaza getirdik birbirimizi, alsak mı ne yapsak diye... Sonuç 2şer tane aldık. Hiç unutmam ilk aldığım kitaplar Baş Belası - Vickie York (Gelişim Serüven) ve Ateşle Oynamak - Margaret Rome (Gelişim -8 Nolu Kitap)'du. Hoşumuza gitti almaya devam ettik. Kitapçı 2 tane getirip 1 kitap alabileceğimizi söyledi ama ben pek kitaplarımı vermeyi sevmem o yüzden vermedim asla :)

Okula gidiş geliş yolum toplam 4-5 saat sürüyordu. Ve bu mini mini kitaplar benim kurtarıcım oldu. Günde 1 veya 2 kitap bitirir oldum sadece yolda. Ve yoğun okul ve sınav telaşesinde kafa dağıtırdı... Sevgiyle bağlandım onlara ve bir süre sadece beyaz dizi okudum. Elimde 290 beyaz dizi var ve ben bunların 190'ını o süreçte okumuş bulunmaktayım. Şuan eklediğim resimler alıntıdır. Kendi beyaz dizilerimin fotoğraflarını şu an malesef çekemiyorum ama bir gün ekleyeceğim :)

Benim Beyaz Dizilerim yazım için Tık!

Şimdi gelelim kitaplara. Benim okumayı sevdiklerim cep boy olan Gelişim Beyaz dizi  ve Harlequin Romance. Gelişimin yan türü olan Serüvenleri pek sevemedim nedense onlardan elimde az var bu yüzden. Harlequinde favorim Romance olmakla birlikte Yasemin, Historical, Temptation (mor dizi), Özel Sayılar, Altın Dizi'yi sevmekle birlikte Desire serisini bana çok yüzeysel geldiği ve sadece tutkuya dayalı olduğu için sevemedim. Belkide benim okuduğum birkaç tane kötüydü bilmiyorum. 

Favori yazarlarım: 
Anne Weale
Sara Craven
Charlotte Lamb
Carole Mortimer
Anne Mather
Kay Thorpe
Yvonne Whittal
Lynne Graham
Jessica Steele
Sandra Brown
Nora Roberts
Mary Wibberley
Sally Wentworth


Unuttuğum yazar var mı bilmiyorum ama bu yazarları gözü kapalı okurum :)

Yine sevdiğim diğer yazarlar da şöyle, bunlar da başarılı yazarlardan:
Janet Daily
Lilian Peake
Helen Bianchin
Penny Jordan
Patricia Lake
Leight Michaels
Karen Van Der Zee
Anne Stuart
Victoria Gordon
Bethany Campbell
Debbie Macomber
Rozz Denny
Susan Napier
Emma Darcy
Madeleine Kerr
Rebecca Winters
Roberta Leigh

Bu yazarları da gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz. 

Harlequin Historical yazarlarından Carla Kelly'nin elimdeki 2 kitabından sadece birini okumuş olarak tarzını sevdim. Özellikle gerçekçiliği hoşuma gitti :)

Asla yaklaşmayın dediğim yazarlar ise iki tane. 
İlki Betty Neels. Bu ablamız bir hastanede hemşireymiş, oradan bir doktorla evlenmiş ve yazarlığa başlamış. O yüzden kitapları hep hastanede geçer. Hep ezik, ciddi anlamda ezik kızlarımız ile başarılı ve sert doktorlarımız arasında geçer. Ve bu kız doktorla gezer, tozar, evlenir, çocuk falan doğurduktan sonra bunlar anca birbirlerine açılırlar. Kitapları çok düz, hiç bir hareket olmadan ilerler. Bu yazarın çok merak ediyorsanız bir kitabını okuyun ya da hiç okumayın çünkü gayet Serdar Ortaç şarkıları tadında kitapları ufacık ayrıntılar dışında birbirinin aynısıdır. 

Bir de JoAnn Ross'u pek sevemedim nedense. Betty Neels kadar olmasa da okuduklarım beni sıktı. Hatta Türkiye'yle ilgili bölümü olmasına rağmen (böyle şeyleri severiz biz) yine de sevemedim.



