7 Eylül 2014 Pazar

Sherlock Holmes Kitapları Okuma Sırası



Sıkı bir Sherlock Holmes fanı olduğumu artık bilmeyen kalmadı herhalde :p 
Sherlock hakkında çok fazla yazınca blogdan ya da mailden çok fazla soru alıyorum. Bunlardan en başlıcası da kitapları hangi sırada okuyacağınız. 
Ben hikayeleri ve romanları defalarca okudum ancak bu uzun zaman önce olduğu için blogda kitapların yorumunu malesef ki bulamıyorsunuz. Bense uzun zamandır Sherlock hikayelerini sırayla yeniden okuyup yorumlamak istiyordum. Hem bundan önce bir rehber olsun diye, hem de sorulara cevap olsun diye okuma sırasını yazacağım. Ardından bu sıralamaya göre yorumları blogumda bulabilirsiniz. Daha önce Sherlock'a dair yazdığım tüm yazıların linklerini de yazı sonuna ekleyeceğim. 

Sherlock kimdir muhabbetine tekrardan girmiyorum çünkü bu konu blogda defalarca işlendi. Sherlock Holmes efsanesi 4 Roman ve 56 hikayeden oluşuyor. Artık telif sorunu da olmadığı için birçok yayıncı hikayeleri ve romanları basıyor. Sayısız yayınevinin bastığı bir sürü boy ve kalınlıkta Sherlock kitabı bulabilirsiniz. Ama hikayeler sabit olduğu için hikaye ve roman sıralamasını yazmanın daha sağlıklı olduğu bir gerçek. Böylece seriyi hangi yayınevinden dizmiş olursanız olun rahatça sırasıyla okuyabilirsiniz. 

Sherlock Holmes Romanları Sırasıyla
1-Kızıl Soruşturma / Kızıl Dosya / Kızıl Dava
2- Dörtlerin İmzası / Dörtlerin İşareti / Dörtlerin Yemini
3-Baskerville'in Köpeği / Baskerville Tazısı
4-Korku Vadisi

Malesef önce romanları okuyayım, sonra hikayelerim okurum diye bir durum söz konusu değil, tabi eğer sırayla okumak istiyorsanız. Romanlar hikaye sıralamasının arasında yer alıyor. Hikayelerin arasına romanları yazdığımda büyük harflerle romanları ekleyeceğim. Vereceğim sıra kronolojik sıralama olacak. 

Sherlock Holmes hikayeleri de 
Sherlock Holmes'un Maceraları (The Adventures of Sherlock Holmes), 
Sherlock Holmes'un Hatıraları (The Memoirs of Sherlock Holmes),
Sherlock Holmes'un Dönüşü (The Return of Sherlock Holmes),
Son Görev (His Last Bow), 
Sherlock Holmes'un Dava Defteri (The Casebook of Sherlock Holmes) 
gibi ana başlıklar altında toplanıyor. Romanların, hikaye başlıklarının ve o başlıkların içerdiği hikayelerin sıralaması ise şöyle:

Ufak Not: Sıralamada orijinal isimleri, Türkçe isimleri ve bu isimlerin eğer birden fazla isimle basıldıysa versiyonlarının isimlerini ve yıllarını birlikte yazacağım. Ben de okuyup yorumladıkça bu başlıkları linklere çevireceğim :)


-SIRALAMA-



1- KIZIL SORUŞTURMA / A STUDY IN SCARLET (1887)
    Bu roman Sherlock Holmes ve John Watson'ın tanışmalarını ve de ilk vakalarını anlatır. Kesinlikle ilk okunması gereken kitaptır. Türkçe'ye Kızıl Dava, Kızıl Takip, Kızıl Dosya olarak da çevrilmiştir. 

2- DÖRTLERİN İMZASI / THE SIGN OF FOUR (1890)
    İkinci sırada okunması gereken bu roman Türkçe'ye Dörtlerin İşareti, Dörtlerin Esrarı, Dörtlerin Yemini olarak da çevrilmiştir.

3- SHERLOCK HOLMES'UN MACERALARI / THE ADVENTURES OF SHERLOCK HOLMES 
(1891-1892)
    Bu başlığın altındaki hikayeler sırasıyla şunlardır:
    -Bohemya'da Skandal / A Scandal In Bohemia (1891)
    -Kızıl Saçlılar Kulübü / The Red-headed League (1891)
    -Bir Kimlik Vakası / A Case of Identity (1891)
    -Bascombe Vadisi'nin Esrarı / The Boscombe Valley Mystery (1891) 

    -Beş Portakal Çekirdeği / The Five Orange Pips (1891) 

    -Bükük Dudaklı Adam / The Man with the Twisted Lip (1891) 

    -Mavi Yakut / The Blue Carbuncle (1892) 

    -Benekli Kordon / The Speckled Band (1892) 

    -Mühendisin Başparmağı / The Engineer's Thumb (1892) 
    -Asil Bekar / The Noble Bachelor (1892) 
    -Zümrüt Taç / The Beryl Coronet (1892) 
    -Akgürgenlerin Esrarı / The Copper Beeches (1892) 


4- SHERLOCK HOLMES'UN ANILARI / THE MEMOIRS OF SHERLOCK HOLMES (1892-1893)

    -Gümüş Şimşek / Silver Blaze (1892) 

    -Sarı Surat / The Yellow Face (1893) 

    -Borsacı Katibi / The Stock-Broker's Clerk (1893) 

    -Gloria Scott / The "Gloria Scott" (1893) 

    -Musgrave Töreni / The Musgrave Ritual (1893) 
    -Reigate Bulmacası / The Reigate Puzzle (1893) 
    -Albayın Ölümü / The Crooked Man (1893) 
    -Brook Sokağı Cinayeti / The Resident Patient (1893) 
    -Yunan Tercüman / The Greek Interpreter (1893) 
    -Kayıp Antlaşma / The Naval Treaty (1893) 
    -Son Vaka / The Final Problem (1893) (Bu hikayeden önce Baskervillerin Köpeği Okunmalı)


5- BASKERVILLERİN KÖPEĞİ / THE HOUND OF THE BASKERVILLES (1901)
    Bu roman Son Vaka'dan önce geçtiği için ondan önce okunmasında fayda var. İsmi Baskerville Tazısı olarak da geçebilir. 

6- SHERLOCK HOLMES'UN DÖNÜŞÜ / THE RETURN OF SHERLOCK HOLMES (1903-1904)

    -Boş Ev / The Empty House (1903)

    -Norwood'lu İşçi / The Norwood Builder (1903) 

    -Dans Eden Adamlar / The Dancing Men (1903) 

    -Bisikletli Adamlar / The Solitary Cyclist (1903) 

    -Priory Okulu Vakası / The Priory School (1904) 
    -Kara Peter Vakası / The Adventure of Black Peter (1904) 
    -Charles Augustus Milverton Vakası / Charles Augustus Milverton (1904) 
    -Altı Napolyon'un Esrarı / The Six Napoleons (1904) 
    -Üç Öğrenci / The Three Students (1904) 
    -Altın Gözlüğün Esrarı /The Golden Pince-Nez (1904) 
    -Kayıp Futbolcu / The Missing Three-Quarter (1904) 
    -Abbey Çiftliği Vakası / The Abbey Grange (1904) 
    -İkinci Lekenin Esrarı / The Second Stain (1904)


7- KORKU VADİSİ / THE VALLEY OF FEAR (1914) 


8- SON GÖREV - HIS LAST BOW 

    -Karton Kutu / The Cardboard Box (1893) 

    -Wisteria Köşkü / The Adventure of Wisteria Lodge (1908) 

    -Bruce Partington Planları / The Bruce-Partington Plans (1908) 

    -Şeytan Ayağı / The Devil's Foot (1910) 

    -Kızıl Çember / The Red Circle (1911)
    -Leydi Frances Carfax'ın Kayboluşu / Lady Frances Carfax (1911) 
    -Kara Dedektif Ölüm Döşeğinde / The Dying Detective (1913)
    -Perde Kapanıyor / His Last Bow (1917)

9- SHERLOCK HOLMES'UN DAVA DEFTERİ / THE CASEBOOK OF SHERLOCK HOLMES

     Önsöz - Preface 

    -Mazarin Taşı / The Mazarin Stone (1921) (Mazarin Elması olarak da geçebilir)

    -Thor Köprüsü / The Problem of Thor Bridge (1922) 

    -Sürünen Adam / The Creeping Man (1923)

    -Sussex Vampiri / The Sussex Vampire (1924) 
    -Üç Garrideb / The Three Garridebs (1924)
    -Şanslı Müşteri / The Illustrious Client (1924) 
    -Beyaz Asker / The Blanched Soldier (1926)
    -Emekli Boyacı / The Retired Colourman (1926) 
    -Üçgen Çatılar / The Three Gables (1926)
    -Aslan Yelesi / The Lion's Mane (1926) 
    -Peçeli Kiracı / The Veiled Lodger (1927) 
    -Shoscombe Prensi / Shoscombe Old Place (1927)


Sıralama işte böyle. Bir yanlışlık olduğunu düşünüyorsanız yazabilirsiniz. 
Ben Martı Yayınları'ndan çıkan seti dizdim. Son roman muhtemelen fuara çıkacak. Ayrıca tüm hikayeleri tek kitapta çıkardıkları ciltli bir koleksiyon kitabı bastılar
Ayrıca Everest Yayınları açıklamalı notlarıyla çıkardı ancak 2. cilt hala çıkmadı. :(
Asıl romanlardan sonra ise başka yazarların yazdığı Sherlock Holmes maceralarının tadını çıkarabilirsiniz ^_^

Edit: En çok sorulan sorulardan birine yanıt vereyim. Seriyi en derli toplu yayınlayanlardan biri de Martı Yayınları ve sıralamayı soran çok fazla kişi var. Sıralama şu şekilde olacak:

1- Kızıl Dava / Sır Perdesi Aralanıyor
2- Dörtlerin İmzası / Kayıp Hikayenin İzinde 
3- Akıl Oyunlarının Gölgesinde
4- Suç Detayda Saklıdır
5- Baskervillelerin Tazısı /Gizemli Pençelerin Laneti
6- Şüphe Asla Uyumaz
7- Korku Vadisi / Dehanın Esrarengiz Yüzü
8- Gerçekler Kanıt İster
9- Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir



En çok istediğim şey tüm romanların ve hikayelerin sıralı hali tek bir kitapta toplanmasıydı, bunu da Cem Yayınevi yapmış sanırım. Merak ettim açıkçası tek kitap mı yoksa ayrı ayrı kitaplardan oluşan bir set mi? İncelemek ve duruma göre satın almak isterim :) Araştıracağım.

Edit: Araştırdım, kitap diğerleri gibi parça parça ve pek bir farkı yok. Ancak sıralı ve düzgünce basan yayınevlerinden biri olduğu için tercih edilebilir. 

----

Sherlock Yazılarım: (En yeniden en eskiye)


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

316 yorum:

  1. Şerlok okuma rehberim *_* Artık başlasam iyi olacak -_-

    Eline sağlık ikizim. Bana ve benim gibi okuyacak olanlara çok yardımı dokunacak bir yazı :*

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim ^_^ Yeni başlayacak olanlar için de çok rahat anlaşılması benim için önemliydi :*

    YanıtlaSil
  3. Kitabı alırken yayınevlerine dikkat etmem. Tutku yayınevinden almışım sherlock u. İnternette siralamayi arastirdim ama pek yararli bilgiler bulamadim. Yine de harika bi eser sherlock holmes kahramanı. Bundan sonraki sherlock okurlarina çok yardımcı olucak bi yazı olmuş,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, -kendi bloguma yorum yazamadığım için adsız olarak yazıyorum :( - Bu tarz kitaplarda yayınevinin esprisi çeviri kalitesi. Martının çevirilerini kaliteli buluyorum. Tutku'nun kitabını gördüm ancak okumadım. Sonuçta hikayeler aynı hikayeler ama çeviri işi biraz değiştirebiliyor. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :) -BenHerNeysemO

      Sil
  4. Merhaba ben johnverdon un kitaplarını okuyarak cinayet,polisiye kitaplarına ilgi duydum. ablam agatha christie hayranı ilk fırsatta onun kitaplarını okumak isterim ama gelelimki sherlock holmes'a karşı sempatim var sanırım agathadan önce kitaplığıma yer vereceğim. sizin okumam için en en iyi bulduğunuz kitabı hangisi? yazınız sayesinde bende birşeyler öğrendim , banada beklerim :) sanatinsaklisirlari.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, -kendi bloguma yorum yazamadığım için adsız olarak yazıyorum :( - Agatha Christie'yi de çok severim ve ona dair de bir okuma sıralaması yazısı yazmak istiyorum. Sherlock Holmes ve Agatha Christie klasik polisiye. Klasik polisiye alanında soruyorsanız en son Peder Brown Öyküleri'ni aldım. Güncel polisiye alanında soruyorsanız cevabım değişir tabi. En sevdiğim kitap sorusu benim için zor bir soru. Sherlock Holmes ilk kez okuyacaksanız Kızıl Soruşturma'dan başlamanız şart. Sherlock ve John'un tanışma hikayelerini anlatır ve en sevdiklerimden biridir. Yorumunuz için teşekkür ederim.
      -BenHerNeysemO

      Sil
  5. Polisiye ve Sherlock tutkunları için harika bir derleme olmuş! Çok teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkürler... ^^ -BenHerNeysemO

      Sil
    2. en alttaki kalın kırmızı ve onun üstündekinin adını alabilir miyim ben onları okumadım bi tek :)

      Sil
    3. Merhaba, eğer Martı Yayınları'ndan çıkan 5 adet beyaz kitabı okuduysanız bu kitabı da okumuşsunuz demektir çünkü alttaki ciltli kitap Sherlock Holmes'ün 56 hikayesinin tümünü içerir. Yanındaki ise Everest yayınları tarafından basılan Açıklamalı Notlarıyla Sherlock Holmes isimli kitap, o kitap da Sherlock Holmes hikayelerinin bir kısmını içeriyor. Artı yanıysa isminden anlaşılacağı gibi içinde açıklamalı notlar bulunması. Everest Yayınları bunu 3 kitaplık bir seri olarak basıp tüm kitapları tamamlayacak.

      Sil
    4. merhaba ben dr den ilk kitabı aldım, ikinci kitabı (dörtlerin yemini) nemesis yayın evinden aldım yine dr den fakat onun içinde de seri kitapları bulunuyor ve mavi yakut ayrı kitap olarak işlenmiş, sizin yazınızdada bir kitabın içinde bulunuyor. sizce hikayenin bir farkı varmıdır? sıralama konusu da aklım çok karıştı

      Sil
    5. Merhaba, Nemesis'in bastığı kitapları biliyorum ancak iç kısımlarını incelememiştim. Bazen tek bir isim olarak basılıp içine birkaç hikaye eklenip basılabiliyor. Yukarıda bir yerde açıklamıştım. Mavi yakut kitaptaki hikayelerden biri ve yanına birkaç hikaye ekleyip hikayelerden birinin ismiyle basabiliyor yayınevleri. Aldığınız kitabın içinde dörtlerin yemini varsa okuyun, diğer hikayelerin sıralamasını ise yukarıda bulabilirsiniz. Hikayeler farklı değildir, sadece çeviri farkı vardır.

      Sil
    6. çok teşekkür ederim

      Sil
  6. Çok başarılı bir yazı olmuş, bu arada ben de inanılmaz bir polisiye fanatiğiyim ve Sherlock'a da hayranım tabi :) Hepsini defalarca kez okusam da bıkmam :) Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hem de nasıl *_* Çok teşekkür ederim ^_^ -BenHerNeysemO

      Sil
  7. Merhabalar uzun süredir sherlocku baştan başlayıp okumak istiyordum ancak bir türlü şu sıralama işinin içinden çıkamadım ve internete baktığımda neredeyse kimsenin bunu çözemediğini gördüm, bu yazı çok yararlı olmuş teşekkürleer:) Çok fazla yayın evinin yayınlamasından dolayı insanın daha çok aklı karışıyor, benim gözüme her zaman martı yayınlarının kitapları daha güzel geldi. Peki size şunu soracağım şimdi martı yayınlarından 5li seti ve klasik 4 romanı okuyunca tüm hikaye ve romanları okumuş oluyoruz değil mi? Yani o 5li set 56 hikayeyi içeriyor doğru mu? Cevap verirseniz resmen aydınlanıcam ve çok mutlu olucam:')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Kafaların karışması çok normal. 4 roman ve 5 li seti (ya da Martı 5 kitapta yer alan hikayeleri tek kitapta birleştirdi) okuduğunuzda Sir Arthur Conan Doyle tarafından yazılan tüm Sherlock Holmes kitaplarını okumuş olursunuz :) Keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  8. http://www.dr.com.tr/Kitap/Sherlock-Holmes-Kizil-Saclar-Kulubu/Sir-Arthur-Conan-Doyle/Edebiyat/Roman/Polisiye/urunno=0000000250753

    merhaba acaba bu linkteki kitap kızıl dosyayla aynı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, İçindekiler Bölümü'nde ne görüyorsunuz?

      Sil
    2. kitabı henüz almadım ama almayı düşünüyordum o yüzden sordum.

      Sil
  9. Admin cem yayınevinin kitapları set halinde haberin olsun :) eğer almak istersen yaz buraya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tek bir kitap olarak hayal etmiştim. Set olarak halihazırda elimde bulunmakta. Teşekkür ederim.

