7 Eylül 2014 Pazar

Yüreğe Söz Geçmiyor - Julia Quinn (Bridgertons #1)


Kitap Adı: Yüreğe Söz Geçmiyor
Yazar: Julia Quinn
Orijinal Adı: Duke And I
Çeviri: Eda Özelmas
Yayınevi: Epsilon Yayınları
 Sayfa Sayısı: 368
Basım: 5. Baskı: Aralık 2012
Seri: Bridgertons Serisi






"Neredeyse, Daphne'yi mutlu edebileceğine kendisi bile inanacaktı..."



Kimselerin aslında kim olduğunu bilmediği dedikodu gazetesi yazarı Leydi Whistledown'ın da dediği gibi 8 tane çocuğu olan Leydi Bridgerton'ın çocuklarını evlendirmesi oldukça zor bir işti.

Alfabetik bir şekilde sıralanmış isimlere sahip olan Bridgerton çocuklarından 4. çocuk ve en büyük kız olan Daphne'yi evlendirmek asıl hedefti, çünkü bu onun 2. sezonuydu. Bu sezon da evlenemezse, bir daha evlenmesi neredeyse hayaldi.

Hasting Dükü Simon aslında düklük ünvanını hiç istemiyordu. Küçükken yaşadığı konuşma bozukluğu yüzünden babası tarafından adeta reddedilen ve çok zorlu bir hayat yaşayan Simon, babası öldükten sonra bu ünvanı almayı kendinde hak görmemişti. Ancak yapacağı bir şey yoktu. Üstüne dahil olduğu sosyal yaşamda kız annelerinin gözdesi haline gelince iyice bunalmıştı.

Böyle gecelerden birinde skandal denecek bir ortamda Daphne'yle tanıştı. Daphne'den ilk görüşte etkilenmişti Simon. Ama evlenmek ve babası gibi biri olmak istemiyordu. Hem Daphne'ye yardım etmek ve onu dükün ilgilendiği kadın popülerliğine yükseltmek böylece taliplerini arttırmak, hem de kendi adına bekar annelerde kurtulmak için Daphne'yle bir anlaşma yaptı. Ancak iki tarafın da kazançlı çıktığı bu anlaşmada en önemli şey unutulmuştu. Simon'un en yakın arkadaşı Anthony, Daphne'nin abisiydi ve kız kardeşini Simon'dan korumak için her şeyi yapacaktı.

---

Julia Quinn'in kalemine hayran kaldım. Eğlenceli karakterlerin, eğlenceli diyalogların yazarı!
Aile ilişkileri, balolar, karakterler, olaylar... Her şey yoğun mizahla harmanlanmış. Ancak sadece bu kadar değil, yer yer sizi hüznün pençesine düşüre de bilir.

Karakterlere daha ilk kitaptan bağlanıp hepsini çok sevdim. Bridgerton kardeşlerin evliliklerini heyecanla okuyacağımı düşünüyorum. Serinin tamamlanmış olması büyük nimet. 

En sevdiğim şeylerden biri de kitaptaki dedikodu köşesi oldu. Leydi Whistledown'ın düzenli çıkan gazetesinde soylu sınıfa dair tüm dedikoduları bulabilirsiniz. Bu cesur yazar yer yer sizi güldürüyor. En büyük sır ise tüm Londra'nın heyecanla okuduğu bu köşe yazarının kim olduğu. Zihnimdeki teoriyi blog ikizime anlattım bile. Evet teorilerim var -_- Bakalım kim olacak?

Daphne'nin yer yer hazır cevap yer yer yüce gönüllü hallerine bayıldım. Simon beni derinden etkiledi. Kitaplar, karakterlerden birinin geçmişini anlatarak başlıyor.  Bu da kitapta sevdiğim özelliklerden biri oldu. Seri boyunca devam edecek bir özellik. İlk bölümde Simon'ın çocukluğu anlatılmıştı. Bana göre kesinlikle gerekli ve çarpıcı bir kısımdı. Simon'ın düşüncelerinin ve tavırlarının nedenlerini çok kolay anlamanızı sağlıyor.

Julia Quinn gerçekten tarz sahibi ve iyi bir kalem... Seri devamı heyecanla okunacak ^^

Ek olarak: 


Serinin orijinal kapaklarını da çok beğendim. 


Ayrıca Bridgeton kardeşlerin anne ve babası Violet ve Edmund'u anlatan bir de novella var.
Epsilon'un çıkarması en büyük dileğim :) 

PUANIM: 

Alıntı:
Kahkahalarla gülmüştüm... 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!


4 yorum:

  1. julia quınn ın okudugum ilk kitabıydı ve cok eğlenmiştim okurken :) cok hoş bir kitap bence de :D

    YanıtlaSil
  2. Ablam bütün seriyi afiyetle yedi bitirdi. :) Leydi Whistledown'un kim olduğunu öğrendiğinde ağzın yere yapışacak emin ol. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kısa sürede yiyip bitireceğim gibi görünüyor. ^^ owww çok merak ettim bakalım teorilerim doğru mu B|

      Sil