23 Ekim 2017 Pazartesi

Güney Kore Dizilerinden Uyarlama Kitaplar

Merhabalar,
Güney Kore kültürüyle ilgili insanlar için -ki ben de bu gruptanım- dizi/filmler, müzik, yemek kültürü vs. gibi başlıklar dışında Güney Kore edebiyatı da ilgi çekici durumda. Daha önce Koreli yazarların kitapları ülkemizde yayınlandı. Bunların bir ayağı da sevdiğimiz dizilerin sayfalar şeklinde karşımıza çıkmış hali; Güney Kore dizilerinden uyarlama kitaplar. 

Ve bu ayağı da Olimpos Yayınları temsil ediyor. Yayınevinin çıkardığı bu kitapları kısaca tanıtayım. 



Gizli Bahçe / Secret Garden

Birçok kişinin ilk Kore dizisidir bu dizi. :) İlk cilt şeklinde bizlerle buluştu. 

Konusu ise şöyle: 

Diziyi sevdiyseniz, kitaba bayılacaksınız!
Önceden fark edemedikleri benliklerini, ancak ruhları yer değiştirdikten sonra fark eden iki kişinin kendi vücutlarını geri almak için girdikleri aşk kokan yarış.
“Parasız, tipsiz bir erkeği affetsem bile yumruğu yavaş bir erkeği affetmem.”
İstese de gizleyemeyeceği, ucuz makyaj yapsa bile göz alıcı bir güzelliğe sahip,
“Neden aksiyon dublörlüğü yapıyorsun?” diye sorulduğunda “Kaderim.” diye yanıtlayıp gülümsemesiyle ışıldayan, Yemek yedikten sonra kendi hesabını kendi ödeyen, Kaba ve kötü biriyle karşılaştığında ona sert bir uçan tekme atan kız. Gururum incinse de, bu garip kızı sürekli özlüyorum. 
“Tanrı kesinlikle kadın olmalı. Bu yüzden beni yarattı.”
Zaman ve duygu israfı yapmak istemeyen, anlaşmalı evliliğin en iyi romantizm olduğuna inanan; düşüncesiz, olgunlaşmamış ve şeytani fikirlerine bakılırsa, Tanrı’nın bu insanı yaratırken bir an uyukladığı kesin. Başkasının acısını umursamayan, başkasının duygularını hiç umursamayan bu adam, tatlı ama bir o kadar da tehlikeli. Secret Garden, Onediocom’un “İzlemeniz Gereken 15 Kore Dizisi” listesinde 1. sırada yer alıyor.
Güney Kore'nin en fazla bilinen ve sevilen dizisi. Karakterleri Gil Ra Im (Ha Ji won) ve Kim Joo Won (Hyun Bin)’un canlandırdığı; zaman zaman güldürecek, zaman zaman ağlatacak mükemmel bir dizi. İtinayla Tavsiye Edilir!
–onediocom





Kız Arkadaşım 9 Kuyruklu Bir Tilki / My Girlfriend is a Gumiho

Yine klasikleşmiş dizilerden birinin kitabı. Gumiho, Güney Korelilerin dizilerinde bolca yer alan fantastik bir yaratık, diğer adıyla dokuz kuyruklu tilki. 

Konusu ise şöyle:

Dünyaca ünlü Kore draması My Girlfriend is a Gumiho’nun romanı şimdi Türkiye’de

500 yıl sonra hapis hayatından kurtulan inanılmaz güzellikteki Dokuz Kuyruklu Tilki ile
sorumluluk sahibi olmaktan yoksun dublör adayı Cha Dae Woong'un romantik-komedi tadındaki hikâyesi... Samsingak Tapınağı'ndaki resme hapsedilmiş olan Dokuz Kuyruklu Tilki'nin mührünü farkında olmadan kıran Cha Dae Woong, dağın derinliklerindeki bir uçurumdan yuvarlanıp ciddi bir şekilde yaralanır. Hapsedildiği resimden kurtulan Gumiho, değerli tilki boncuğunu Dae Woong'a vererek onun hayatını kurtarır. Fakat efsaneye göre insanların ciğerini yiyen Dokuz Kuyruklu Tilki'nin kendisini öldüreceğine inanan Dae Woong ondan kurtulmanın yollarını ararken ikisi için de efsanedeki gibi gerçekleşmesi mümkün olmayan bir aşk başlar.