      Sil
    2. rica ederim :) kolay gelsin

      Sil
    3. ben cem yayın evinden olan kitabı almak istiyorum ama oradaki kitapların içinde kendi bölümleri yer alıyormu birde akıl oyunlarının gölgesinde diye bir kitap daha varmış o cem yayınevindeki kitapların içinde varmı yoksa ayrı bir kitapmı birde cem yayın evinin kitabını yani setini alırsam sherlock holmes ün bütün kitaplarını ve hikayelerini okumuş olacakmıyım lütfen beni bu konuda aydınlatın çünkü bütün kitap ve hikayelerini okumak istiyorum

      Sil
    4. Sanırım bu yorum gözümden kaçmış, üzgünüm. Cem Yayınları setini alırsanız da tüm Sherlock Holmes hikayelerini okumuş olursunuz :)

      Sil
  10. Ama Sherlock Holmes'un bütün hikayeleri 2 de var elimde.Bu isimle indirdim - 'Sherlock Holmes'un bütün hikayeleri 2'. Ama siz onu Sherlock Holmes'un Anıları diye vermişsiniz.Bütün hikayelerini okuduktan sonra 2'yi okumayayım mı? :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kitapların isimleri ya da başlıkları değiştiği için içeriklerle birlikte verdim. Kitabınızın içindekiler kısmına bakarak buradaki hangi kategoriye girdiğini bulabilirsiniz ^^

      Sil
  11. Özenle ve açıklayıcı yazınız için çok teşekkür ederim. Benim gibi sıralama konusunda sıkıntı çeken kişilere için bu yazı harika olmuş. İnanın böyle bir yazı başka bir sitede yok; olsa da çok yüzeysel olduğu için pek anlaşılmıyor veya eksik kalıyor. Elinize,emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz beni çok mutlu etti :) Yazıyı yazarken amaçladığım bir şeydi bu çünkü. Teşekkür ederim, keyifli okumalar dilerim ^^

      Sil
  12. Merhaba :) Öncelikle çok teşekkür ederim sayenizde okumaya karar verdim :) Martı'nınkini almaya karar vermiştim ama "Kızıl Soruşturma" yok. Seriyi almadan önce Kızıl Soruşturma'yı mı alıp okumalıyım yoksa "Akıl Oyunlarının Gölgesinde" Kızıl Soruşturma'yı da mı kapsıyor yada ismi mi değiştirilmiş? Kafam karıştı :/ Bilgilendirirseniz çok mutlu olurum ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. İlk okumanız gereken her zaman Kızıl Soruşturma'dır. Akıl Oyunlarının Gölgesinde, Sherlock Holmes'un Maceraları başlığı altındaki hikayeleri içerir, Kızıl Soruşturma roman olduğu için onu içermez. Kızıl Soruşturma'yı Kızıl Dosya, Kızıl Vaka, Kızıl Takip gibi isimlerle başka yayınevlerinden de bulabilirsiniz. Ancak Martı Yayınlarından dizmeyi düşünüyorsanız tabi ki Kızıl Soruşturmayı bulmanız gerekir. Sevgiler :)

      Sil
    2. Siz Kızıl Soruşturma'yı hangi yayın evinden aldınız? D&R'de yalnızca bir kitap bulabildim onun da kapağı hoşuma gitmedi :D Kaliteli görünmüyodu :D

      Sil
    3. Ben seneler önce Plato Film Yayıncılıktan cep boy olarak almıştım, orada da ismi kızıl soruşturma. Ardından Martı Yayınları çıkardığında onu da aldım :)

      Sil
    4. Bu gün Kızıl Soruşturma'yı aldım :) Bu kitaptan sonra yukarıda yazdığınız diğer 3 romanı mı okumalıyım yoksa Martı yayınlarının setini alsam sıralı okumuş olur muyum? Yoksa o 4 romanı okuduktan sonra mı martınınkini almalıyım?

      Sil
    5. Önce Kızıl Soruşturma'yı okumalısınız ardından Dörtlerin İmzası adlı romanı okumalısınız. Sıra ondan sonra Akıl Oyunlarının Gölgesinde'ye geliyor. Diğer 2 Romanın hangi kitaplar arasında okunacağı da yazıda mevcut. keyifli okumalar :)

      Sil
    6. Çok teşekkürler :) Kafama ufacık birşey daha takıldı :D Yukarıdaki resimde birsürü kitap var ve Sherlock Holmes yazınca değişik isimlerde bir çok kitap çıkıyo bunlar hikayeler ve Akıl Oyunlarının Gölgesinde ve diğer martı yayınlarının kitabının içinde mi bulunuyor?

      Sil
    7. Yazıyı dikkatli okuduğunuzda aslında sorunun cevabını görebilirsiniz. Birçok yayıncı bastı bu eserleri. 5 kitaplık martı yayınları setini + 4 romanı aldığınızda seri tamamlanmış olacaktır.

      Sil
    8. Kusura bakmayın dikkat etmemişim :/ Tekrar çok teşekkür ederim ^_^

      Sil
  13. merhaba,bende merak saldım okuyacağım diye.. ilk kızıl vaka,kızıl dosya,kızıl takip gibi isimlerle olanı okumayı tavsiye etmişsiniz fakat bir türlü bulamıyorum d&r'da baktıgımda birkaç tane yayınevinin farklı isimlerle çıkartmış oldugunu gordum kimi kızıl dosya,kimi kızıl soruşturma diye geçiyor hepsininde sayfa sayısı farklı,siz hangi yayınevininkini okudunuz?:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hepsi aynı kitap aslında sadece punto, sayfa büyüklüğü, yazı stili farkından dolayı sayfa sayısı değişiyor. Bir de çeviri faktörü var tabi ki. Çevirmenin ustalığına göre kitabın dilinin akıcılığı da değişiyor. Ben seneler önce Plato Film Yayıncılıktan almıştım, orada da ismi kızıl soruşturma. Ardından Martı Yayınları çıkardığında onu da aldım :)

      Sil
  14. direk martı yayınlarının 5 kitaplık serisinden akıl oyunlarının gölgesinde'yle başlasam olur mu? diğerlerini okumadan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıralı okumak istiyorsanız olmaz. Kızıl soruşturmayı okumalısınız önce. Sherlockla Johnun tanışma hikayeleri ve ilk vakalarını anlatıyor. O nedenle ilk okunmalı

      Sil
  15. merhabalarrr ben ntde akıl oyunlarının gölgesindeden başlayan beş kitabı 50 tlye buldum.almayi düşünüyorum,ama daha önceki kitapları hakkında hiçbi bilgim yok hiç okumadım.Bunla başlayacağım önerirmisiniz,akıl oyunlarının gölgesinde kitabından sonrakini okurken sıkılırmıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba nt'den 50 tl ye alacağınıza okuokudan set olarak almanız çok daha kârlı olur. Ama önce kızıl soruşturma adlı romanı almalısınız. Ardından Dörtlerin Yemini ondan sonra Akıl Oyunlarının Gölgesinde geliyor. O nedenle önce kızıl soruşturmayı alıp okuyun. Beğenirseniz devamını alırsınız :) Keyifli onu okumalar.

      Sil
  16. Merhabalar. Kitap serisi ile ilgili sormak istediğim bir kaç şey var. Yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Benherneysemo@hotmail.com adresine mail atabilirsiniz.

      Sil
  17. Kızıl soruşturma kitabını kitapların arasında göremedim başka bi isimle mi geçiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, resimde Sır Perdesi Aralanıyor ismiyle gördüğünüz kitap Martı Yayınları'ndan çıkan Kızıl Dosya adlı kitap. Bir de Plato'dan çıkan bir Kızıl Soruşturma var elimde ancak resim çekerken bulamadığım için göremiyorsunuz :)

      Sil
  18. Öncelikle Martı yayınları Kızıl Dosyayı 5'li setten ayrı olarak basmıştır.Ve lütfen Cem Yayınlarının serisini okuyan biri çevirisi hakkında akıcılığı hakkında falan bilgi verebilir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrı basmıştırdan kastetmek istediğinizi anlamadım. 5li set hikayeleri içerir 4 romanı da ayrıca basmaları gerekiyor tabi ki. Çünkü romanlar ve hikayeler bir bütün.

      Sil
    2. Cem yayınlarını okudunuz mu ?

      Sil
    3. Okumadım ve tek kitapta toplanmadığını, ayrı ayrı kitaplar şeklinde olduğunu öğrendiğimden beri almayı düşünmüyorum.

      Sil
  19. Yorumunuz için tşkr ederim :)

    YanıtlaSil
  20. Merhaba :D Sherlock Holmes tek cilt almayı düşünüyorum. Ancak evrest mi yoksa martı mı alsam karar veremiyorum. Sizin Sherlock fanı olduğunuzu görünce danışmak istedim :D Everest mi Martı mı?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba, :) Tüm hikayeler derli toplu tek kitapta elimde olsun diyorsanız Martı Yayınlarını öneririm. Açıklamalı Notlarıyla olsun diyorsanız Everest. Ancak şöyle bir sıkıntı var, Everest Yayınları 2si hikayeler 1i romanlardan oluşmak üzere 3 cilt olarak çıkaracak külliyatı. İlk kitap nisan 2013 te çıkmasına rağmen 2. Kitaptan henüz ses yok. Bu nedenle karar sizin :)

    YanıtlaSil
  22. Merhaba ben tutku yayınlarından okumaya başladım o yayınevi 7 kitap basmış ben hepsini okusam sizin dediğiniz hikayeler hepsi içinde oluyor mu yani hepsini okumuş oluyor muyum yoksa başka bi yayınevinden mi okumalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bir okur bana tutku yayınlarından çıkan halinin içindekiler kısmının resmini atmıştı. Hikaye sıralaması oldukça karışıktı. O yüzden henüz almadınızsa başka yayınevine yönelmenizi önerebilirim. Oradan aldıysanız da sıralamayı buradan takip ederek okuyabilirsiniz böylece eksik var mı görmüş olursunuz.

