10 Aralık 2013 Salı

YALANCILAR KULÜBÜ KURAL #1: Gönlünü Kimseye Kaptırma - Celeste Bradley



Kitap Adı: Gönlünü Kimseye Kaptırma
Orijinal Adı: The Pretender
Yazar: Celeste Bredley
Çeviri: Başak Yenici
Yayın Evi: Epsilon Yayınları
Sayfa: 432
Seri: Liar's Club / Yalancılar Kulübü #1

Serinin Diğer Kitapları:
1- The Pretender /Gönlünü Kimseye Kaptırma (Simon Montague Rain&Agatha Cunnington)
2- The Impostor /Hayallere Kapılma (Dalton Montmorecy&Clara Simpson)
3- The Spy / Asla Pişman Olma (James Cunnington&Phillipa Atwater)
4- The Charmer (Collis Tremayne&Rose Lacey)
5- The Rogue  (Ethan Damont's&Jane Pennington)






Daha okumadan benim için ayrı bir yere sahipti bu kitap. Uzaktan uzağa, aşk yaşayıp, okumadan sevdiklerimden. Ki böyle bir beklenti normalde beğeniyi düşürür. Ancak kitap beni hiç hayal kırıklığına uğratmadı :)  O kadar lafını ettim ki kitabı blog ikizimle birlikte okuduk :) Buraya döneceğim, kitaba geçelim.

Agatha, sessiz sedasız ortadan kaybolan kardeşi James'i aramak için taşradan Londra'ya gelmişti; bekar bir bayan olarak seyahat etmek zor olduğundan kendine bir de koca uydurmuştu, Mortimer. Ancak Londra'daki bayanlar kocasını merak etmeye başlayınca, bu rolü oynayacak birine ihtiyaç duyar ve denize düşen yılana sarılır felsefesiyle,  evden içeri adımını atan ilk erkek olan baca temizleyicisinden medet umar. O baca temizleyicisini koca olarak eğitedursun, aslında Simon bir baca temizleyicisi değil Yalancılar Kulübü'nün ajanlarından biridir ve o da James'i aramaktadir.  İzlerin kendisini getirdiği yer ise James'İn metresi sandığı Agatha'nın evidir :) 

Olay içinde olay, yalan içinde yalan olan çok eğlenceli bir hikaye. 

Zaman zaman kendimden de parçalar bulduğum Agatha'ya bayıldım, harika bir esas kız. Aptal ve sıkıcı değil. Cesur, eğlenceli ve zeki. Üstelik ayakta kırk yalan kıvırabiliyor :) Simon ise kesinlikle kusursuz değil ama  kusurlarıyla birlikte mükemmel bir karakter. Yan karakterlere de ayrıca bayıldım. Yazar çok eğlenceli ve ince karakterler yaratmıştı.

Hem karmaşık aile ilişkilerini, hem Simon&Agatha ilişkisinin çalkantılı ve aşırı komik hallerini okuyor; diğer yandan Yalancılar Kulübü'nün o gizemli ve maceralı dünyasına adım atıyorsunuz. Oldukça ütopik olan yanları olduğunu kabul etmekle birlikle komik ve temponun hiç düşmediği eğlenceli bir hikayeydi. 

Bunların yanı sıra kitabın en sevdiğim yanı sorulursa "kurgunun orijinalliği" derim. Yazar ara sıra uçma pahasına da olsa çok alışılmadık ve beklenmedik bir hikaye yazmış, serinin diğer kitaplarının da konularına baktığımda yazarın bu çizgide devam ettiği görülüyor. 

Seriden bahsedersek, serinin 2. kitabı Hayallere Kapılma çoğu kişiden olumsuz tepki aldı gözlemlediğim kadarıyla, serinin devamı da henüz çıkmadı. Seri devam ettiği takdirde, 2. kitabı da okuyacağım, ancak serinin devamı gelmeden 2. kitabı okumak istemiyorum. 

Kitabı benim için zevkli kılan şeylerden biri de blog ikizimle bazı çağrışımlar katarak okumaktı :) Kullandığım fotoğraftaki en ufak ayrıntının bile benim için bir anlamı vardır...  

Blog İkizim Kitap Tutkusu'nun yorumu için TIKLAYIN!!! :) 

PUANIM: 


ALINTILAR

İkizimle en çok güldüğümüz kısımlardan biri: 
James garip bir şekilde kızardı. “Aggiee! O gün bazı kişisel olaylar olmuştu. Senin duymaman gereken şeyler.”

“Ah, o akşam metresinle altı saat geçirmiş olmandan mı bahsediyorsun? Dürüst olmak gerekirse James, koskoca altı saat boyunca ne yaptın merak ediyorum. Bu kadar uzun sürdüğünü bilmiyordum. Değil mi Simon?”  

Lokması Simon'ın boğazında düğümlendi. 

---

Dünyada kötülük de var. Bu kötülük sana değdiğinde seni değiştiriyor. Değerli bir şeyi kaybediyorsun. Güçlüysen bunun içinden bilgeleşerek çıkabiliyorsun, fakat çoğu zaman kaybediyorsun... 


 

4 yorum:

  1. Bu seride beğendiğim birşey de orjinal kapaklar :))) İkinci kitap kötümüymüş, bilmiyordum. O kitabı çok merak ediyordum biliyorsun :) Eline sağlık ikiz ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genele baktığımda beğenilmemiş, 3. kitap çıkmadan 2. yi alıp okumayı düşünmüyorum o nedenle... ^^

      Sil
    2. ajan işlerini pek seversin sherlock seniiii

      Sil
    3. Hahaha aynen öyle Handan sshi ^^ Agatha'yla çıkarım yaptık ama kimse dinlemedi bizi :(

      Sil