Prensesim / My Princess

Ve son olarak turunu yaptığımız Prensesim romanı. Konusu ise şöyle: 

İmparatorluk hanedanında tatlı, eşsiz bir aşk! Seol hiçbir zaman Kore Krallığı'nın bir prensesi olmayı dilememişti. Aslında birçok part-time işte çalışan bir öğrenciden başka bir şey değildi. Kaderin cilvesiyle Seol, kendisini sarayda bulur ve prenses olma etiği üzerine ders almaya başlar. Sürpriz bir şekilde bu dersleri kendisine veren kişi de daha önce Seol'un başını derde sokan diplomat Hae Young olur. Görünüşe göre, Hae Young da Seol'a ders verme konusunda çok masum değildir. Kraliyet hazinesine  ulaşabilmek adına, Seol'u saraydan atmak için elinden geleni ardına koymayacaktır. Fakat farkında olmadan gün geçtikçe birbirine daha yakınlaşır ve bağlanırlar. Acaba Hae Young kraliyet hazinesinin peşinden koşmayı bırakıp Seol'u tercih edecek midir? Prensesim, hem Güney Kore hem de uluslararası boyutta izleyicileri tarafından çok sevilen tatlı ve unutulmaz bir romantik komedi dizisidir. 


İzledikten sonra kitap olarak elde tutmak ise apayrı bir mutluluk. :)


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!

21 Ekim 2017 Cumartesi

OKK 51.Blog Tur: Prensesim - Hyun Kyung Sohn / Kitap Tanıtımı


 Herkese merhaba!
OKK'nın 51. blog turunun konuğu Olimpos Yayınları'ndan çıkan Hyun Kyung Sohn'un Prensesim romanı!



Kitabımızı Tanıyalım^^




İmparatorluk hanedanında tatlı, eşsiz bir aşk! Seol hiçbir zaman Kore Krallığı'nın bir prensesi olmayı dilememişti. Aslında birçok part-time işte çalışan bir öğrenciden başka bir şey değildi. Kaderin cilvesiyle Seol, kendisini sarayda bulur ve prenses olma etiği üzerine ders almaya başlar. Sürpriz bir şekilde bu dersleri kendisine veren kişi de daha önce Seol'un başını derde sokan diplomat Hae Young olur. Görünüşe göre, Hae Young da Seol'a ders verme konusunda çok masum değildir. Kraliyet hazinesine  ulaşabilmek adına, Seol'u saraydan atmak için elinden geleni ardına koymayacaktır. Fakat farkında olmadan gün geçtikçe birbirine daha yakınlaşır ve bağlanırlar. Acaba Hae Young kraliyet hazinesinin peşinden koşmayı bırakıp Seol'u tercih edecek midir? Prensesim, hem Güney Kore hem de uluslararası boyutta izleyicileri tarafından çok sevilen tatlı ve unutulmaz bir romantik komedi dizisidir. 




Tur Takvimimiz^^


21.10.2017
Duyuru – Takvim – Çekiliş

22.10.2017
Fighting!!- Prenses ve Yaverleri.
Evil'in Dünyası - Ön Okuma.

23.10.2017
Kütüphanemden Kitap Manzaraları- Güney Kore Dizilerinden Uyarlama Kitaplar


24.10.2017
Yorum



ÇEKİLİŞ!!!

1 kişiye hediye ettiğimiz kitabımızı kazanmak isteyenleri Okuyan Kızlar Kulübü Instagram sayfasına bekliyoruz ;) 





Katkılarından dolayı Olimpos Yayınlarına teşekkür ederiz.




Takipte kalın^^

19 Eylül 2017 Salı

Shakespeare'i Öpmek - Pamela Mingle


Kitap Adı: Shakespeare'i Öpmek
Yazar: Pamela Mingle
Orijinal Adı: Kissing Shakespeare
Çeviri: Burcu Bingül
Yayınevi: Altın Kitaplar
 Sayfa Sayısı: 336
Basım: 2014

Beni çok kolay tavlayan kitaplar vardır. Belli konuları gördüğümde hemen atlarım. 
Zaman yolculuğu teması da bunlardan biridir. 
Zaman yolculuğuna Shakespeare, onu baştan çıkarmak gibi bir misyon da eklenince ve de kitap 9,90 indirimine girmiş olunca tarafımca hemen alınmıştır, arz  ederim. 