      Sil
  23. Merhaba, listede sirali olan Sherlock Holmes'un Maceralari, Anilari adli hikaye kitaplarinin marti yayinlarinda karsiligi nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Sıralama şu şekilde olacak 
      1- Kızıl Dava / Sır Perdesi Aralanıyor
      2- Dörtlerin İmzası / Kayıp Hikayenin İzinde
      3- Akıl Oyunlarının Gölgesinde
      4- Suç Detayda Saklıdır
      5- Baskervillelerin Tazısı (henüz çıkmadı)
      6- Şüphe Asla Uyumaz
      7- Korku Vadisi / Dehanın Esrarengiz Yüzü
      8- Gerçekler Kanıt İster
      9- Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir

      Sil
  24. martı yayınlarının bütün bir kitabını mı almalıyım yoksa cem yayınlarının kitabının setini mi birde akıl oyunlarının gölgesinde ikisindede varmı bu bir kitapmı yoksa bölümmü birde hangi kitabı alırsam bütün hikayeleri ve romanları okumuş olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cem Yayınları hakkında bir bilgim yok malesef. Ama bende Martı yayınları var. Ya büyük olan tüm hikayelerini içeren kitabı + 4 romanı ya da yine tüm hikayeleri içeren 5 kitaplık seti +4 romanı alırsanız tüm Sherlock maceralarını okumuş olursunuz

      Sil
  25. martı yayınlarından verdiğiniz yukarıdaki seri doğrumu? yani sizin sıraladığınız şeyleri mi içeriyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1- Kızıl Dava / Sır Perdesi Aralanıyor
      2- Dörtlerin İmzası / Kayıp Hikayenin İzinde 
      3- Akıl Oyunlarının Gölgesinde
      4- Suç Detayda Saklıdır
      5- Baskervillelerin Tazısı (henüz çıkmadı)
      6- Şüphe Asla Uyumaz
      7- Korku Vadisi / Dehanın Esrarengiz Yüzü
      8- Gerçekler Kanıt İster
      9- Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir. Kitapları bu sıralamayla alırsanız tüm Sherlock Holmes maceralarını okumuş olursunuz. Ya da Martı Yayınları'nın tüm hikayeleri içeren tek büyük kitabı + bu sıralamada 1,2,5,7 numarada olan romanları alırsanız da yine aynı şekilde tüm Sherlock Holmes maceralarını okumuş olursunuz

      Sil
  26. Zeka oyunları ve arsen lüpen- sherlock holmes karsi karsiya kitabini aldim ilk hangisinden baslamaliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, zeka oyunlarından kastınızı anlayamadım ama diğer kitap Sir Arthur Conan Doyle tarafından yazılmış orijinal Sherlock Holmes hikayelerinden değil başka bir yazar tarafından yazılmış olanlardandır. Bu nedenle bu sıralamayla alakası yok. Sherlock Holmes'ün orijinal hikayelerini okumadıysanız ya da karakteri pek tanımıyorsanız çok keyifli olmayacaktır. Ancak bağımsız olduğu için okuyabilirsiniz.

      Sil
  27. martı yayınlarının 5 kitaplık setini alınca sadece hikayelerimi okumuş oluyoruz 4 roman için ayrı yayın evinden mi romanları almak lazım.
    1-Kızıl Soruşturma / Kızıl Dosya / Kızıl Dava
    2- Dörtlerin İmzası / Dörtlerin İşareti / Dörtlerin Yemini
    3-Baskerville'in Köpeği / Baskerville Tazısı
    4-Korku Vadisi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 5 kitaplık seti aldığınızda sadece hikayeleri okumuş olursunuz. Aşağıda sıraladığınız romanları da almanız gerekiyor. Martı yayınları romanları da çıkardı. Ancak başka yayınevlerini tercih ediyorsanız oradan da alabilirsiniz. Böylece tüm seri tamamlanmış olacaktır.

      Sil
    2. teşekkürler ilk romanları okuyup sonra hikayeleri okuyacağım romanları hangi yayın evinden alayım önerdiğiniz yayın evi varmı

      Sil
    3. Bende farklı yayınevlerinin baskıları vardı ancak Martı Yayınları çok düzgün bastığı için düzenli bir şekilde oradan tekrar aldım. Önce hikayeleri ardından romanları okursanız okuma sırası konusunda hata etmiş olursunuz. Yazıda belirttiğim sıralamayla okursanız seriden maksimum zevki alırsınız ^_^

      Sil
    4. game of thores serisini okudunuz mu onuda okumak istiyorum önceden yunan mitolojisini okudum çok zevkliydi tarsiye ederim

      Sil
    5. Game of Thrones ilk 3 kitap elimde var ancak henüz başlayamadım ben :( Tavsiyeniz için teşekkür ederim ^_^

      Sil
  28. Merhabalar, yazınız çok faydalı görünüyor. Yorumların tamamını okuyamadım ve kafamda hala bir soru var belki daha önce yanıtladınız ama ben göremedim dediğim gibi tamamını okuyamadım..
    Öncelikle sorum şu;
    Ben simdi Martı Yayınlarının 5'li setini ve geri kalan 4 Romanı alsam yukarıdaki sıralamaya göre okusam hiç eksik kalmıyor değil mi?

    Beni şüpheye düşüren;
    Sherlock Holmes'un Maceraları (The Adventures of Sherlock Holmes),
    Sherlock Holmes'un Hatıraları (The Memoirs of Sherlock Holmes),
    Sherlock Holmes'un Dönüşü (The Return of Sherlock Holmes),
    Son Görev (His Last Bow),
    Sherlock Holmes'un Dava Defteri (The Casebook of Sherlock Holmes)

    Kitapları oldu çünkü ne romanların nede 5'li setin içindeki kitaplar bu isimde değil ayrı yeten bunları da alacak mıyım yoksa ilk söylediğim 9 kitap bunlarla ayni mi?

    Biliyorum artık çok sıktı bu tür sorular belki önceden cevapladınız, cevap vermek zorunda değilsiniz.
    Seriye ilk defa başlayacağım için atladığım, okuyamadığım, eksik kalan kitap olmasın diye emin olmak adına sordum şimdiden her şey için teşekkürler.. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Yorumunuz için teşekkür ederim. Martı Yayınlarının 5'li kitabı zaten beni şüpheye düşüren kısmının altına yazdığınız 5 kitap. Sadece Martı Yayınları basarken isimlerini değiştirdi. Yani 5'li seti ve 4 romanı aldığınızda tüm seriyi tamamlamış oluyorsunuz. Yazıda Martı Yayınları sıralamasını ekledim o sırayla okumanız gerekiyor. Ancak hikayelerin bazılarının kendi içlerinde yerlerini değiştirmişler. Yani kitaplar doğru ancak bazı hikayelerin yeri değişik atıyorum 9. sırada olması gereken hikaye 11. sırada verilmiş. Böyle bir iki farklılık var.Çok önemli değil ama söylemek istedim. Ona da dikkat ederseniz hiçbir sıkıntı kalmaz. Şimdiden keyifli okumalar dilerim. :)

      Sil
    2. Gerçekten çok teşekkür ederim ilgi ve alakanız için. Kitapları okuma fırsatı buldukça yazılarınıza da göz atacağım belki bir kaç yorumda ben eklerim. Tekrardan teşekkürler iyi hafta sonları dilerim. (:

      Sil
  29. Merhaba :)
    Gerçekten de yazınız Sherlock Holmes serisine başlangıç yapacak benim gibi kişiler için çok faydalı olmuş. İnternetten yaptığım araştırmada Martı Yayınları'nın en düzgün şekilde basan yayınevlerinden biri olduğunu öğrendim, ki siz de yorumlarda bunu belirtmişsiniz zaten :) Maalesef Akıl Oyunlarının Gölgesinde adlı kitapla başladım seriyi okumaya. Ancak, sonrasında sıralamaya uygun bir şekilde kitapları alıp okumaya devam etmeyi düşünüyorum. Ancak, bence çok sıkıntı yaratmadı ilk bu kitabı okumak. Gerçi olayların başlangıcı eksik şimdilik. Onu da sonra öğreneceğim sanırım :)

    Neyse. Çok uzattım. Akıl Oyunlarının Gölgesinde kitabı incelemem için bloguma göz atabilirsiniz. Açıkçası sizin yorumlarınızın değerli olacağını hissediyorum. :)
    http://tepedekiruzgar.blogspot.com.tr/2015/07/sherlock-holmes-akl-oyunlarnn-golgesinde.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, o kitaptan başladıysanız muhtemelen nasıl tanıştıklarını kaynaştıklarını okuyamamışsınızdır. Arayı kapatırsınız bir şekilde. Yorumunuzu okudum, çok güzeldi. Bloggerlıkta da başarılar dilerim. :) Yorum için teşekkürler ^_^

      Sil
  30. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim. :) Serinin kalan kitaplarını sıralamaya uygun okuyacağım. ;)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, Martı yayınevi Sherlock Holmes Tüm Hikayeleri adında iki kitap basmış hangisini almalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba iki kitap da aynı kitap. Sadece biri normal, diğer koleksiyon amaçlı ciltli basım. İçerikleri tamamen aynı. O nedenle istediğinizi alabilirsiniz. Ayrıca aynı hikayeler 5 adet ayrı kitap olarak da basıldı. Tercih sizin :)

      Sil
  32. Merhaba, Martı yayınevi Sherlock Holmes Tüm Hikayeleri adında iki kitap basmış hangisini almalıyım? Biri ciltsiz galiba ama aynı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 5 kitaplık hikaye serisi (Akıl Oyunlarının Gölgesinde, Suç Detayda Saklıdır, Şüphe Asla Uyumaz, Gerçekler Kanıt İster, Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir), Ciltli Tüm Hikayeler, Ciltsiz Tüm hikayeler bu kitapların hepsi aynı içeriğe sahiptir. Sizin için görsellik olarak hangisi daha uygunsa onu alabilirsiniz.

      Sil
  33. Ya ben şuan sıralamayı anlamadım benım baktığım bazı kıtaplar burada yer verılmemış mesela ölümle randevu ben hangınden başlıycam ve sız nıye olumle randevu gıbı kıtaplara yer vermedınız şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, böyle bir sıralama yapmamın nedeni zaten çoğu yayınevinin hikayelerin sırasını karıştırıp karmaşık kitaplar çıkarması ya da misal Sherlock Holmes'ün Maceraları altında sıralanan hikayeleri Ölümle Randevu gibi isimlerle vermiş olmaları. Amacım okurlar farklı yayınevlerinden de alsalar kitapların içindeki hikayelerin isimlerine baksınlar ve hangi hikaye aslında hangi sırada okunsun diye çıkarım yapabilsinler. Ya da en güzeli bu seriyi tüm hikayeleri karmakarışık bir sırada vererek kitaplaştıran yayınevlerinin kitaplarıyla kafası karışmadan daha düzenli basan birkaç tane yayınevine yönelebilsinler. Yani hiç okumamış biri sıralı basan güzel çeviri yapan bir yayınevinden hangi sırayla alacağını, karmaşık kitaplar şeklinde elinde olan bir okur da hangi hikayeyi önce hangisini sonra okuyacağını görebilsin. Siz de Ölümle Randevu kitabınızın içindeki hikaye isimlerine bakarak sizdeki hikayelerin hangi sıralamada olduğunu görebilirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler.

      Sil
    2. çok teşekkürler şuan anladım bayağa yararlı bı konu sağolun

      Sil
  34. sizce hangı yayın evınden almalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Seriyi sıralı ve düzgün basan iki yayınevi olarak Martı Yayınları ya da Cem Yayınları'nı öneririm ben.

      Sil
  35. Merhaba. İki yıldır okumak istediğim fakat üniversite sınavı yüzünden okuyamadığım bir seri sherlock holmes. Geçenlerde bi sahafa girdim ve üzerinde araştırma bile yapmamış olmama rağmen biraz da aceleye getirerek beş tane sherlock holmes kitabı alıp çıktım. Yayınevine bakmamışım. Elimde bulunan kitaplar ipucu, ölümün fısıltısı, adalet peşinde, cinayet sokağı ve esrarengiz katil. Yorumları okuduğumda farklı yayınevlerinden alsa bile kitapları içindeki hikayelerin adlarıyla bi çıakrım yapabileceğimizi söylemişsiniz. Baktım fakat hikayelerin isimleri de uymuyor. Yardımcı olursanız sevinirim. Bu arada yayınevi altınpost yayıncılık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kitapların içindekiler kısmını ve her hikayenin ilk sayfasını mail atarsanız yardımcı olmaya çalışırım :) benherneysemo@hotmail.com

      Sil
  36. teşekkürler google da arıyodum sıralamayı buldum seni bu sıralamaya göre okuycam ilkini aldım müthiş geldi diğerlerine devam edicem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, faydalı olmasına sevindim ^_^

      Sil
  37. http://www.idefix.com/kitap/sherlock-holmes-butun-maceralari-sir-arthur-conan-doyle/tanim.asp?sid=F3072S923H6HEU52FSVW

    biliyorum bıktınız bu sorudan ama; şu linkteki ürünü alsam? tam ve sıralı bir şekilde okmuş olur muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, linkteki ürünü alırsanız tam ve sıralı bir şekilde okumuş olursunuz. Bu arada ufak bir öneride bulunayım, set linkte verdiğim kitap satış sitesi Kitap Yurdu'nda daha uygun: http://www.kitapyurdu.com/kitap/sherlock-holmes-butun-maceralari-9-kitap-takim/348344.html&filter_name=sherlock%20holmes%20b%C3%BCt%C3%BCn%20maceralar%C4%B1

      Sil
  38. Yeni bir kitap var ama yazar farklı 2015 basımdı.Aldım okumak için bende Sherlock Holmes hayranıyım Martı yayınlarının serisini okuduğumda gerçekten bağımlılık yaptı bu sıradan diğer kitaplarıda alacağım.Fakat yeni çıkan kitabın yazarı farklıydı Sam Siciliano yazmış.Kitabı elime aldım ve dedim ki Shelock Holmes sonuçta alıp okumalıyım dedim kitabı aldım ve okumaya başladığımda Dr.Watson hakkında baya kötü şeyler yazılmış ben Dr.Watson'ı Sherlock Holmes'un yakın arkadaşı olarak biliyordum.Yazar bir şeyleri çok değiştirmiş gibi geldi sadece 1 serisini okudum 4 kitabı vardı.Belki diğer serilerde farklıdır bilmiyorum ama bu doğru mu sizce ? Yeni yazarın bu şekilde Dr.Watson hakkında kötü yazılması

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      Bahsettiğiniz kitap sanırım Örümcek Ağında Dans isimli kitap. Ben de okudum çünkü ^^
      Asıl Sherlock Holmes hikayeleri Sir Arthur Conan Doyle'un yazdığı hikayelerdir. Onun dışında bir çok yazar da Sherlock Holmes hikayesi yazmaya çalışmıştır. Bir nevi fanfiction olarak düşünün. Söz konusu yazar da Sherlock Holmes ün bir kuzeni olsa ve onunla maceraya atılsa nasıl olurdu diye düşünüp bir kitap yazmış. Doğal olarak bir şekilde Watson'ı arka plana atması gerekiyor. O sevmemek kısmını kullanmış. Ben Watson'ı çok severim o yüzden kuzenin Watson'ı kötülemesi biraz kanıma dokundu benim de :) Ben Sherlock'la John'u ayrılmaz bir ikili görürüm. Bu yüzden maceralarda ikisinin birlikte olmasını tercih ederim. Ama bu da o yazarın kendi hayalindeki Sherlock olmuş. Sadece farklı bir hikaye olarak almak gerekiyor. Sevgiler.

      Sil
  39. Merhaba ben tutku serisini almistimda ; Gölge Oyunları, Kuşku,Panik,Ölümün Sesi, Şüphe kitaplarını almıştım bunların tam sırası nasıl acaba ? Şimdi den teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Tutku Yayınları kitaplarında hikayeler oldukça karışık. Kitapların içindekiler kısmını ve her hikayenin ilk sayfasını mail atarsanız yardımcı olmaya çalışırım :) benherneysemo@hotmail.com

      Sil
  40. Merhaba,ben tutku yayinlarinin setini aldim ve sizin siraniza göre okuyorum kitaplardaki hikayerle sizin mükemmel siralamanizdaki hikayelerle eşleştirdim %90 isimler ayni ama bazi hikayelerin kitaptaki ismini sizin siralamada bulamdim..Lütfen yardim edin HELP ME :-) Tutkudaki hikayeler şunlar : SON ILMEK,YATALAK HASTA,EVDEKI GIZEMLI ROMAN,DENIZ ANTLAŞMASI,ÜNLÜ MÜŞTERI ve SAKAT ADAM sizin siralamada boşta kalanlar şunlar: ÜÇGEN ÇATILAR,ALBAYIN ÖLÜMÜ,ÜÇ GARRIDEB,BEYAZ ASKER,ŞANSLI MÜŞTERI,KAYIP ANLAŞMA ve PERDE KAPANIYOR....Lütfen BAY HOLMES bu eşleştirmeyi yapin size minnettar kalirim cevabinizi bekliyorum..IYI GUNLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, çok sevindim sıralı bir şekilde okuyor olmanıza :) Ben sizin için elimden geldiğince eşleştirmeyi yapayım.

      Son İlmek - Perde Kapanıyor
      Evdeki Gizemli Roman - Üçgen Çatılar
      Deniz Antlaşması - Kayıp Antlaşma
      Ünlü Müşteri - Şanslı Müşteri
      Sakat Adam - Albayın Ölümü

      Sil
    2. Harikasınız çok minnettarım size sizin sayfanızı hep takip ediyor olacam....Fakat YATALAK HASTA hikayesinin karşiliğini bulamadim ama sizin sıralamada da boş yer kalmadı acaba tutku yayınevinden kaynaklanan bir basım hatası mı yolsa yeni bi kitabı piyasaya girecek mi.....Çok soru sordum ya simdiden kusura bakmayın....Tekrardan teşekkürler...IYI GÜNLER

      Sil
    3. Rica ederim :) Tüm seri 56 hikaye 4 romandan oluşuyor. Yeni bir kitap gelmesi gibi bir ihtimal yok. İstediğiniz kadar soru sorabilirsiniz, hiç sorun değil :)
      Siz bahsettiğiniz hikayenin karakterlerini söylerseniz ben size hangi hikaye olduğunu söyleyebilirim.

      Sil
  41. Merhaba. Büyük bir emek vererek yazdığınız bu yazı gerçekten bilgilendirici ve kayda değer olmuş. Ben öncelikli olarak Martı Yayınlarından aldığım 5'li seti okumuştum. Ondan önceki kitaplar hakkında bilgim yoktu. Fırsatım olursa diğerlerine de göz atacağım.

    YanıtlaSil
  42. merhaba öncelikle bu güzel yazı için teşekkürler :) size bir sorum olacak. martı yayınevinin kitaplarındaki olayların sayfa sayısı ile aynı olayın roman halindeki sayfa sayısı farklı nedense. mesela son vaka suç detayda saklıdır kitabında 25-30 sayfa ama nemesis yayınlarındaki son vaka adlı kitap 336 sayfa.. bu tarz bütün hikayeleri içeren romanlarda hikayeyi eksik mi okumuş oluyoruz acaba? biraz uzun oldu kusura bakmayın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, beğenmenize sevindim :) Son Vaka bir hikâyedir, bu yüzden aslen 25-30 sayfadır. Bazı yayınevleri kitaba hikâyelerden birinin ismini verip kitabın içine o hikayeyi koyup artı olarak 5-10 hikâye daha ekleyerek basıyor. Böylece dışarıdan gören biri için sayfa sayısı değişik görünebiliyor. Örneğin, Suç Detayda saklıdır kitabının ismi Son Vaka olsaydı aynı şekilde olurdu Son Vaka + 10 hikâye. Umarım açıklayabilmişimdir. Keyifli okumalar dilerim.^^

      Sil
  43. Beni çok mutlu eden bir yorum geldi ama ben yanlış tuşa basarak sildim ve kahroldum. :( O yüzden Syhn'dan gelen bu yorumu maalesef kendim ekliyorum tekrar. Yorumuna çok mutlu oldum ve tek kitap hayaliyle beni can evimden vurdu çünkü bu benim de çok istediğim bir şey *_* :
    Harika bir yazi olmus. Sherlock hayranlari bir yana benim gibi seriye nereden baslayacagini dusunen biri icin muazzam degerli bir yazi.
    Martinin tum romanlari topladigi ciltli hali ise muhtesem hemen sitelere baktim ama satista goremedim.
    Ayrica bu tum kitaplarin bir arada oldugu basim seklini keske biri jane austen kitaplari icin yapsaaa kalp kalp kalp 

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi yayınevini önerirsin acaba??

      Sil
    2. Ben Martı ya da Cem i tavsiye ederim. Hem sıralama konusunda da zorlanmazsınız.

      Sil
    3. Teşekkürler. Bu arada yazı için ellerinize sağlık :3

      Sil
  44. Ben yeni okumaya başlayacağım da yazınızı görünce dikkatimi çekti baya heveslendim. Önce 4 romanı daha sonra hikayeleri okusam olur mu verimli olur mu? Biliyorum sıkıldınız bu sorulardan ama emin olmak için sormak istedim çünkü keyifli bir okuma olmasını istiyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :)
      İlk iki romanı arka arkaya okuyacaksınız zaten sıralamaya göre. Keyifli bir okuma süreci için diğer ikisini de sıraya okumanızı öneririm. ^^

      Sil
  45. Türkçe öğretmenim tavsiye etti bende okumaya başlayacağım öneriniz üzerine kızıl soruşturmadan başlayacağım ellinize sağlık :D

    YanıtlaSil
  46. yukardaki fotoğraftaki hangi kitapı ilk okumam lazım? söylemediniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki fotoğraf derken? Seriye başlarken ilk okumanız gereken kitap Kızıl Dosya adlı romandır. Bunu hem yazıda hem sonrasında defalarca belirttim ^_^

      Sil
  47. Arkadaşlar geçenler de sherlock holmes un ölüm vadisi,fısıltı, gizemli lanet ve sırlar okulu serisini aldım bunlarda sıralama nasıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kitapların içindeki hikayeleri buradakilerle eşleştirerek okuyabilirsiniz.

      Sil
  48. ben seriden kitap aldim ama sizin yazdiginiz isimlerle degil tutku yayin evinin kitaplari ve adlari ölümün sesi gölge oyunları ve saplanti buna gore seriyi tamamlamak icin hangi kitaplari almam lazim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aldığınız kitapların içindeki hikayeleri buradakilerle karşılaştırıp sizde hangilerinin eksik olduğunu tespit edebilirsiniz. Tutku Yayınları hikayeleri biraz karmaşık basmış, o yüzden o yayınevinden tamamlayıp buradaki sıralamaya göre de okuyabilirsiniz, eksiklerinize göre başka bir yayınevinden de tamamlayabilirsiniz.

      Sil
  49. Martı Yayınlarından ;
    1-Kızıl Dosya
    2-Dörtlerin İmzası
    3-Baskerville'lerin Köpeği
    4-Korku Vadisi
    5-Akıl Oyunlarının Gölgesinde
    6-Suç Detayda Saklıdır
    7-Şüphe Asla Uyumaz
    8-Gerçekler Kanıt İster
    9-Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir
    Bu kitapları alıp okusam bütün seriyi okumuş olur muyum.Birde sıralama bu şekilde mi yanlışsa düzeltir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Tüm bu kitapları alırsanız Sherlock Holmes seriniz tamamlanmış olur. Ancak okuma sırası şu şekilde olacak:
      1- Kızıl Dava / Sır Perdesi Aralanıyor
      2- Dörtlerin İmzası / Kayıp Hikayenin İzinde
      3- Akıl Oyunlarının Gölgesinde
      4- Suç Detayda Saklıdır
      5- Baskervillelerin Tazısı /Gizemli Pençelerin Laneti
      6- Şüphe Asla Uyumaz
      7- Korku Vadisi / Dehanın Esrarengiz Yüzü
      8- Gerçekler Kanıt İster
      9- Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir

      Sil
  50. Benim aldığım sherlock holmes serisinde " ipucu , ölümün fısıltısı , cinayet sokağı vb. Adında kitapları var acaba ben yanlış mi aldım :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu sorunun cevabını aslında yukarıda verdim. Aldığınız kitapların iç kısmında hangi hikayeler olduğuna bakıp sıralama yaparak okuyabilirsiniz.

      Sil
  51. kamer yayınları için sıralama nasıl acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu yorum gözümden kaçmış. Kamer yayınlarını hiç elime alma fırsatım olmadı ama içindeki hikayeleri buradakilerle eşleştirerek sıralayıp oluyabilirsiniz

      Sil
  52. Arkadaşlar bakın burada insanları bilgilendirmek adına önemli bir paylaşım yapılmış ve paylaşımın içerisinde bütün sorularınızın cevabı yer alıyor. Ayrıca yorumları okursanız 5-6 kez daha yorumlarda cevaplandırılmış. Sürekli aynı soruları sorarak güzel şeyler yapmaya çalışan insanları bıktırmayın. Benim görüşüm makaleyi veya yorumları okumaya üşenip direkt olarak soru soruyorsunuz. Bu kadar hazır cevap arayışında olmak benim görüşümce doğru değil.

    YanıtlaSil
  53. teşekkürler çok faydalı oldu bu yazınız, baya araştırma yaptım piyasadaki en uygun ve kaliteli seri bu gibi gözüküyor, baştan sona tüm seriyi okumak isteyen arkadaşlar rahatlıkla alabilirler

    http://www.kitapyurdu.com/kitap/sherlock-holmes-butun-maceralari-9-kitap-takim/348344.html&filter_name=sherlock%20holmes%20b%C3%BCt%C3%BCn%20maceralar%C4%B1

    YanıtlaSil
  54. Sherlock Holmes'e bayılıyorum fakat günlerdir bu sıralamayı arıyordum. Bazı kitaplarını okudum fakat nereden başlayacağımı bilmiyordum. Benim için gerçekten çok büyük bir yarar oldu bu yazı. Çok çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  55. Emeğinize sağlık gerçekten çok güzel bir paylaşım.Sadece kafama takılan Martı ya da Cem i tavsiye ederim demişsiniz.Bu benim için önemli çeviri olarak hangisini önerirsiniz.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) ben bizzat Cem yayınları baskısını okumadım. Ancak güvendiğim insanlardan olumlu yorumlar aldım çevirisine dair. Martı'yı da bizzat okudum. İyiydi.