Yayınevlerinden bahsedersek farklılık olsun diye bir dönem diğer yayınların da bu tarz kitaplarını okumuştum. Ceylan Yayınları, Tay Yayınları ve Türk Beyaz Dizileri adıyla satılan Artemis Dergisinin verdiği Yosun Yeşilmen'in yazdığı kitaplar. Ceylan ve Tay'ı pek beğenmemiştim ama Türk olanlar resmen rezaletti. 3 tane almıştım. İlki o kadar kötüydü ki diğer ikisini henüz okumaya cesaret edemedim. Çok mantıksız ve tutarsız hikayelerdi. 

Favori kitaplarıma gelince :)

Rüzgarın Kızı - Anne Weale 
(O kadar harika bir hikayeydi ki hala aklımdadır:   :)

Yakut Yüzük - Sandra Morton
(Bu kitapta ben acayip duygulanmıştım, gözlerim dolu dolu gezmiştim, uygun bulduğum ilk zaman da ağlamıştım. Sonunun mutlu biteceğini bile bile hem de)

Kulaktan Kulağa - Debbie Macomber 
(Şu sıralar küçük mucizeler dükkanı serisiyle tanınan yazar aslında  bir harlequin yazarıydı. Zaten çoğu bu alandan geldi. Çok tatlı bir hikayeydi, okurken çok eğlenmiştim ve gülmüştüm:)

Ayrı Dünyalar - Dana Warren Smith
(Klasik hikayelerin aksine oğlumuz fakirdi ve çok tatlı bir hikayeydi. Etkilemişti beni)

Hayalet - Charlotte Lamb
(O kadar değişik ve bir o kadar da ürpertici bir hikayeydi ki çok kafa yormuştum okurken. Acayip etkilenmiştim :)

6 Yıl Sonra - Roberta Leigh
(Çok etkilemişti beni, özellikle esas oğlumuzun tavrı, yine benim gözler dolu dolu olmuştu. Ama aradan uzun yıllar geçen kitapları sevmesem de bu çok güzeldi... )

Önce Aşk Sonra İş - Day Le Claire
(Güzel kitaplardandı, yüzüklerin üzerinde yazanı okuduğumda çok hoşuma gitmişti)

Sevgiye Susamak - Patricia Lake 
(İlk aldığımın son 50 sayfası falan yoktu, bir kaç ay aradım çünkü en heyecanlı yerinde kesilmişti, sonra buldum tabi, güzel bir hikayeydi. Kızın nişanlısını ve kız kardeşini dövesim gelmişti)

Kiralık Koca - Kay Thorpe
Böyle zorla bir araya gelen çiftleri anlatan kitapları seviyorum

Portakal Çiçeği - Penny Jordan

Yürek Yakan - Mary Wibberley

Kalp Yarası - Sara Craven

Masum Sevgili - Carole Mortimer

Satılık Cennet - Kerry Alynne 

Cazibe - Emma Darcy

Korsana Altın Yakışır - Robyn Donald

Sarika'nın Özlemi - Yvonne Whittal

Yıldız Yağmuru - Sally Wentworth

Esrarengiz Sevgili - Mary Wibberley

Bir Çocuk Kaçırıldı - Charlotte Lamb

Tarçın Adında Bir Kız - Roz Denny

Tehlikeli Oyun - Kay Thorpe

Aşk Kelepçesi - Charlotte Lamb

Hoyrat Sevgili - Susan Napier

Brezilya Ateşi - Karen Van Der Zee

Gecenin Sessizliğinde - Nora Roberts (Gerçi yazarın tüm kitapları güzel)

Gönül Avcısı - Charlotte Lamb

Denizin Şarkısı - Anna Hampson

Kupanın Peşinde - Bethany Campbell


39 yorum:

  1. Ayyy canımm çok teşekkür ederim yazın için :) Çok güzel bir yazı olmuş eline sağlık :) Kitapları hemen not alıyorum. :))

    Bulabilirsem "Kiralık Koca - Kay Thorpe" en yakın zamanda okumak istediğim kitap. Çünkü böyle kitaplar gerçekten eğlenceli oluyor :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım, mersilerden bir demet :) Ben de o tarz zoraki işleri seviyorum, keyifli bir kitaptı :)

      Senin favorilerini de duymayı çok isterim bu arada :)

      Sil
  2. :)) Ben daha çok yeniyim beyaz dizi okumakta. Geçen sene bir heves 4 ya da 5 tane okumuştum, daha sonra diğer kitaplara başladım unuttum beyaz dizileri :/

