30 Nisan 2014 Çarşamba

Kocan Kadar Konuş - Şebnem Burcuoğlu



Kitap Adı: Kocan Kadar Konuş
Yazar: Şebnem Burcuoğlu 
Yayınevi: Dex Kitap 
 Sayfa Sayısı: 218 
Basım:  2014



"Bir insana bir insan herhalde yeterdi. Fakat o da olmayınca?"


Eskiler evlenme yaşını sandalyeye oturduğunda ayakların yere değip değmeme durumuna göre ölçermiş.Şimdilerde kıstas, okul bittiyse, belli bir yaşa gelindiyse evlenme zamanının geldiği üzerinedir. 

Yazarın deyimiyle garibim Türk kızı Efsun, esprili, iç sesi pek geveze :p, evlenme yaşı geçti geçecek, evde kalmışlar kategorisine girmiş girecekken hala işiyle evliydi, bir türlü doğru adamı bulamamıştı.

"Peki, bu üç kişi de senin hiçbir şeyini takdir etmedi mi diye sorarsanız, etti tabi ki. Evliliğe olan negatif bakış açımı çok takdir ettiler mesela. 'Helal sana, klasik Türk kızı kafasında değilsin," dediler. Sonra üçü de beni aldattıkları kızlarla evlendi."

Efsun'un ailesi ise evlere şenlik. Türünün son örneği kişilerden oluşmuş ailenin, en önemli ortak yönü Efsun'un ve bilimum bekar canlıların tez evlenmesini istemeleri.
En el altındaki kurban Efsun!

Efsun'u öyle kalıplara sokmaya, kişiliğinin dışında müstakbel gelin adayı kalıplarına sokmaya çalışıyorlar, trajikomik. Hem üzülüyor, hem gülüyorsunuz. Tam kara mizah! 

Kitap sosyolojik olarak toplumun evlilik algısı ve baskısını, anlatım tarzı olarak absürdlük ve esprili bir dili, konu olarak ise bu proje altında insanın kişiliğinden ne derece ödün verebileceğini benimsiyor kısaca.

Toplumsal gerçeklerin çoğunu ele almış bu konuda kitap.O yüzden çoğu bayanın Efsun'da kendini bulması olağan.
Çok hızlı, eğlenceli başlayan kitap ilerledikçe Efsun'un kendini içinde bulduğu durumlar baştaki hissi silmeye başlıyor. Bazı kısımlar ise biraz inandırıcılıktan uzak.
Kitabı başlarda bana sevdiren anlatım maalesef ilerleyen kısımlarda o kadar zorlama oluyor ki aksine beni kitaptan soğutan şeye dönüştü.

En sevdiğim iki öge, esprili dil (zorlama olmayan kadarı) ve hayali arkadaş olarak seçilmiş olan Sabahattin Ali!!! 

"Beni böyle de sevecek misiniz Sabahattin Ali?"
"Ben sizi her halinizle bir dost olarak seviyorum. Bu dalgalanmalarınızı da, sinirli ve isyankar hallerinizi de, mutlu olduğunuz anları da, sessizliğinizi de. Hepsini seviyorum. Birini sevmek böyle bir şeydir. Her şeyiyle seversin. Sizi de biri böyle sevecek, inanın bana."

Bu tür genellikle bana hitap etmez ama sonlara doğru düşse de okurken eğlendim. Hitap edenlerin zevkle okuyacağını düşünüyorum. 

PUANIM: 3,5

** Dex Kitap'a teşekkürler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder