27 Haziran 2013 Perşembe

Akşam Okuması - Kış Sarayı - Eva Stachniak ve Yine Ramen


Yepisyeni bir kitaba başladım. Merak ederdim bu kitabı... Kapağı çok güzel ama kitabın anlatımındaki vuruculuk ve iddia kapakta malesef yok. Henüz çok az okumama rağmen  şimdiden beğendim, özellikle çarpıcı anlatımını, umarım devamında da bu şekilde gider...

"Beni dinle. 
Ben biliyorum. 
En tehlikeli casus, şüphelenmediğindir."



Ve yine ramen :) 
ŞU yazımda ramen faciamı anlatmıştım... İlk deneyimimdi ve cidden çok kötüydü. Ancak piyasadaki ramenle alakası olmayan, en kötü marka olarak lanse ediliyor Kung Fu ve ben de katılıyorum. Leader bulamadım ancak İndo Mie diye bir marka keşfettim, o da leader kadar iyi denmişti. 2. deneyimim onun tavuklusuylaydı, abimle deneyip çok beğendik. Ve bu benim 3. ve en iyi ramen deneyimim. Fırsat bulmuşken anlatıyorum. 2. şansa deneyimimle rameni sevince -ki abim elimden alıp hepsini yemişti:( - hemen atladım marketlere... En çok dikkatimi bu domatesli-tavuklu çekmişti. Bunu, sebzelisini, körilisini ve bilimum çeşitlerini aldım. Bu sefer chopstick yani hashi sorun oldu. Satan bir yer bulamadım, internetten sipariş edeyim dedim bir sürü sorun çıktı. En son elimi yüzüme aldım, bana yakın olan sushico adlı uzak doğu lokantasına gittim, rica ettim. Tabi ben mahcup mahcup 'ücretini öderim' falan diyorum, görevli bir yardımcı bir yardımcı oldu, boynuna atlayacaktım o derece - hayır canım, çocuğun çok tatlı olmasıyla falan alakası yok, Spartacus'daki Crixus'a benzemesiyle alakası da yok tamamen sevinçten- :p neyse bir sevindim bir sevindim. Ve ramene bayıldım, sade tavuklu bunun yanında yavan kalır o derece. Çok lezzetliydi, doyamadım, suyunu içecektim annem bana aşağılayıcı bir şekilde bakmasaydı, bunlar hep sosyal baskı işte... Chopstickleri elime alır almaz, 40 yıllık dizilerde tencere kapağında ramen yiyenler gibiydim, öyle rahat kullandım ve inanılmaz zevkli. Çatalla hiç tadı olmuyordu. Kısaca çok güzel bir deneyimdi a dostlar, aldığım diğer türleri de yakında yazarım... Ama domatesli tavuklu şu anki favorimdir... 
Yeni hedefim kimbap ve kimchi yapmaktır, duyrulur. Deneyen ve başarılı olanlar tarif yazarsa veri hepi olurum... :)

EDİT: Unutmuşum, bu ramenden alırsanız kesinlikle içindeki tüm sos ve bilimum katkıları koyun, tam oluyor o zaman tadı, az koymuştum başta tatsız olmuştu, hepsini dayayınca harika oluyor :)

Görüşmek üzere, beni özleyin anacım :)

17 yorum:

  1. kitap benim de elimde ve dün gece senin yüzünden ben de ramen yaptım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitabı sevdim, özellikle anlatımını :) heheh senin bloga girip canımın sürekli bişi çekmesine say, bana az işkence yapmadın :D

      Sil
  2. :) Afiyet ossun canım benim de canımı çektirttin şimdi :)

    YanıtlaSil
  3. Pazar günü ben de aynı marka ve aynı çeşit ramen yedim desem? Veee sana çektiğim fotoyu da yollasam ancak bu kadar olur! :D

    Ben de tadını beğendim ikizim. Ayrıca kimbap ve kimchi ben de istiyorummmm :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aneeee :D çünkü biz ikiziz!! Ben de çok beğendim... istnmez mi ya, uygun bir tarif peşindeyim şimdilik :)

      Sil
  4. Hangi Sushico bu. Oran' panora daki mi..:))
    Hemen bir daha gitmem lazım oraya..:))
    Afiyet olsun ramen ben de domatesli tavuklusunu bulmaya çalışayım...))
    Sevgiler..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meydan AVM deki. çok yardımcı oldular... :) Ayrıca domates tavuklu cidden güzel, tavsiyem korkmadan tüm sosunu koy, süper oluyor... Sevgi bizden ;)

      Sil
  5. Yeni yeni kitap tanıtan blogları gezen bir insan olarak bu fotoğrafı görünce
    '' amanın ruh ikizimi buldum!! '' demedim desem yalan olur :) aynı ramen aynı çubuklar aynı kitap diyemeyeceğim ama başkada olsa da oda var :) yalnız ben senin ramen alma hikayeni dinledikten sonra kendimi şanslı hissettim çünkü ben evimin karşısında ki markette bulabiliyorum ramenlerimi.Bu arada bende suyunu içiyorum bu ramenin çook güzel oluyor :) yalnız değilsin yani :) kitabı'da merak ettim yakın zamanda alıp okumaya çalışacağım :) yazıların devamını dilerim,sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman merhaba sayın ruh ikizi :)) Buradaki marketlerde sadece Kung fu vardı, real, migros , diasa, gibi marketlerden alıyordum dışarı çıktıkça ancak bugün birkaç sokak aşağımıza açılan markette boy boy indomie ler gördüm, hem de indirimde! Stok yaptım bile :p Ben henüz suyunu içemediim sosyal baskılar nedeniyle, bizimkiler -ki kore dizilerini annemle birlikte izleriz bayılırız- kore yemeği ve chopstick merakıma anca alıştılar, su kısmına gelincee baskılar artıyor ama yılmak yok !:) Kitap ise gerçekten vurucu anlatımını sevdiğim, güzel bir başlangıç yaptığım bir kitap oldu, bakalım nasıl gidecek? Tatlı yorumun için teşekkürler :)

      Sil
    2. Esas ben yanıtladığın için teşekkür ederim :) bende annemle birlikte kore dizileri izliyorum (hemde o benden öncede izliyordu :D) bak bir ortak nokta daha :) yakın bir yerde bulup stok yapabildiğin içinde çok sevindim :) merak etme benim ailemde daha alışamadılar özellikle babam beni ne zaman ramen yerken göre ''kızım gidip düzgün yemek yesene hem kaşıkla çatalın suyu mu çıktı bunlar ne böyle?'' diyor :) oda alışacak zamanla umarım :) dediğin gibi yılmak yok! :))

      Sil
    3. Biz de ben ilkokuldayken dedem, annem ben trtde saraydaki mücevheri izlerdik :D öyle başladı kore aşkı tabi o zaman kore olduğunu bilmiyorduk haha :D bizimkiler de hep aynı tepkiyi veriyordum ama artık alıştırdım başlarda ne diyim ben sana bakışı yaparlardı ya da söylenirlerdi. şimdi abim de ramen falan yiyor :) sırada annem var, babama da aboji (abuci) diyorum, o da tekrarlıyor, baba deyince yadırgamaya başladı haha :D çok alem bir aile olduk yani, düşün annemin bile oppası var henüz benim yokken :D

      Sil
    4. hadi camın :D benim annem beğenmiyor kore erkeklerini o yüzden yok oppası :D kız gibi bunlar diyor bi kıl oluyorum :D bende kız kardeşime alıştırdım o benden de beter oldu :) telefona beni unni annemi de omma diye kaydetmiş :D ben babama desem babam kalp krizi geçirir herhalde :D ama anneme diyorum o alıştı :) babam beni kore dizisi izlerken görünce giriyor odaya taklitlerini yapıp dalga geçiyor :D

      Sil
    5. Benim annem de yaşlarını tutturamıyor, hep daha küçük yaşlar söylüyor, bunlar da hiç yaşını göstermiyor ya diyo :) ama güzele güzel der annem, :p Seninkiler ayrı bir alemmiş haha :D genelde ANnemle akşam ve gece izleyip kahkahalara boğulduğumuz için babam hep " abinle bizi erkenden yatmaya yollayıp sabaha kadar gülüyorsunuz." diye isyan ediyor :D

      Sil
    6. hahaha biz annemle geceleri güldüğümüz zaman babam onu uyandırdık diye isyan ediyor bizde :D

      Sil
  6. herkes korefanı burada ben gibi :)

    YanıtlaSil