26 Eylül 2020 Cumartesi

(Tarafını Seç #1) Edward Mı? Jacob Mı? (Tarihin Tozlu Raflarından Bir Tartışma)


Merhabalar.
Aman aman, nerelere geldik; diyebilirsiniz. :)
Madem ben taslaklarımı düzenleyip yayınlıyorum. Madem Gece Yarısı Güneşi kitabının çıkmasıyla bu konu tekrar gündeme geldi. Madem ben okuduğum diğer serilerle ilgili de bu tarz yazılar yazmayı uzun yıllardır istiyorum. Neden olmasın? :)

Yukarıdaki anlamsız paragrafı görmezden gelirsek eğer, malumunuz Alacakaranlık serisinin çok uzun zamandır beklenen üyesi Gece Yarısı Güneşi çıktı. Bu seri pek çok kişiye okuma alışkanlığı kazandırmasının yanı sıra benim gibi o güne kadar dark, gotik, acımasız vampirler okumuş bir okuyucuyu da light vampirlerle tanıştırdı. :p
Ve çoğu popüler seri gibi döneminde çok sevildi, ardından nefret edildi.
Bu seriyle yatıp kalktığını bildiğim insanlardan dahi daha sonra olumsuz şeyler duydum. :)

Ben bu seriyi yanlış hatırlamıyorsam 2008 sonlarında almıştım. Henüz ortada bir çılgınlığı yokken okumak insanın bakış açısını etkiliyor. O yüzden hiçbir bilgim yokken okuduğum için ben bu seriyi sevmiştim. Hala da severim. Blogu açmadan çok önce yaşandığı için bunlar blogumda maalesef yorumları yok. 4. kitabı heyecanla beklediğim zamanları hatırlıyorum mesela :) Ardından yazarın Edward'ın da ağzından bir kitap yazdığını duyduğumda sevinmiştim. Seri acayip tutmuştu ve bırakın kaymağını yemeyi dibini ekmekle sıyırmak bile normal bir davranıştı.


Gelin görün ki Gece Yarısı Güneşi'nin 12 Bölümü Stephanie Meyer'in bilgisayarından sızdırıldı ve yayıldı. O zaman ne yalan söyleyeyim ben de okumuştum bu 12 bölümü ve Bella'nın sıkıcı zihnindense Edward'ınkini yeğlemiştim. :) Aslında devamını da okumak istemiştim ama yazar kitap unutulana kadar ara vereceğini, bu ruh haliyle yazarsa tüm Cullenları öldürebileceğini söylemişti. Ve böylece kitap pek çok okurca unutulup gitti. 
Daha önce Bree Tanner'ın İkinci Hayatı adında ek bir kitap yayımlayan yazar 10. yıla özel Yaşam ve Ölüm adında bir ek kitap daha çıkarttı. Bunun nedeni Alacakaranlık'tan sonraki kitaplarının bu kadar ilgili görmemesi olarak düşünülebilir mi, kararı size bırakıyorum. Yaşam ve Ölüm'de Edward ve Bella bir nevi yer değiştirmişti. Ve kitap Alacakaranlık kitabıyla birlikte bir yüzünde Alacakaranlık, diğer yüzünde Yaşam ve Ölüm olacak şekilde basılmıştı. Hoş bir düşünceydi. Ben de bu kitabı almıştım ama hâlâ okumadım. Okuyanlardan da genel olarak geçer bir not almadı. Ama ben okuyup kendim karar vermek istiyorum. :)
Alışveriş yazımda da bu kitaptan bahsetmiştim. Okumak için TIKLAYIN!

Yine Epsilon sayfasından aldım resmi. :)


Ve günümüz. Tam unutuldu dendiği anda Gece Yarısı Güneşi çıkıverdi. Kapağını pek sevmedim. Bana iyi duygular vermiyor. Ama alıp okumayı düşünüyor muyum, evet düşünüyorum. 
Blogda bu kitaplarla ilgili yazdığım alışveriş yazısı dışındaki tek yazı olduğu için biraz çenem düşmüş olabilir. Affedin. :)

Tarafını seç kısmına gelelim.
Bu tarz aşk üçgeni bulunan kitaplarda ve serilerde okuyucular genelde ikiye bölünürler. Edward'ı çok seven ve Bella'yla onun olması gerektiğini düşünenler. Jacob'ı çok seven ve aslında Bella'yla onun olması gerektiğini düşünenler. 
Bir de benim gibi ikisinin de kaçıp kendini Bella'dan kurtarması gerektiğini düşünenler. :p 
Gördüğünüz gibi "Kızım Bellam sen ne düşünüyorsun? Bu hayat senin," diyen yok. 