    Şimdi yeni yılla birlikte daha çok beyaz dizi okuma kararı aldım canım. Toplamda 7-8 tane okumuş olmalıyım. İçlerinde en çok Sandra Marton-Orsini Brothers serisini beğendim. Sanırım İtalyan olmalarının beğenmemde büyük bir payı var :))Senin gibi okuduğum kitap çok olduğunda favorilerim olarak yazımı yazacağım canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sandra Morton'ı ben de beğenmiştim, yazmıştım yukarıda :) Bir de beni ağlatmıştı o ya rezillik :p Sanırm Day Le Claire'in serisini de beğenmiştin, ben yeni çıkanları çok fazla takip edemiyorum hala aklım cep kitaplarında. Harlequin çıkaracak cep boy yeniden demişlerdi ama sadece 1 tane historical gördüm ben yenilerde cep boy.
      Dediğin seriye bakacağım, Sandra Morton iyidir :) Teşekkür ederim canım, yazını da bekleyeceğim :)

      Sil
    2. Hangi kitap ağlattı :) Çok mu duygusaldı? Evet canım Day Le Claire'in serisini de beğenmiştim. Ne tesadüftür ki o da İtalyan! :)) O dediğin historicalı okuyup, beğenmemiştim. Çok fazla anlatım bozukluğu vardı, zar zor bitirmiştim. Sonra da ara verdim harlequin yayınlarına. Ama artık ben de sahalardayım :)))

      Dediğim serideki bütün kardeşlerin hikayesi çok güzeldi de en iyi hikaye 6. kitaptaydı. Son kitap ve en küçük kız kardeşin hikayesi. Kızın 4 ağabeysi olduğunu hesaba katarsak damada neler yaptıklarını az çok tahmin etmişsindir :)))Yalnız kitabın ismini unuttum :/ Sonuncu kitap ama :)))

      Sil
    3. Yakut Yüzük - Sandra Morton. Artık dolu olduğum bir güne mi denk geldi nedir? Bir sahne vardı sonlara doğru otobüste bir dolu dolu oldum, bir de akşam trafiği, kalabalık falan, Allah'tan oturuyordum. Onlar da birikince bir hüzün bassın, bir dolayım. Durakta inip eve yürürken kaptırıp ühühühüh neler dedi öyleee falan diye biraz hüngürdemiştim şaka gibi. Şimdi olsa ağlar mıyım bilmiyorum. Historical dediğimiz Carla Kelly'nin kitabıysa evet ahım şahım bir kitap değildi ama ben çok gerçekçi buldum bu hoşuma gitti. Döönemin yaşantısı ve şartları birebirdi. Anlatım bozukluğu dedin de 1980 basımı kitapların dili bu kadar mı düzgün ve güzel olur ya. Ben onlarda hiç okunmayacak derecede bir hata görmedim, şimdikiler çok özensiz.

      Day Le Claire'in bazı kitapları var ama dediğin seriyi kesinlikle edineceğim. 4 ağabey! Ben bir taneyle zor baş ederken :) İşte bunu merak ettim...

      Sil
    4. Şartlardan dolayı olabilir :)) Bu arada yukarıda anlaşılmıyor hangi seri hakkında yazdığım kusura bakma :/ Ben The Orsini Brothers serisinden (Sandra Morton) bahsetmiştim. O seri de kızın 4 ağabeysi var! :))

      Dediğim kitabı buldum Margaret Moore - Esaretten Özgürlüğe. Carla Kelly hiç okumadım, ama deneyebilirim :)

      Aslında erkek kardeş ya da ağabey pek fark etmiyor. Bir erkeğin ablası olmak da zor zanaat :)

      Sil
    5. Aslında doğru anlamışım ama arka arkaya yazdığım için seriler karışmış gibi görünmüş :)
      Margaret ablayı okumadım,uzak dururum :) Carla Kelly de inanılmaz, harika değildi ama dediğim gibi gerçekçi ayrıntıları sevdim :)Bir kitabı daha var onu da okuyup net bir görüş edineceğim :)

      Sil
    6. :)) Tamam canım, ben önce bi yukarıdakileri okuyayım da :)) Margaret aman aman..Çeviriyi her kim yaptıysa mahvetmiş :/ :))

      Sil
    7. Oku bakalım, neler yazacaksın şimdiden meraktayım :) Çeviri çok mühim de özen göstermemeleri beni deli ediyor. Aynı şeyi kapaklarda da mevcut. Hele epsilonun Judith kapakları kabus gibi.

      Sil
    8. Kesinlikle sana katılıyorum. Kapaklar tam bir felaket. Yurtdışı kapakları bazı kitapların çok güzel oluyor. Örnek alsalar bari...

      Sil
  3. :) Beni çok eskilere götürdü yazın biliyor musun? Ben de onlarca beyaz dizi okumuş hatta elimdeki kitaplar bittiğinde tekrar tekrar sevdiklerimi okumuştum. Charlotte Lamb en sevdiğim yazardı. Şimdi resimde görünce hatırladım da benim de en sevdiğim kitap Rüzgarın Kızı'ydı. 3-5 kez okumuşumdur.Kiralık Koca'da harikaydı. Ahhh ahh. ben de en kısa zamanda Beyaz Dizilerle ilgili bir post yapmak istiyorum canımı çektirdin :) Ben de günde 3 kitap bitirdiğimi hatırlarım ne güzel günlerdi :))

    YanıtlaSil
  4. Beyaz dizilerin gerçekten insan üzerinde kafa dağıtıcı, mutlu edici bir yanı olduğuna inanıyorum. Sende de gördüm bunu :) Favorilerimiz ortakmış, ne güzel. İspanyol erkeklerine sevgim Rüzgarın Kızıyla başlamıştı, öyle güzeldi;)
    Bence yaz, benim için de süper olur bu.Yazını bekleyeceğim, favorilerini de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  5. Bir Harlequin fanatiği olarak büyük bir zevkle okudum postunu ellerine sağlık :)
    Kafa dağıtmak için elime aldığım kitapların nerdeyse hepsi bunlara ait :)

    Blogunu çok bebğendim, keyifle gezindim ben de seni kendi bloğuma beklerim. :)

    Sevgilerle,

    www.tarihiaskromani.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)
      İyi yazarlar asla gözden kaçmıyor, değil mi?

      Sil
  6. Kızım beyaz Dizi okumayı çok sever. buradan bir kaç yazar ve kitap isim aldık. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba, benimde yıllardır vazgeçemediğim kitaplarıma yer vermişsiniz, hatta şu günlerde tozlu arşivimi toparlıyorum neyim var neyim yok kutuluyorum, taşınırken neyim varsa (kaybolursa filan diye) bileyim diye adlarını not ediyorum. Son iki yıldır da Harlequin kitaplarını da seviyorum, özellikle son aylarda punto küçültüp kitapları kırpmamaları çok güzel oldu. Hep birlikte keyifli okumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz çok uzun yıllar olmasa da beyaz dizi okumaya başlayalı, benim için şimdiden yeri çok ayrı... Çok teşekkürler, umarım hep birlikte... :)

      Sil
  8. merhaba ben bir kitap soracağım ve aynı zamandada tavsiyem de olacak.charlotte lamb- aşk kelepçesi kitabı elinizde varmı. eğer yoksa bence bir an önce tedarik edip okumalısınız.:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiyeniz için çok teşekkür ederim, düşünüp tavsiyede bulunmanız çok hoşuma gitti. Kitabı adını görür görmez hatırladım, elimde de bulunuyor :) Ve sevdiğim kitaplardan biridir :)

      Sil
  9. Ben de çok seviyorum bu tarz kitapları.Benim favorilerim Gözyaşı çiçekleri - hawai gibi adalarda geçiyor ve anlatımıyla sizi oralara götürüyor. Bu kitapları sevmemin en önemli nedenlerinden biri d ebu zaten. gidemediğimiz ülkeleri ve yerleri öyle güzel anlatıyorki gitmiş gibi hayal edebiliyorsunuz. bu kitaptaki aşk çok saf ve temiz . dostluklar çok sıcak. canım sıkıldıkça tekrara tekrar okudum. herhalde 5-6 yı buldu. bir de bir gün anlayacaksın.sıcak aile ilişkileri temiz aşk o da güzel bence... ama gizli okuyorum çünkü çevremdekiler dalga geçer. hoş kendileri kitap okumaktan bi haber ama. okumaya son hız devam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneler önce ilk aldığımda ben bile gülerek ve alay ederek almıştım ama sonra bağımlılık yapıyor, çekirdek gibi okudukça devamı geliyor. İnsanın modunu düzeltiyor, kafasını dağıtıyor öylesine hafif :) Söylediklerinize de katılıyorum. Tavsiye ettiğiniz kitaplar elimde var mı bilmiyorum çünkü sayıları bayağı arttı. Ama kontrol edip okumaya çalışacağım. Alay edenleri de hiç takmayın, ilk okuduğum zamanlar, ben de saklamaya çalışıyordum ama sonuçta hem bunun bir ayıbı yok, hem de eline tek kitap alıp, açıp okumamış insanların bu konudaki düşüncelerini umursamamayı öğrendim. Ki karşıdaki edebiyat profesörü! olsa bile zevk zevktir, daha önce dediğim gibi kitap illa bir şey öğretmek zorunda değildir insana hoş vakit geçirtmesi ve zevk vermesi de yeter çoğu zaman. Ki beyaz dizilerden de çok şey öğrenmişimdir. Uzattım :p Yorumunuz çok hoşuma gitti, teşekkür ederim ^_^

      Sil
  10. Bende ilk oyun oynarken bulmuştum bir tane dağda sonra büyüyünce işte o zamanlar okudum sonra kafayı yedim çerezlik kitaplarım benim hiç vazgeçemiyorum birde beyaz dizi okuyanların masumiyeti ayrı gelir bana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terapi gibi adeta :) İyi ki bulmuşsunuz ^^ Çünkü o kitaplar çok masum ve naif...

      Sil
  11. Bende severek okuyorum ..ama eski yayınlar daha guzel.

    YanıtlaSil
  12. Birçok kitabı not ettim.senin sevdiklerin içerisinde yürek yakan benim de favorim ;) yıllar önce bir kitap okumuştum ama adını hatırlayamıyorum, belki sen biliyorsundur? Kızın yolda arabası bozuluyordu, adam yardım edip kendi arabasına alıp, tipi olduğu için kendi evine götürütordu. Hatırladığım kadarıyla bir bulaşık yıkama sahnesi vardı, uzun zamandır arıyorum ama bulamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Bahsettiğiniz kitabı maalesef çıkaramadım :( Ama kısa bir süre sonra beyaz dizilerimi elden geçireceğim, eğer denk gelirsem kesinlikle buraya yazarım. Yorum için teşekkür ederim^^

      Sil
  13. Rica ederim, ilgin için teşekkürler. Arşivinde carole mortimer'in ressamın ihaneti varsa mutlaka okumalısın, benden tavsiye ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kontrol edip kesinlikle okumaya çalışacağım, teşekkürler :)

      Sil
  14. Ayy çok merak ettim peki bu kitapları nereden bulabiliriz

    YanıtlaSil
  15. Ayy çok merak ettim peki nerden alabiliriz🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski basımları sahaflarda, nadirkitap.com'da, güncel baskıları Harlequintr.com da bulabilirsiniz. İnternetten ebook olarak da okuyabilirsiniz

      Sil
  16. merhabalar öncelikle yazınız için teşekkür ederim. ben bu kitaplardan biriyle ortaokul yıllarımda karşılaşmıştım. tabi o zaman için fazlasıyla etkileyiciydi hele ergenlik dönemim de olduğunu düşünürsek. ama okuduğum o kitabın ne adını ne yazarını hatırlayabiliyorum. aslında siz biliyorsanız yardımcı olursanız çok sevinirim.konusu kısaca şöyle; ingiltereli ve ablalarınca dışlanan bir kızımız var. uzakta bir yerde nehir yolculuğuna çıkıyor. neresi hatırlamıyorum. sonrasında yolculuk sırasında tanımadığı bir kadın ona bir mektup verip bir eyre iletmesini rica ediyor. sonrasında mektubu götürdüğü yerde kızı hapsediyorlar. evin sahibi gelip kıza iyi davranıyor, onu serbest bırakacağını söylüyor. sonrasında kızı fahişe zannedip zorla birlikte oluyor. kız bakire çıkınca evlenmek zorunda olduklarını söylüyor.kız ısrarla gitmek istiyor ama sonra kendisi de aşık oluyor. böyle bişeydi konusu. kitabın adını yazarını biliyorsanız paylaşırsanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ben hatırlayamadım maalesef, inşallah hatırlayan ve yorum yazan biri olur. Bana daha çok tarihi aşk romanı tip kitapların konularını hatırlattı

      Sil