      Sil
  56. Merhaba. Şu sıralamayla ilgili kafam cidden çok karıştı :(
    http://www.kitapyurdu.com/kitap/sherlock-holmes-butun-maceralari-9-kitap-takim/348344.html&filter_name=sherlock%20holmes BU linkteki seriyi alsam yeter mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kafanızın karışmasına gerek yok. Linkteki ürünü alırsanız seriniz tamamlanmış olur :)

      Sil
    2. Pekii şu Can Yayınlarının çıkardığı 5 kitaplik seri, sırasına göre mi? Önceki yorumlara baktım da 5 kitaptaki seri dışında başka kitaplar da aliyormusuz. Cevapladigin için teşekkür ederim bu arada :)

      Sil
    3. Az önce yanlış yazmışım :/ Martinin 5 kitaplik serisini diyecektim. Son olarak Can Yayınlarının ki sıraya göre dizilmiş mi? Çok soru sordum kusura bakma ':')

      Sil
    4. Merhaba, toplu olarak buradan yanıt vereyim. Martı yayınlarının 5 kitaplık serisi sadece hikayeleri içeriyor, onun dışında 4 adet de roman var, sıralamasını yazının sonunda bulabilirsiniz. Cem yayınlarındaki kitaplar yazıda yazdığım başlıklara göre düzenlenmiş olduğu için kolayca buradaki sıralamaya bakarak okuyabilirsiniz.

      Sil
  57. İlla sırasıyla mı okunmalı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, isterseniz karmaşık da okuyabilirsiniz ancak sıralı okuyarak hem olaylar arasındaki bağı yakalayıp, gelişimi görüp, hem de en yüksek zevki alabilirsiniz.

      Sil
  58. Ya kafama sürekli takilan birşey var everest citli çikarmiş 1,2 cilt diye şimdi ben bu kitaplari alirsam anilari,maceralari,davad defteri ve dönuşu adli kitaplari tamamlamiş mi olurum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Everest yayınları tüm seriyi 3 ciltte toDekkoacak (4 de olabilir ama 3 diye biliyorum) İlk iki ciltte hikayeler olacak, son ciltte ise romanlar olacak. İlk sırada okunması gereken son 2 roman son ciltte olacağı için seriyi Everest'ten dizecekseniz serinin tamamlanmasını beklemeniz gerekmekte.

      Sil
  59. Beyaz birlik sıralamada yok mu bana mı öyle geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Beyaz Birlik bu sıralamada yok çünkü bir Sherlock Holmes macerası değil. Sir Arthur Conan Doyle'un SH maceraları dışındaki kitaplarından biri olan Beyaz Birlik, 1300'lü yıllarda geçen Yüz Yıl Savaşlarını konu almaktadır. Bu nedenle bu sıralamada olması için bir neden yoktu :)

      Sil
  60. Harika emeğinize sağlık ben de sırasıyla okumak isteyen biri olarak tam bir liste bulamamıştım.teşekkür etmeden geçmek haksızlık olur.

    YanıtlaSil
  61. İlk kitabı nemesis kitaptan kızıl dosya olarak okudum burada

    YanıtlaSil
  62. Elinize sağlık çok faydalı oldu.
    4 roman bunlar;
    1-Kızıl dava
    2-Dörtlerin İmzası
    3-Baskerville'in Köpeği
    4-Korku Vadisi
    ve martı yayınını aldığımızda holmes'ün maceları, anıları, dönüşü, son görev ve dava defteri kitabını da almış oluyoruz ve Sir Arthur Conan Doyle'un kitapları bitiyor dogrumu anladim. Seriyi bu şekildeki tamamlanan daha mantıklı olur yoksa cem yayınevinin çıkarmış olduğu deyimi almaliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Yukarıda saydığınız 4 romanı ve beyaz renk kitaplardan oluşan 5 kitaplık seriyi veya tüm hikayeleri tek kitapta topladıkları basımı alırsanız seriniz tamam olur. Cem yayınları zaten set olarak satıyor onu da alabilirsiniz bu konuda seçim size kalmış. Martı yayınları için sıralama yazının sonunda ekli.

      Sil
    2. martı yayınları için yazmış olduğunuz 9 kitabı aldım 5 i set olarak geldi 1 tane daha romanı gözüküyor onu yazmamışsınız acaba sonradan mı yayınlandı.. martı yayınları serisini tekrar düzenleyebilirmisiniz?

      Sil
    3. Merhabalar, öncelikle kitaplarınız hayırlı olsun, güle güle okuyun. Yazıda güncellenecek bir durum yok çünkü Sir Arthur Conan Doyle tarafından yazılmış Sherlock Holmes eserleri bu 9 kitaptan ibaret. Sanırım Örümcek Ağında Dans'ı kastediyorsunuz, o konuda yakın zamanda bir yazı gelecek.

      Sil
  63. Sherlock son vakada dağdan atlıyodu hangi hikayede ölmediğini anlatıyo

    YanıtlaSil
  64. çok teşekkürler çok faydalı bir konu ve sizin sayenizde kafamda soru işareti kalmadı. martı yayınlarından 5 li set ve 4 romanı aldım seriyi tamamladım. agatha christie de dünyaca ünlü polisiye yazarı ve onun eserleride çok iyi diyorlar hercule pairot karakteri var.agatha christie eserlerini okudunuz mu öyle bir sıralaması var mıdır onun eserlerinde ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, umarım keyifle okursunuz kitaplarınız hayırlı olsun. :) Agatha Christie ve Arsene Lupen için de bu tarz bir yazı yazmayı düşünüyorum. Umarım kısa zamanda yazabilirim. :)

      Sil
    2. Hocam Agatha christie ve Arsen lüpen için de ayrı başlıklar açmanızı bizi aydınlatmanızı bekliyorum :) onların sıralaması filan çok daha karışık işin içinden çıkamadım.bu iki konuda ilgi görecektir bu başlık gibi.

      Sil
    3. Merhaba, son zamanlarda Agatha Christie ve Arsene Lupen'le ilgili çok fazla mail alıyorum. İkisini de yazmak aklımda var. Hatta Arsene Lupen çok kısa bir süre içerisinde gelecek. Çok teşekkür ederim ilginiz için :)

      Sil
    4. Hocam ben de 6 tane kitabı var kitapların isimlerini yazayım size zahmet siralayabilir misiniz? Ona göre okumaya başlayayım ;)
      Korku vadisi
      Yarım kalan roman
      Mavi yakut
      Kizil halka
      Gloria scott gemisi
      Baskervillenin laneti

      Sil
  65. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kitapların içindekiler bölümündeki hikayeleri buradaki sıralanışlarına göre karşılaştırarak kendiniz sıralamanızı oluşturabilirsiniz. Ben uygun bir zamanda yayınevlerine göre de sıralama yapmaya başlayacağım.

      Sil
  66. Seçtiğim kitap SHERLOCK HOLMES esrarengiz katil kitabın özetini bulamadım yardımcı olurmusunuz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef yanlış gelmişsiniz, blogumda kitap özeti bulunmamakta :)

      Sil
  67. Teşekkürler hocam olaylar birbiriyle bağlantılı değilmiş bende yazı tura atıp başlayacağım hangisi denk gelirse ☺

    YanıtlaSil
  68. Merhabalar, siralamaniza gore kitaplari aldim ve sizi bu basarili calismadan dolayi oncelikle tebrik ederim. Yalniz bu ana kadar olmayan birsey oldu suphe asla uyumaz kitabinin ilk hikayesinde sherlock holmes geri doner ve profesor moriarty nin öldugunu aciklar ancak korku vadisi romanina basladigimda ayni kisiden ölmemis olarak bahsediliyor. Acaba ilerde bi aciklamasi olacakti ben mi acele ettim yoksa bir siralama hatasi mi var? Bunun disinda bir anda hicbir aciklama yapilmadan dr.watson un esinin ortadan kaybolmasina cevap bulamiyorum aciklarsaniz cok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bazen Watson'ın hikayeleri anlatırken bu hikayenin üzerinden şu kadar yıl geçti ama dostum Holmes anlatmama şimdi izin verdi gibi satırlar okuruz. Korku Vadisi romanında biraz satır arasında olsa da Holmes oradaki dedektiflerden birinden bahsederken "1880'lerin sonundaydık ve Alec MacDonald şimdi ulaştığı noktaya henüz gelmemişti. O zamanlar önüne konan birkaç vakada kendini gösterip sıyrılmaya başlamış, genç ve güvenilir bir dedektifti hala." diyor ve devam ediyor. Buradan hikayenin 1880'in sonlarında geçtiği sonucuna varıyoruz. Boş Ev isimli hikaye ise 1894 yılında işlenmiş bir cinayetle başlıyor. Watson, Holmes'un eski vakaları anlatmasına müsaade etmesiyle bazen farklı tarihlerde geçen olaylar anlatabiliyor ve böyle durumlarda elinden geldiğince tarih vermeye bu tarz ayrıntılar koymaya çalışabiliyor. Umarım sorunuza yanıt olmuştur. Sevgiler :)

      Sil
    2. Tesekkur ederim.. Peki ya Dr.Watson'un evliligi?

      Sil
    3. Rica ederim. Bu kısım diğer okurlar için SPOİLER olabilir diyeyim başta. Moriarty ile Holmes'un karşılaşmasından sonra eşi öldüğü için Watson tekrar Holmes'un yanına taşınır, eski günlerdeki gibi. Mary'nin ölümü pek aydınlatılmaz, yanlış hatırlamıyorsam sadece Holmes bir yerde ufacık değinir.

      Sil
  69. Merhabalar, elimde Kum Saati Yayınlarının Kızıl Soruşturma, Dörtlerin Esrarı, Baskerviller'in Köpeği, Korku Vadisi, Sussex Vampiri'nin Macerası, Bakır Renkli Kayın Ağaçları kitapları bulunmakta bu kitapları okudan sonra hangilerinin eksik kaldığını söylebilir misiniz? İyi akşamlar, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, elinizde 4 roman tam olarak bulunuyor. Sussex Vampiri'nin Macerası Sherlock Holmes'un Dava Defteri ve Bakır Renkli Kayın Ağaçları Sherlock Holmes'un Maceraları alt başlığındaki hikayeleri içeriyor olabilir. Bu çıkarımı yapma nedenim kitaba ismini veren hikayelerin bahsettiğim başlıklar altında bulunması. Kitapların içindeki hikayelerden karşılaştırmayı kendiniz de yapabilirsiniz. Sevgiler.

      Sil
    2. İlginiz ve yardımınız için teşekkür ederim, iyi günler. :)

      Sil
  70. Merhaba
    Kızıl dosya kitabını okuyorum kitapta katil yakalandıktan sonra azizler diyatı diye bir hikaye başlıyor ardından sonunda dr watson un günlüklerinin devamı diyor ve kaldığı yerden devam ediyor bu nedir anlayamadım?
    Cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Kızıl Dosya kitabı iki bölümden oluşuyor, bir kısmı Sherlock ve Watson'ın çözdüğü dava, diğer kısmı ise bu davanın uzandığı geçmişin hikayesi. Umarım açıklayıcı olmuştur. Sevgiler.

      Sil
  71. Teşşekkürler zaten hepsini dayanamayıp 1 gecede okudum harika bir kitaptı.

    YanıtlaSil
  72. Merhabalar acaba Arsen Lüpen serisi sırası hakkında bir bilginiz var mı? Şimdiden çok çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Arsene Lupen seri bilgi ve sıralaması hakkında yazmaya başladım, yarıladım ama iş yoğunluğum nedeniyle ne zaman bitirebileceğimi bilmiyorum. İlginiz için teşekkür ederim.

      Sil
  73. Bende bir cevap vermenizi isterdim bilginize saygi duyup aciklama istemistim sizden oysaki.. Tesekkur ederim ilgilenmediginiz icin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bazen yorumları mailden okuyup yayınlıyor, zaman zaman cevap vermeyi unutabiliyorum ya da gözümden kaçabiliyor. Bu konuda asla ilgilenmemek gibi bir niyetim yok, zaten olsa tek tek buradaki onlarca yoruma elimden geldiğince cevap vermeye çalışmazdım. Sorunuzun cevabını yukarıya sorunuzun altına yazacağım. Sevgiler.

      Sil
  74. Kitaplarının arasında sherlock holmes hikayelerinin hepsinin olduğu bi kitap görünüyor.Onu öneriyor musun? Ayrı ayrı mı alayım kitapları yoksa tüm hikayeler o kitapta var mı.martı yayınlarının kitabında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, 56 hikayenin tümünü içeriyor kitap. 5 adet görünen beyaz kitapların toplamı yani. İçerik birebir aynı. Burada sizin zevkiniz öne çıkıyor. Devasa tek bir koleksiyon kitabı mı ki çok güzel görünüyor, ayrı ayrı 5 tane rahat okuyabilip her yere götürebileceğiniz kitaplar mı? Sizin isteğinize kalmış. Hikayeler tamam oluyor ancak 4 romanı da her durum da almanız gerekiyor.

      Sil
  75. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  76. Bir çok siteye baktım fakat sanırım sadece sizinki tüm sorularıma cevap verdi çok aydınlatıcı bir yazı olmus elinize sağlık .Ben de kitapları şimdi almak istiyorum ama size de sorayım dedim akıl oyunlarının gölgesindeden başlayarak soldan sağa 9 kitabı okursam tüm hikayeleri okumuş olur muyum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Fotoğrafı kast ediyorsanız fotoğrafta kitaplar sıralı değil. Martı yayınlarından okumak istiyorsanız sıralama şu şekilde olmalı:
      1- Kızıl Dava / Sır Perdesi Aralanıyor
      2- Dörtlerin İmzası / Kayıp Hikayenin İzinde 
      3- Akıl Oyunlarının Gölgesinde
      4- Suç Detayda Saklıdır
      5- Baskervillelerin Tazısı /Gizemli Pençelerin Laneti
      6- Şüphe Asla Uyumaz
      7- Korku Vadisi / Dehanın Esrarengiz Yüzü
      8- Gerçekler Kanıt İster
      9- Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir

      Sil
  77. bugün serinin son romanı korku vadisi ni okumaya başladım ve kitapta moriarty ismi geçiyor oysaki moriarty son vaka hikayesinde ölmüştü...
    Yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu soruyu yukarıda yanıtlamıştım aynı cevabı kopyalıyorum:
      Merhaba, bazen Watson'ın hikayeleri anlatırken bu hikayenin üzerinden şu kadar yıl geçti ama dostum Holmes anlatmama şimdi izin verdi gibi satırlar okuruz. Korku Vadisi romanında biraz satır arasında olsa da Holmes oradaki dedektiflerden birinden bahsederken "1880'lerin sonundaydık ve Alec MacDonald şimdi ulaştığı noktaya henüz gelmemişti. O zamanlar önüne konan birkaç vakada kendini gösterip sıyrılmaya başlamış, genç ve güvenilir bir dedektifti hala." diyor ve devam ediyor. Buradan hikayenin 1880'in sonlarında geçtiği sonucuna varıyoruz. Boş Ev isimli hikaye ise 1894 yılında işlenmiş bir cinayetle başlıyor. Watson, Holmes'un eski vakaları anlatmasına müsaade etmesiyle bazen farklı tarihlerde geçen olaylar anlatabiliyor ve böyle durumlarda elinden geldiğince tarih vermeye bu tarz ayrıntılar koymaya çalışabiliyor. Umarım sorunuza yanıt olmuştur. Sevgiler :)

      Sil
  78. bugün serinin son romanı korku vadisi ni okumaya başladım ve kitapta moriarty ismi geçiyor oysaki moriarty son vaka hikayesinde ölmüştü...
    Yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mailinizi aldım, size de maille dönüş yapacağım. Sevgiler.

      Sil
  79. İyi akşamlar.Size uzun zamandır kafama takılan birşeyi sormak istedim dr.watson serinin başında evleniyor ve birkaç öyküde evliliğinden bahsediyor ama sonraki hikayelerde 221b ye geri dönüyor ve karısından bahsetmiyor ayrıldılar mı karısına ne oldu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sorduğunuz sorunun cevabı henüz okumamış arkadaşlar için spoiler teşkil edeceğinden, bana mail atarsanız sorunuzu seve seve cevaplarım. benherneysemo@hotmail.com. Sevgiler. :)

      Sil
  80. Neden üstte ve altta farklı isimler yazıyor. 4 de yukarıda sherlock holmes ün anıları yazıyor ama aşağı da suç detayda saklıdır yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yazıda da bahsettiğim üzere sıralamayı yaparken orijinal isimleri tercih ettim, ancak yayınevleri aynı başlık altındaki hikayeleri farklı isimlerle basabiliyor, en altta verdiğim sıralama aynı kitapların Martı Yayınları'na göre yapılmış sıralaması.

      Sil
  81. 3.sırada baskerville mi var sherlockun maceralarımı akıl oyunları mı.yukarıda ve aşağıda farklı yazıyor da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. Sırada Sherlock Holmes'un Maceraları var, Akıl Oyunlarının Gölgesinde Sherlock Holmes'un Maceraları ismi altındaki hikayelerin Martı Yayınları tarafından basılmış olduğu kitabın adı. Bir üstteki yorumu da okumanızı rica edeceğim.

      Sil
    2. Zihninize sağlık. Muhteşem olmuş. Çok yardımınız dokundu. Sevgilerimle

      Sil
    3. Elinize sağlık. Muhteşem olmuş. Çok yardımınız dokundu😊

      Sil
    4. Rica ederim, yorumunuz için teşekkürler ^_^

      Sil
  82. Harika bir insansınız!!! Böyle açıklayıcı bir yazı yazıp üstüne üstlük tüm yorumlara birer birer cevap vermeniz sizin ne kadar yardımsever bir insan olduğunuzu gösteriyor. Sizi canı gönülden tebrik ediyor ve başarılarınızın devamını diliyorum. Yeni bir takipçi kazandınız. :)

    YanıtlaSil
  83. Merhaba mail attım. Hala kullanıyosan geri dönüş yapar mısın

    YanıtlaSil
  84. Merhaba ben sharlack homes kitapları alip okumak istiyorum ama içeriğini bilmedigim için alamıyorum acaba içerigi uygun mu

    YanıtlaSil
  85. @Abdulkadir Kesici: Baskerville bir soyadı.
    @Adsız: İçerikten kastınız nedir bilmiyorum ama daha önce yazdığım Sherlock Holmes etiketli yazılardan kitaplara, konusuna dair bilgi edinebilirsiniz. Blogun sağındaki etiketler kısmında Sherlock Holmes etiketini bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  86. Teşekkürler hanfendi çok faydali bir blogunuz var

    YanıtlaSil
  87. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  88. Yazının kendisinde de okuyabileceğiniz gibi ilk 2 roman arka arkaya okunacak, diğer ikisi hikayelerin arasında kalıyor.

    YanıtlaSil