Kitapları baz alacak olursam ben Team Edward'ım. Jacob'ı iyi bir arkadaştan öteye göremiyorum maalesef. Ve Bella'nın seçimine de saygı duyuyorum. :p 

Filmleri düşünecek olursam çok büyük Edward antisiyim ama Jacob'a da yakın hissetmiyorum. Filmler için hepsi kaçıp birbirinden kurtulsun düşüncesindeyim. :p 

Bir de pek Kurtadam düşkünü olmadığım ve Vampirleri daha çok sevdiğim için biraz taraflı bakıyor olabilirim. Edward'ın aşırı sahiplenici tutumları kitap çerçevesinde hoşuma gitmiş olsa da gerçek hayatta asla tahammül edemiyorum.
Aklıma sürekli Biri Beni Isırdı filminin (Alacakaranlık parodisi) finali geliyor. Mantıklı buluyorum :p

Siz kimin tarafındasınız? Lütfen düşüncelerinizi yorum olarak belirtin. Biraz nostaljinin kimseye zararı olmaz. :)  

Bu yazıyı sonuna kadar okuyan olduysa ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum. ^_^
Kendimi daha genç ve ergen günlerime dönmüş gibi hissediyorum. :p

Sevgiler.




Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com.tr" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

14 yorum:

  1. Selamlar 😊 Benim kitap okuma aşkımı başlatan seri olduğundan çok ayrı bir yeri var bende. Hala arada açıp okurum. Aşk bazında düşündüğümde ben de Edward'çıyım ancak genel olarak Team Jacob/Wolfs 🧡🧡 Ayrıca Taylor'ı Jacob karakterine çok yakıştırıyorum 😍 İçimdeki fangirl'ü ortaya çıkaran bu yazı için teşekkürler. 😅😋 İlk okuduğum vampir kurtadam kurgusu olsa da bu serideki kurtadam miti, ruh savaşçılar hikayesi beni çok etkiliyor. Sıradan bir kurtadam figürü olmadığından çok seviyorum. Ancak çok büyük bir potansiyeli olan serinin (Voltriler, kurtadamlar ve asıl klasik dolunay kurtadamları bahsi vs..) Bella&Edward aşkının gölgesinde kalmasına sinir oluyorum.
    Gece Yarısı Güneşi'nde ise düşüncene tamamen katılıyorum olayları Edward"ın zihninden görmek çok daha keyifli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Ebrar Şeyban, Selamlar :) Ben uzun zamandır elime almadım kitapları ama 5. Kitapla birlikte belki tekrar okurum belli mi olur. Volturiler, Ruh savaşçılar ve geliştirilebilir özel yetenekler kısmı benim de kitapla ilgili en sevdiğim kısımlardandı. Kurt adamları da vahşi, ilkel, hayvana daha yakın gösteren kitaplardansa yine daha göze hoş gösteren kitaplardan biriydi gerçekten. Pek çok konuda öncü olduğu da inkar edilemez. Yazıya ekleyecektim aklımdan çıkmış, bir sürü fanfiction'ının sonradan çok satan kitaplar olması gibi :)
      Daha melankolik olsa da kesinlikle Edward'ın zihni :p
      Yorumun çok güzel bir nostalji yaşattı bana, teşekkür ederim :*

      Sil
  2. İkisinin de yeri ayrı, Bella'ya katılıyorum Edward sevgili Jacob yakın arkadaş olmalı 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynısını düşünüyorum :) Jacob çok tuhaf bir şekilde mühürlenip saf dışı kaldığında ben bir rahatlamış oh demiştim :D

      Sil
  3. İyi günler 2014 yılından bir yazınızda Doctor Who ansiklopedisi ve essential guide kitaplarını gördüm orası hangi kitapçıydı ve hala mevcut mudur?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @kardelen, Merhaba:) Yanlış hatırlamıyorsam Taksim D&R'dı orası. Var olup olmadığını D&R sitesinden ya da şubeye telefon açarak öüremebilirainiz ^_^

      Sil
    2. Öğrenebilirsiniz yazmak istemiştim:p

      Sil
    3. Teşekkürler! Eğer sizde iki kitaptan birini görürseniz lütfen bu yorumun altına yazar mısınız ihtiyacım vaaar! :)

      Sil
  4. İyi günler 2014 senesinden bir yazınızda Doctor Who ansiklopedisi ve essential guide kitapları yer alıyor hangi kitapçıda buldunuz ve hala mevcut mudur?

    YanıtlaSil
  5. bir zamanların en muhteşem serisiydi. halada öyle bence bella iyibir tercih yaptı ama jacob da yani sevmeyende ne biliyim :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Beauty&Life Türkiye, hem de nasıl :) Jacob'ı iyi bir dost olarak seviyorum ama romantizm kısmında sıkıntı var :p

      Sil
  6. Ben de seriyi 2009 gibi okumuştum. 5.kitaptan yayınlanan bölümleri çok sevmiştim. Edward'ın anlatımı daha çok hoşuma gitmişti. Kitap iptal edilince yıkıldığımı hatırlıyorum :-) Kitabın basılacağına dair umudum yoktu. Zaten unutmuştum. Benim için güzel bir sürpriz oldu. Okumak için sabırsızlanıyorum.

    Ben de Edward'ı seçerdim ama seride en sevdiğim karakter Emmet'tı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Şule Uzundere, Merhaba :) Hemen hemen aynı süreçleri yaşamışız 5. kitap konusunda. Ve ilk kez favori karakteri Emmet olan birini görüyorum, çok hoşuma gitti ^_^

      Sil