17 Eylül 2014 Çarşamba

Çirkin Güzel - Aslıhan Akagöz (Çirkin Güzel #1)


Kitap Adı:  Çirkin Güzel
Yazar: Aslıhan Akagöz
Yayınevi: Optimum Kitap
 Sayfa Sayısı: 464
Basım: 2014


İnsan sevdiğine kıyamazken , nasıl bile bile onun canını yakabilir ki?


Çirkin Güzel Konulu Kitaplara bayılırım demiştim değil mi? :)

Kilolu bir bayan olan, iyilik ve saflık meleği Melike babasının şirketinde çalışan, insan kaynakları müdürü Çağrı'ya daha ilk görüşte aşık olmuştur. Çağrı'dan da hamle görünce ikili kısa zamanda evlenirler ve Çağrı da şirkette daha iyi bir konuma gelir.  Melike hayatını o kadar Çağrı'ya odaklamıştır ki eğitimine bile devam etmez, evinin hanımı olur. 
Ancak birkaç yıl sonra Çağrı'nın kendini aldattığını öğrenir, hatta şahit olur. Ve çok acı bir şekilde bu evliliğin bir oyun olduğunu, kocasının ondan ve kilolarından iğrendiğini öğrenir.  Dünya sanki başına yıkılmıştır!

Ancak Melike bu yıkıntının altında kalmaktansa intikam almayı seçer! 
1 yıllık bir nekahet döneminden sonra okulunu bitirmiş, fit ve çekici bir şekilde geri döner. 
Ve artık Çağrı'nın patronudur. 
İntikam vakti gelmiştir!

---

Konuyu sürekli tekrarladığım gibi çok sevdim. 
Kapak inanılmaz başarılı. Çok beğendim. Kırmızı atkı, mektuplar... Harika. 
Bu şartlar altında kitaptan bazı beklentilerim vardı. 
Melike'nin kitabın başındaki kocasına ölen aşırı Polyanna hallerini yadırgadım :( Ve aldatıldıktan sonra çok çabuk değişti. Aldatılmak insanı tabi ki çok değiştirir ama o kadar pasif bir insanın sonrasındaki sert ve ani hamleleri sanki uymadı gibi geldi bana. 
Çağrı'yı hiç sevemedim. Baştan nefret ettirilen ama yine de tutunacak bir yer bulup hak verip sevdiğimiz karakterlerin anlatıldığı kitaplar hoşuma gider. Ama ben Çağrı'dan fazla nefret ettim sanırım. Tutunacak bir dal bulamadım :( 
Onun yerine Mehmet'e tutundum. Ancak sevgisini fazla canım, cicim, kaderim, arım balım peteğim olarak göstermeye başlayınca beni kaybetti.
Gökhan'a tutundum galiba sonra :p

Melike'nin değişim süreci inanılmaz kısa geçilmişti. Okumak isterdim, hayal kırıklığına uğradım... 100 kilonun üzerindeki birinin sadece spor ve diyetle zayıflaması aklımda soru işaretleri bıraktı. Sarkıklar, çatlaklar, psikolojik destek??
171 cm boyundaki birinin ideal kilosu 55 midir? 
3 yıldan fazladır okulu bırakmış biri nasıl tak diye okula dönebilir? Belki günümüzde mümkündür bilemiyorum. 

Yazarın akıcı sade bir dili var. Ama yer yer çok fazla tekrara ve uzatmaya düşmüş. Örneğin, Melike'nin aldatılma hikayesini 5 kere dinledik. Bazı sohbetler o kadar uzun ve kitabın akışı açısından olmasa da olurdu ki :(

Çok karakterli kitapları severim, epik fantastiklerin de en sevdiğim yanlarından biridir bu. Ama bir yandan da bu kitap daha sade tek bir kitapta yazılıp, Mehmet&Sinem'in, Gökhan'ın, Vedat'ın hikayelerini okuyacağımız 4 kitaplık bir seri mi olsaydı dedim kendi kendime. Kendi hikayesini hak eden karakterlerdi çünkü bana göre. 
Yine de bu haliyle de kötü değildi tabi ki, hatta fazla karakter bana iyi geldi. Kitabın bittiği yer devamı için feci merak uyandırıyor. 

Yazarın basılan ilk kitabı olduğu için bazı eksikliklerin olması çok normal (Ki bana göre böyle, size göre dört dörtlük bir hikaye olabilir) Kitabın özünü sevdim.  Aslıhan Akagöz'ün kendini çok daha fazla yetiştirip, çok daha iyi eserlere imza atacağına inanıyorum. Başarılar diliyorum. 

PUANIM: 


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder