18 Mart 2013 Pazartesi

Benherneysemo'nun Ramenle İmtihanı



-Hayalim böyleydi tabi-


Aslında bu postu haftalar önce yazacaktım, sonra nedense vazgeçtim... Şimdi aklıma esti ve ilk ramen deneyimimi tüm rezilliğiyle anlatmak istiyorum... :)

Malumunuzdur ki özellikle Kore dizileri izleyenler bilirler, adamlar siz saf saf ekrana bakarken iştahla, şapur şupur ramen yerler... Yüz ifadelerine ve yiyişlerine bakarken bu ne menem bir şey ki adamlar böyle yiyor, kendinden geçiyor diyorsunuz. Aynı benim çiğköfte yiyen halim gibi :p

Ramen nedir diye mini wikipedia'lık yaparsam, kolay haşlanan bir tür erişte ve içine bazı malzemeler katılarak, sulu bir şekilde pişirilmesiyle oluşturulan bir yemek... 

Bir gün gaza geldim, "Ben artık bunu yemeliyim!" dedim. Biraz da internette araştırma yaptım yiyenlerin %95'i şikayetçi. Mide ağrısı yapmasından, tadının kötülüğüne kadar. Kır dizini, otur, vazgeç değil mi? Yok illa kaşıncam ben! Bir de artistlik: "Belki çok beğenicem ben?" diye. Kötü de olsa tadını bilmeden ölmek istemedim. Ki o gün evden çıkacak durumda da değilim, abime telefon ettim gelirken ramen al diye. Tepki şudur: "Ney!" Tabi anlamadı garibim. Ben de derin izahatlarda bulundum, nedir, hangi reyonda bulunur vs. 


Ben Leader istemiştim ama markette Kungfu marka varmış ve de tek çeşidi. Neyse artık hafif hayal kırıklığı "O olsun madem." dedim. Öylesine gözüm dönmüş :D Bir de bir erişteye göre gereksiz pahalı bunlar ya, onu da ekleyeyim...

Neyse geldi, evdekiler bana burun kıvırarak bakıyorlar tabi. "Ayy onu mu yicekk?" diye... Bu kadarla kalsa yine iyi: "Her gördüğüne ne diye özenirsin?" gibisinden laf sokmalar da geliyor ama ben kutuya sarılmışım, "eheheh!" diye salak bir gülümsemeyle hazırlık çalışmalarına başladım... 


Kutunun içinden çıkanlar şöyle... Erişte, çatal, baharat paketi ve kurutulmuş sebze paketi. Tabi çubuk meselesi hiç aklıma gelmedi, çatalı görünce yıkıldım resmen. Şuan çubuğum yok ama kısa vadeli hayallerimden biri de bir çift çubuk edinmek. 

Baharatın hepsini koymadım, ağır olur diye düşündüm. Yarısından da azını koydum. Sebze paketini de koydum, sonra kutudaki sınıra kadar sıcak suyu koyup zaten yarım açtığım paketin ağzını kapattım ve bekledim. Hazırlarken suratımda iki ifade var, biri hala o salak sırıtış; diğeri de bir bilimadamı titizliği. Görseniz atom bombası falan yapıyorum sanır, öyle bir ciddi çalışma. Sanki tek yanlış hareketim hepimizi havaya uçuracak. Hayır, ortada psikolojik bir baskı da mevcut. Aile bireylerimin hepsinin gözü üzerimde. "Ne diyim ben sana?" bakışı var hepsinde... 


Bir hevesle tadına bir baktım. İlk lokma beklediğim gibi değil, ben harika bir şey bekliyorum çünkü ama çok kötü de değil. Bizimkilerin gözü bende ya kötüleyemiyorum da "Mmmm..." yaptım şöyle bir. Hani ikiyüzlü yemek programı sunucuları vardır ya. Biri yemek yapar onu tadar da harika harika diye aptal yüz ifadeleri yapar, aynen öyleyim... Bizim de gururumuz var sonuçta!

Ama 2-3 derken 4-5. lokmada tadı dayanılamayacak kadar kötü gelmeye başladı. Neyse dedim gideyim yan odada yiyeyim siz bana böyle bakınca keyfimi kaçırıyorsunuz. Ne demiş atalarımız: Yavuz hırsız ev sahibini bastırır. Baskın basanındır :D 

Yan odaya gittim ama yiyemiyorum, mümkünatı yok. Sonuç olarak sadece yarısını yiyebildim. Ve 1 saat geçince mide ağrısı başladı mı? Mide ağrısına bir şekilde dayanırım ama baharatı ki düşünün yarısını bile koymadım, inanılmaz ağır geldi! Resmen nefesimde, üstümde başımda baharat kokuyor. Resmen 1 gün o koku burnumdan gitmedi! 

Kendime gelmem bir günümü aldı ama ben akıllandım mı akıllanmadım! Bunun markası, bunun türü diye mırın kırın ediyorum hala. İlerideki hedefim diğer türlerini denemek, diğer hedefim ise Türk işi ramen tariflerine bakmak ve kendi damak zevkime azıcık yakın bir ramen keyfi yaşamak. Tamam biliyorum ben akıllanmam, biliyorum benden adam olmaz, biliyorum bana müstehak. İyi madem öyle görüşürüz :) Sevgiler...


14 yorum:

  1. aynısını yaşadım.bir heves markette gezinirken aldım...büyük iştahla hazırladım ve sonuç seninkinden de kötü..ben 2. çatalı alamadım bile:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hayalkırıklığına uğradım çok... Ki bunu kabul de etmiyorum, biraz daha çabalıcam :) Bir de serde bizimkilere rezil olmak vardı diye yedim yarısını belki de bilemiyorum... :)

      Sil
  2. ramene bayılıyorumama kunfu ben de tüketmiyorum kşpalarda çokça çeşit var bir de kutuda almıyorum sanki pilastiğin kokusu siniyor gibi geliyor inşallah bir dahaki sefere daha başarılı olursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında paketi kağıttı canım o yüzden kendi kutusunda yaptım, plastik olsaydı sıcak su koymazdım asla. Sen hangi markayı ve nelisini kullanıyorsun merak ettim, tavsiyen var mıdır :)

      Sil
  3. canımmmmmmmmm benımmm ben de bugun kung fu aldım hadi bakalım :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkizimmm! Kung Fu güzel değil :( Umarım bu kırmızıdan değildir. Ben yeni bir tane daha denedim, yazacağım bugün yarın... Umarım sen çok beğenirsin, afiyet olsun :)

      Sil
  4. Öncelikle size bu hazır aromalı paketleri kullanmamızı tavsiye ederim.Hem sağlık açısından zararlı hem de lezzetleri kötü.Genelde büyük marketlerin makarna ya da ithal bölümünde paketle kuru satılan noodle'lar var. Onları bir süre sıcak suda yumuşatıp ( çok değil ) süzüyorsunuz. Ayrı bir kapta zevkinize göre soya soslu sarmısaklı internetten de tariflerini bulabileceğiniz tavuklu,jülyen sebzeli ya da etli bir sos yapıp makarna sosu gibi noodle'ın üstüne koyarsanız lezzeti harika oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lezzeti berbattı, sağlığı da geçtim ama resmen 1 gün kokusu üzerimden gitmedi ya, uyuyamadım bile :/ Ki paketin yarısıni bile koymadıydım...

      Ama tarifiniz benim aradığım damak tadıma uyacak tarif olabilir :) Deneyip yeni izlenimlerimi yazarım umarım :)

      Yorumunuz için çok teşekkürler... Sevgiler... :)

      Sil
  5. O kadar mı kötü ya? *.* Bende bir ara yemek istiyordum ama artık yemem... -_- :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu beğenmedim ama şu an ölümüne tükettiğim, bağımlısı olduğum ramenler de var. Aylardır ertelediğim denediğim tüm ramenler üzerine bir yazım var, yakında yazabilirim umarım. Bu markayı pek sevmiyorum, bu kırmızı paket iğrençti ama karideslisi aşırı deniz kokuyordu o yüzden sevdim ben çoğu kişi sevmeyecektir :p İndomie çok güzel, çoğu kişi şu an onu yiyor ama onda da çin tuzu varmış, felaket :'( Nudo'ya yöneliyorum sanırım.

      Sil
  6. ama ben çok seviyorum bunuuuuu nesi kötü kii. :D arka arkaya 2-3 tane falan yiyorum hatta. :D gerçi bi tek a101e gelen ramenlerden denedim farklı olarak. başka bir markaya hiç denk gelmedim. belki diğerleri daha güzeldir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ilk denememdi ve açıkçası sevmedim. Zaten çoğu kişi bu markayı beğenmiyor. Karideslisini yedim o daha iyiydi. İndo mie daha çok seviyorum ve kendim de bolca tarif deniyorum ^_^

      Sil
  7. Yeme ! bütün ramenlerin sosunda monosodyum glumatat var cipstede var çin tuzu oluyor yani beyne lezzetli konumu veriyor ve bizde alışkanlık haline getirip yiyoruz sağlık amacıyla yazdım bende ramen yedim ama daha almıyorum maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki var :( Sadece ramende değil çoğu abur cuburda var. Abur cubur kısmını kessem de arada bir ramen istiyor insanın canı. Ama eskisi kadar değil, oldukça azalttım. Uyarınız için teşekkürler :*

      Sil