23 Haziran 2013 Pazar

OKK 4. Blog Tur - Aşk Kokan Çiçekler - Sherryl Woods - Yorum



Klavyemdeki bozuk tuşlar nedeniyle uzun ve çileli bir şekilde yazdığım bir yazımdan daha herkese merhabalar ;) 
Geçenlerde 1. kitabını okuduğum Chesapeake Kıyıları serisi 2. kitapla geldim şimdi de... 
İlk kitapla ilgili yorumum için lütfen TIKLAYIN...

Kitap Adı: Aşk Kokan Çiçekler
Yazar: Sherryl Woods
Orijinal Adı: Flowers on Main
Çeviri: Selen Tekalp
Yayınevi: Ephesus Yayınları
 Sayfa Sayısı: 398
Basım: 2013
Seri: Chesapeake Kıyıları Serisi #2

#2 Aşk Kokan Çiçekler

Öncelikle yazıma yayınevine ufak bir eleştiriyle başlamak istiyorum naçizane... Bu kitap bize tur kapsamında geldiği için tabi ki yayınevinin hediyesi. Yayınevleri olumsuz kullanım için kitaplara 'x yayınevinin hediyesidir, parayla satılamaz' gibi bir uyarı mührü basıyor, buna da lafım yok. Olmasa daha iyi olur tabi ama bir önlem madem, olsun. Ancak bu sefer ki beni malesef  rahatsız etti, çünkü hem aşağıdaki resimde görüleceği üzere kitabın direk ilk sayfasında hem de kitabın yan kısmında vardı belirgin bir şekilde. 


Bu kadar koyu renkle, birden fazla kere ve en can alıcı yerlere basılması malesef beni biraz üzdü. Yayınevinin dikkat etmesini diliyorum. Ve tamam tamam sıkıcı kısmı geçiyorum, az da ağlak yapayım yani ne var? :(
Bu arada ayaç ne tatlı değil mi? :)


Biraz şeklinden bahsedersek ne kadar tatlı bir kapağı var bu kitabın, cıvıl cıvıl... İnsana çilekli dondurmaları anımsatıyordu, ben de okurken bol bol yedim. Tamam, kitap kapağından dondurma düşünen biri anca benim gibi diyetteki bir dondurma canavarı olabilir... 

Kitabın konusundan ŞURADA bahsedilmişti. Ama ben kendimce bahsedersem. İlk kitaptan tanıdığımız O'Briens ailesinin ortanca kızı Bree, Chicago'da oyun yazarı olarak çalışır ve oyunun yönetmeni kendisinden yaşça büyük gıcık Marty'le birliktedir. Küçük kızkardeşi Jess'in otelinin açılışı için yıllar sonra yuvası sayılan Chesapeake Kıyılarına döner ve Chicago'ya geri dönmek istemez çünkü son oyunu çok eleştiri almıştır ve Marty ile de işler yolunda gitmemektedir. Bu nedenle bir süre yuvasında kalmaya  ve boş bir dükkan bulup çiçekçi açmaya karar verir. Ancak çiçeklerini alacağı fidanlık 6 yıl önce sorunlu bir şekilde ayrıldığı eski sevgilisi Jake'e aittir. İkili eski defterleri kapatıp,  bir araya gelebilecek midir? Ya da o defterleri hiç açmadan profesyonel bir şekilde iş yaşamlarını sürdürebilecek midir?


Seri O'Brien kardeşleri anlatıyor. Büyük abla Abby'nin hikayesi ile Bree'nin hikayesinin o kadar ortak yanı vardı ki aynı hikayenin başka bir versiyonunu okuyor gibi oldum. Bree'nin hikayesini biraz daha fazla sevdim, ancak tekrar aynı kitabı okuyor gibi hissettiğim için rahatsız da hissettim. 
Bree; içine kapanık, kalem-kağıtla arası iyi, çiçek aranjmanları yapma konusunda yetenekli, kimseye kolayca açılamayan ama çok fazla yanlış yapmış biri... 
Jake ise dünya tatlısı ama biraz inatçı bir karakter, sürekli kaçıyor ve malesef büyük yaraları var, Bree tarafından açılmış.  
Jake, Will ve Marty'nin arkadaşlıklarını okumak çok keyifliydi... 
Kitapta 2 ayrı yan hikaye vardı, onları okumak da çok hoştu... 

Beni rahatsız eden tekrarlara gelince; yine bir kızımız doğduğu şehre zoraki nedenlerle geliyor, yine kalmak zorunda kalıyor, yine geldiği yerde onu yaralamış bir erkek var. Yine döndüğü yerde yıllar önceden bitmemiş ama aynı duyguları hissettiren, hala devam eden bir aşk var. Yine engeller sihirli değnek değmiş gibi kalkıyor... Yine insanlar kolayca değişiyor. Yine yan karakterler ilişkiyi kurtarmak adına destek veriyor, çabalıyor. Spoiler vermemek adına daha fazla devam etmiyorum... 

Kısaca serinin diğer kitabında yazar bunları yapmamalı diyorum. İlk bu kitabı okumuş olsam çok daha fazla beğenirdim diyor ve konuyu kapatıyorum... 

PUANIM: 3,5
 
"Bazen geçmiş yakana yapışmanın bir yolunu bulur..."

  ***Ephesus Yayınları'na katkılarından dolayı teşekkürler...***

2 yorum:

  1. Bu kitabın kapağına bayılıyorumm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok cıvıl cıvıl gerçekten :) 1. den kat kat başarılı...

      Sil