17 Ağustos 2012 Cuma

Sherlock Holmes - Kızıl Soruşturma - Sir Arthur Conan Doyle


Kitabın Adı: Sherlock Holmes - Kızıl Soruşturma

Yazar: Sir Arthur Conan Doyle

Yayınevi: Plato Film Yayıncılık

Tür: Polisiye

Sayfa Sayısı: 153

Yayın Yılı: 2009

Seri: Sherlock Holmes - 1. Hikaye (Roman)


Sherlock Holmes'u çok sevdiğimi daha önce belirtmiştim.

Plato Yayınlarının hikaye hikaye bastığı bu cep kitapçığı benim çok hoşuma gitmişti ve almıştım bu kış. Bu roman serinin hem ilk vakası, hem de ilk romanı. Geçenlerde evde otururken bir anda elime tekrar bakmak için alıp okumaya başladım ve yine bir çırpıda bitti... 

Serinin ilk hikayesinde (diziyle paralel olarak ancak filmde de geçmediği üzere) bir askeri doktor olan ve yaralanarak Afganistan'dan yeni dönmüş olan John Watson ile danışman dedektiflik yapan Sherlock Holmes ortak bir arkadaşlarının bir araya getirmesiyle Bayan Hudsen'ın Londra'nın göbeğindeki 221B Baker Street adresindeki dairesini kiralarlar... Sherlock ilk bakışta John'un Afganistan'dan gelen askeri bir doktor olduğunu  anlar... Genelde asosyal olarak bilinen Sherlock ile John arasında bir arkadaşlık oluşur ve ilk vakada (daha sonraki vakalarda da) birlikte çalışırlar. Hikayeleri de John Watson'ın gözünden okumaktayız. İlk vakamız ömür boyu süren bir intikamın hikayesi... Oldukça değişik. 


Sherlock dizisinin 1. sezon 1. bölümü de bu hikayeyle başlamıştı ancak 1800lü yıllarda geçen hikayeler günümüze aktarıldığı için bu hikaye bir intikam değil de bir seri katil hikayesi olarak verilmiş "A Study In Pink" adıyla yayınlanmıştı. Kitapta "Rache" (Almanca=İntikam) sözüye olay çözülürken dizide "Rache" sözcüğü "Rachel" olarak tamamlanıp bir şifre olarak kullanılmıştı. 
Sözün özü Sherlock ile John'un tanışması oldum olası en sevdiğim kısımlardandır. O nedenle bu vaka benim için önemliydi.
Alıntılar:
“Benim adım Sherlock Holmes, benim işim başkalarının bilmediklerini bilmektir.”
“Bugünlerde pek suç işlenmiyor, pek suçlu da yok,” dedi yakınırcasına. “Bizim meslekte beyin sahibi olmanın ne faydası var? Bende, beni ünlü edecek kadar beyin olduğunu biliyorum. Hiçbir insan yoktur ki, suç keşfinde, benim getirdiğim çalışma ve doğal yetenek tarzını uygulamış olsun. Ve sonuç? Araştıracak suç yok; ya da, en fazla, bir Scotland Yard memurunun bile çözebileceği kadar bayağı motivasyonlarla işlenmiş beceriksiz alçaklıklar var.”
“Sana tekrar söylüyorum Watson, eğer imkânsızı elersen geriye kalan her ne kadar mümkün gözükmese de gerçeğin ta kendisi olacaktır.”
PUANIM: 


2 yorum:

  1. Bloğunuzu yeni keşfettim, yazdıklarınız beni kitap okumaya teşvik etti. Sanki kitap okumak için bir işaret bekliyormuşum (o da sizin bloğunuzmuş) gibi :) Tanıttığınız kitapların içinden seçip seçip okumaya karar verdim :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. @Gizem Civelek : Yaaa çok tatlısınız, çok mutlu oldum. ^_^

    YanıtlaSil