Miranda, Hırçın Kız adlı Shakespeare oyununda başrol oynamaktadır. Ancak oynadığı rol yıllarca annesi tarafından oynanmış, resmen onunla özdeşleşmiştir. Mesleki açmazlar içinde olan Miranda, zamanda yolculuk yapan Stephen tarafından 1581 yılına götürülür. 
Genç William Shakespeare bir rahibin etkisi altına girmek üzeredir. Eğer rahip olursa günümüze miras kalmış tüm eserleri de yok olacaktır. Geçmiş değişmek üzeredir ve Miranda'nın görevi genç Shakespeare'i baştan çıkararak rahip olmasını engellemektir. 
Ancak bu görev göründüğünden daha büyük tehlikeler içermektedir. 

 
Böyle bir konusu olan bir kitaba karşı koymak mümkün müdür? 
Konusu bu kadar ilgi çekici kitap maalesef inanılmaz acemi bir giriş yaptı. Kitabı okumadan önce yazarın emekli öğretmen olduğunu okumamış olsam kendisini 18-25 yaşları arasında zannederdim. 
Bu yaşlar arasındaki birinin ilk kitabını andıran bir dili vardı. Bu dil şükür ki sayfalar ilerledikçe gelişti. 

Yazar başlarda pek tasvir kullanmamayı tercih ettiği için doldurulamayan olaylar hızlıca geçiyormuş izlenimi veriyordu. 
Karakterler de bu acemilikten nasibini almıştı. Özellikle başlarda Flash TV oyuncusu gibi bir halleri vardı, inandırıcılıktan uzaktılar. Sonrasında ya yazar kalemi daha düzgün tutmaya başladı ya da ben bu duruma alıştım. Çünkü düzeliverdi her şey. Sadece Stephen'a başlarda verilen görevler üzerine o kadar oturmuştu ki, sonraki değişiklikler üzerinde eğreti durdu ne yazık ki. 

Yarıdan sonra kitap daha hoş bir hal aldı. 
Bazı kısımlarda ise kalbimi kırdı. :/

Döneme özgü güzel ayrıntılar verdiği, çarpıcı olaylar ele aldığı ise yadsınamaz.

Tüm eksiklerine rağmen okumaktan pişman olmadığım bir kitap oldu. 


Yazarın kitapları ise bu şekilde. Gurur ve Önyargı'ya da el attığı bir kitabı mevcut. Son iki kitapsa bir tarihi romans serisi. Yazarın diğer kitaplarını da denemek isterim. 

Bu kitabın kapağı da fena değildi, ben beğendim. 

PUANIM:


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

6 Eylül 2017 Çarşamba

Olur Böyle B*ktan Şeyler - Rick Springfield


Kitap Adı: Olur Böyle B.ktan Şeyler
Yazar: Rick Springfield
Orijinal Adı: Magnificent Vibration
Çeviri: Özlem Özarpacı
Yayınevi: Parodi Yayınları
 Sayfa Sayısı: 325
Basım: Mart 2015

Bilirsiniz dönem dönem Tanrıyla mesajlaşma, mailleşme ve hatta msn'de yazışma konulu kitaplar moda olur. Bu kitap da o furyadan sayılabilir. Bu kez mesajlaşmak kesmemiş olacak ki olay telefon konuşmasına evrilmiş. 

İnsanoğlunun bu arayışını bir nebze anlamakla birlikte bu tarz kitaplar bana hiç ama hiç sevimli gelmiyor. Zihnimdeki Tanrı imajıyla hiç uyuşmamasının ötesinde hem de. Bu kitabı da birkaç sayfadan fazla okuyamadım. 

Bölüm bölüm Tanrıyla telefon görüşmeleri, bölüm bölüm çocukluk anıları anlatılıyor. Ama nasıl bir sonuca bağlanıyor bilmiyorum. Merak da etmiyorum maalesef. 

Merak ediyorsanız deneyebilirsiniz. Bana hitap etmedi. 

Fikir olması açısından aşağıdaki sayfayı ekliyorum. 



Sevgiler :*


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

3 Eylül 2017 Pazar

Satılık Kitaplarım



Merhabalar, 

Bugüne kadar hiçbir kitabımı ne sattım, ne de sahafa verdim. 
Çocukluğumdan beri kendi çabamla oluşturduğum kütüphanemde birkaç bin kitap var. 
Elediğim, elden geçirdiğim kitapları genelde çevremdekilere, eşime dostuma dağıtırım. Ancak birkaç senedir doğru dürüst eleme yapamadım işler güçler yüzünden. 
Şimdi ise taşınmamız mevzu bahis ve benim kitaplarımın yarısını, belki yarısından da çoğunu yanımda götürme imkanım yok. Bu nedenle kitaplarımı elden çıkarmaya karar verdim.  
Okullara uygun olanları bağışlamak üzere ayırdım. Diğerlerini ise cüzi miktarlara blogumun facebook sayfasında satıyorum. Elden geçirdikçe yeni kitaplar ekleyeceğim. 

İlgileniyorsanız BURAYA Tıklayın! 


Sevgiler :)


31 Ağustos 2017 Perşembe

MİM: İşte Bütün Mesele Bu


Merhabalar,
Mim yapmayı pek bir seviyorum, mamafih mimlendikten sonra unutup gidiyorum. Bu yüzden kendime çok kızıyorum. O nedenle mimlenir mimlenmez hemen taslağa atmaya çalışacağım ki unutmayayım. 

Bu ise 
Blue Things'in oluştuğu bir mim.  Sağ olsun beni de mimlemiş. ^_^

Blog dünyasını bir apartman gibi düşünerek sorulara cevap veriyoruz. 
Ancak benim çoook geniş bir çevrem yok bu camiada. Hele de özelden yazıştıklarım iki elin parmaklarını geçmeyeceği için diğer arkadaşların yaptığı kadar dolu dolu olmayacağını şimdiden öngörüyorum. Yine de ortaya ne çıkacak ben de merak ediyorum. 

1-) Bu apartmanın başkanı kim?

Bizim başkanımız yok. Hepimiz eşit derecede söz hakkına sahibiz sanırım. Bu soruyu bu şekilde cevaplama nedenim aklımda kimsenin adının yanmaması da olabilir tabi. :)

2-) Apartmanın kütüphanecileri?

Kütüphanesi en geniş kişiler kimler diye düşünüyorum da hepimiz kendi aramızda yer azlığından ve kitap çokluğundan bahsediyoruz. Çünkü benim çevrem hep kitap blogu :) 

3-) Apartmanın en tatlı anneleri?


Hem bir kitapsever, hem bir anne; bir zamanların Okuma Sean blogunun sahibesi geldi hemen aklıma. Keşke yazmaya devam etse. :*

Aklıma gelen ikinci isim ise tanıyalı çok uzun zaman olmamana rağmen Dağınık Anne oldu. :)


4-) Sohbeti en tatlı olanlar?

Elbette en yakın olduğum Kitap Tutkusu, One Better Day, Fighting Blog, Evilin Dünya, Okuma Sean bu listenin başında geliyor. 
Aklıma gelen diğer isimleri bir sonraki maddeler için düşündüğümden eklemiyorum. 

5-) Her şey hakkında yazanlar?


Her şey hakkında yazan ve yazmaya devam etmesini istediğim One Better Day -_-

6-) Bu apartmanın en bakımlıları?

Ne kadar da hiç makyaj/kozmetik blogu takip etmeyen bir kız demişler :/

7-) Önerilerine çok güvendiğiniz komşular?

Madde 4'te saydıklarım dışında elbette ki Büyülü Ayraç ^_^
Tam bir tatlı kıs ve zevklerimiz çoğu konuda örtüşüyor. 

8-) "Öykü dinlemeye, kahve içmeye giderim." dediğiniz komşular?

Belle'nin Kütüphanesi'ne giderdim. Kendisiyle vikitap'ta tam bu şekilde konuşmalarımız vardı :)
Bir de bende hep bıcır bıcır bir insan izlenimi uyandıran, sevilesi Kuzey Işıkları var. <3

9-) Yeni taşınsa da, çok samimi olan ve alıştığınız komşular?

Beni mimleyen Blue Things ve Kitabın DNA'sı ile yeni yeni tanışıyor sayılırız ancak çok şirin olduklarını düşünüyorum. :)

10-) Bu apartmanın sağlıkla çok ilgilenenleri, bu konuda yazanları?


Yine aklıma kimsenin gelmediği bir kategori :/

11-) Anime delisi olan komşun?

Aslında buradaki birçok kategoriye girebilecek olsa da buraya sakladığım sevgili Bir Otakunun Dünyası ^^

12-) Kendine en çok benzettiğin ve koşulsuz şartsız en sevdiklerinden olan komşuların?


Buraya bir sürü kişi yazabilirim. Onlar kendilerini biliyorlar. :*


Böylece bir mimin daha sonuna gelmiş bulunuyorum. Mimleyenin eli dert görmesin ve de canı çeken herkesin yapması dileğiyle. <3 



Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

26 Ağustos 2017 Cumartesi

Patron - Vi Keeland





Kitap Adı: Patron
Yazar: Vi Keeland
Çevirmen: Tuba Özkat
Yayınevi: Yabancı Yayınları
 Sayfa Sayısı: 308
Basım: Mayıs 2017


Bu aralar bloga geçme fırsatı olmasa da bir oturuşta bolca kitap bitirdim. 
Bunlardan biri de Yabancı Yayınları’ndan çıkan Vi Keeland’ın kaleme aldığı Patron’du. 

Son Okuoku siparişimde aldığım kitaplardan biriydi. Rast geldikten sonra konusunu beğenip sepete atmıştım. Gelen kitapları üst üste dizip daha sonra yerleştirmek üzere bir kenara koymuştum. Gece uyumadan önce kitap okuma isteği gelince bir anda gözüm bu kitaba takıldı. Neden olmasın diyerek yanımda Patronla yoluma devam ettim. 

Kitap; bu türde dil genelde olduğu gibi basit olduğu için çok akıcı, yer yer komikti. 
Diğer yetişkin romanslardan benim için ayrılan temel noktalardan biri buydu, eğlenceli ve komik olması.  Klişelerin çok uzağında bir kitap elbette beklemeyin ama kitabı okunulası kılan güzel detaylar vardı. 

Reese yemeğe çıktığı adamdan kurtulmak isteyince restoranın tuvalet sırasında arkadaşını arayarak onu "acil bir telefon"la bu durumdan sıyırmasını istemek niyetindedir. 

"Jules? Ben Reese. Hangi cehennemdesin? Sana ihtiyacım var. Bu şimdiye kadar çıktığım en kötü randevu. Cidden uyudum uyuyacağım. Uyanık kalmak için başımı birkaç kez masaya vurmayı düşündüm. Kan revan içinde kalmamı ve her yerimin morarmasını istemiyorsan, sahte bir acil durumla beni araman lazım. Beni geri ara, lütfen."

Ancak oradaki gizemli adam (Chase) onu iki yüzlülükle suçlar. Yerlerine döndüklerinde onun da restoranda başka bir kadınla yemek yediğini görür. Ve Chase uydurma bir tanışıklık hikayesi uydurarak partneriyle Reese'nin masasına oturur. 
Kitaba dair en sevdiğim detaylardan biri buydu. Chase'in rastgele hikayeler uydurması. O kısımlarda epey güldüm.

Gerçeküstü bazı gelişmelerle Chase, kitabın adının hakkını vererek Reese'in PATRONu oluverir. Ve olaylar gelişir. 
Kitap her bölümde Reese'in ve Chase'in bakış açısından dönüşümlü olarak anlatılıyor. Chase'in bölümleri genelde geçmişe dair. Ve yine bu türdeki klişelerden biri olarak esas karakterin yarasını/travmasını anlatıyor. 

"Korku ölümü durdurmaz, hayatı durdurur."

Reese, Chase'in ona karşı hamlelerini savuşturmaya çalışsa da Chase ufak ufak sızıveriyor çatlaklardan. Bunlar da bana göre hoş ayrıntılardandı. 

"Hasiktir. Gerçekten bu kadar büyük bir gerzek miyim?"
"Hayatım, seni tanıyorum. O duvarı adamı dışarıda tutmak için örmedin. Sana ulaşmak için yıkışını izlemek için ördün."

Sonuç olarak bu ortalama bir yetişkin romanstı. Türe özgü klişe yanları olsa da kendini sevdiren ayrıntıları da mevcuttu. Okurken özellikle ilk yarıda eğlendim. 
Yine sevdiğim şeylerden biri seri değil tek başına bir kitap olmasıydı. 
Kapağını ve renklerini de beğendim. Kapak resmindeki adamın göğsündeki piercing ayrıntısı da hoş çünkü kitaptaki karakterde de mevcut. 

İlla alın okuyun demiyorum ama elinize geçerse ve türü seviyorsanız bir bakabilirsiniz.

Sevgiler. 

 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

15 Ağustos 2017 Salı

Eski Sevgili Yeterince Eski Mi? - Ayşe Nesrin


Kitap Adı: Eski Sevgili Yeterince Eski mi?
Yazar: Ayşe Nesrin
Yayınevi: Artemis Yayınları
 Sayfa Sayısı: 115
Basım: Ocak 2010


Bu mini kitap, kitap alışverişlerimin birinde hediye olarak gelmişti. Neymiş, ne değilmiş diye olduğum yerde karıştırırken okumaya başladım. Ve bitiriverdim. Minicik zaten.

Öncelikle bana göre kitabın adının kesinlikle kitapla bir alakası yok. Eski Sevgili Yeterince Eski mi? deyince ayrıldık ama bir şeyler bitmedi hissi veriyor. Ama hayır. 
Kapattığımda ben bu kitabı neden okudum diye düşünüverdim çünkü çok sıradan bir ilişki okudum. Hani bir arkadaşınız gelip size biriyle nasıl tanışıp sevgili olduğunu anlatıyor gibi bir his. Sıfır heyecan, sıfır merak. Karakterlere de olaylara da karşı içimde hiçbir şey uyanmadı. 

Normalde minik kitap mantığını severim. Kapak müthiş olmasa da ortalama seviyede. Burada da sıkıntı yok. Ancak sayfa aralarındaki tiyatro simgeleri ancak bu kadar itici olabilirdi. Ki ben o simgeyi pek sevmem de, yani burada kitaba suç bulmuyorum. Ve konuya da uyuyor. 


Konudan da kısaca bahsedersek, üniversite öğrencisi Esra'nın tiyatro çalışmaları sırasında tanıştığı ve bu dalda çalışan Murat'la ilişkisi anlatılıyor. Pek sıradan da ilerliyor. 

Soruyorum kendime; bana bu kitaptan ne kaldı?

Dipnot: Kitabı siparişten çıkan itici ayraçla okuyup içinde bırakıverdim. 

Sevgiler :*

 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

27 Temmuz 2017 Perşembe

Fahrenheit 451 - Ray Bradbury


Kitap Adı: Fahrenheit 451
Yazar: Ray Bradbury
Çevirmen: Selim Yeniçeri
Yayınevi: İthaki Yayınları
 Sayfa Sayısı: 238
Basım: 2. Baskı: Haziran 2007



İlk olarak lisede okuduğum bu kitap ikinci okumamda da beni aynı şekilde etkilemeyi, düşündürmeyi başardı.
Klasik distopyaları ve klasik bilim kurguları apayrı severim. Yıllar önce yazılmasına rağmen günümüze o kadar güzel ışık tutup mesajlar yolluyorlar ki. 
Kitaptaki birçok şeyin yaşanabileceğini, bir kısmının da kısmen yaşanmaya başladığını rahatça görebilirsiniz. 

Bir devir düşünün ki itfaiyecilerin görevi yangın söndürmek değil, çıkarmak. Daha doğrusu kitap yakmak! Kitap adını zaten kağıdın yanma derecesi olan Fahrenheit 451'den alıyor. 




İnsanları televizyon izlemeye, her geçen gün daha geniş ekranlı televizyonlar almak için borca girmeye teşvik eden bir yaşantı. Kitap okumanın gereksiz görüldüğü, hatta yasak olduğu; yaya gezmenin, insanlarla sohbet etmenin, yüzünü yağmura dönmenin garip kaçtığı bir dünya. Hayatın içindeki ayrıntıları yakalayamadan; hızlı, acele, yüzeysel yaşanan, koşturma içinde bir yere yetişmeli. 
Hazır bilgilerle doldurulan, düşünülmeden geçen mutsuz ömürler. Kaldı ki mutluluk bile sorgulanan bir şey değil. 

O zamanlar distopya olarak yazılmış bu eserin bazı kısımları günümüzde artık geçerli. İnsanı dehşete düşüren bir durum. 

****

Kitabın konusundan bahsetmemişim. 
İtfaiyeci Guy Montag otuzlu yaşların başındaydı. Evliydi ve kitap yakıyordu. 
Bu yaşamı sorgulamak Clarisse ile tanışana kadar aklına bile gelmemişti. 17 yaşındaki olgun kişilik, Clarisse Montag'a daha önce hayalini dahi kurmadığı gerçeklerin kapısını açacaktı. 

Kitapların yakılmadığı, okunduğu; itfaiyecilerin yangın çıkarmak yerine söndürdüğü bir devir hiç olmuş muydu?


Sizi sorgulamaya iten bir distopya okumak isterseniz tavsiye ederim. 
Ayrıca kitabın başında yazarın bu kitabın konusunu nereden ilham aldığı, yazmaya nasıl karar verdiğiyle ilgili kendi ağzından bir de ön söz bulunuyor. O kısmı da ilgiyle okudum. 

Sevgiler :* 

 


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!