17 Mart 2021 Çarşamba

Stardust - Yıldız Tozu / FİLM YORUMU


Merhabalar, 
Abimle ne zamandır birlikte film izlemiyorduk. Onun izinli olduğu bir zamana denk geldi ve film izlemeye karar verdik. Önceden planlamadığımız için rastgele bir seçim yapmamız gerekti. Abimin aklına yıllar önce izlediği ama pek hatırlamadığı, tekrar izlemek istediği bir film geldi ve onu izlemeye karar verdik: Yıldız Tozu (Stardust)
Ben ise filmin varlığından bile haberdar değildim. Konusunu dahi bilmiyordum. Film Netflix'te var bu arada, ek bilgi. 


Filmin Künyesi
Film Adı: Yıldız Tozu (Stardust)
Süre: 2sa 8dk
Yıl & Ülke: 2007 ABD
Tür: Romantik, Fantastik, Macera
Yönetmen: Matthew Vaughn
Oyuncular: Claire Danes, Charlie Cox, Michelle Pfeiffer, Mark Strong, Robert De Niro

Bir zamanlar bir filozof "Yıldızlara baktığımız için mi insanız yoksa sadece insan olduğumuz için mi onlara bakıyoruz?" diye sormuştu. En önemlisi, "Yıldızlar da bize bakıyor mu?"


Filmin konusundan bahsetmek gerekirse 1800'ler İngiltere'sinde geçiyor.  Duvar Köyü ile büyülü Stormhold Kasabası'nı ayıran bir duvar vardı. Bu duvarın başka bir dünyaya açılan geçişini hep bir bekçi korumuştu. Ta ki meraklı bir genç bu duvardan geçene kadar. 
Sevdiği kız Victoria için kayan yıldızdan bir parça getirmek isteyen Tristan Thorne da babası gibi bu duvarı geçmek istemişti. Duvarı geçtiği an ise sonu gelmeyecek bir maceranın kapıları da aralanıvermişti. 


Yıldızın düşüşünden haberi olan sadece Tristan değildi. Yıldızın peşinde olan cadılar ve düşmesine sebep olan kolyenin peşinde olan prensler bunlardan bazılarıydı sadece. Yıldızın düştüğü yerde bir taş parçası olmasını bekleyen Tristan genç ve güzel Yvaine ile karşılaşınca epey şaşırmıştı. 

Tristan saf ve sevimli bir çocuk. Maceraya aç biri. Yaşadığı köyün sınırları dışında bambaşka şeyler hayal ediyor. 

"Kalabalığa uymuyorsan bu iyi bir kehanettir."


Tristan'ın peşinde olduğu şey dışında bir yanda tüm varisler ölüp sona kalanın kral olduğu Stormhold Krallığı'nın prenslerinin kolye peşinde kıyasıya mücadelesi, diğer yanda yaşam enerjilerini yıldıza borçlu olan cadılar.


Filmde açık ara en sevdiğim karakter uçan gemisiyle Kaptan Shakespeare oldu. Robert De Niro için farklı bir oyunculuk deneyimi olduğundan bahsediliyor. Kesinlikle karakterinin hakkını sonuna kadar vermiş, efsane bir karakterdi :)
Tristan'a verdiği imaj bile yeter.


Çok da tatlı ayrıntılar vardı. Mesela, ölen/öldürülen prenslerin hayaletleri :) Çok güldüm Allah affetsin. 


Şu karakteri de paylaşamadan geçemeyeceğim. Köyünden keçi satmaya diye çıkmak isterken habersizce türlü maceralar yaşayan kişi. Bizdeki çarşıya tuz almaya giderken gidip saraydan kız alan Keloğlan'ı hatırlattı bana :p 


Film bittikten sonra öğrendiğim ve beni şaşırtan bir detay. Tristan'ın aşık olduğu kızın diğer talibi baston yutmuş Humprey karakterini meğer Henry Cavill canlandırmış :)

Filmin bitiş jeneriğinden filmin bir Neil Gaiman kitabından uyarlama olduğunu gördüm ve daha çok şaşırdım. Gerçekten, nerede yaşıyormuşum da habersizmişim :p

Böyle enerjik, romantik, fantastik ve aynı zamanda eğlenceli bir film izlemeyeli epey zaman geçmiş. Bu anlattıklarım çerçevesinde filmi çok beğendim. Sınırların dışını düşleyen biri ve bir sürü fantastik karakter. 
Size Kaptan Shakespeare ile veda ediyorum. Başka film yorumlarında görüşmek üzere. Kıpps ;)





Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com.tr" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

18 yorum:

  1. Filmin afişine çok fazla rastladım ama konusunun böyle merak uyandırıcı olduğunu bilmiyordum. Film aramakla harcayacağım zaman gözümü korkuttuğundan bir süredir film izlemeyi erteliyorum. Ben bunu yarın izleyeyim hemen. Kalemine sağlık. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim filmden hiç haberim yoktu, o yüzden ayrı bir keyif aldım sanırım. Çok mutlu oldum umarım beğenirsin ^_^

      Sil
  2. Görüp durduğum ama nedense izlemediğim bir filmdi, iyice meraklandım şimdi, bu hafta izleyeceğim. Eline sağlık! <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nora, umarım beğenirsin ^_^Teşekkür ederim

      Sil
  3. Ben de tesadüfen yıllar sonra geçen gün yeniden seyrettim. Masal-filmleri seviyorum. Her halde beni çocukluğuma götürüyor. Robert De Niro kadar Michelle Pfeiffer ve cadılar da ilginçti. İnsanı alıp-götürüyor. Gaiman'ın romanını okumamıştım, nasıl filme uyarlanmış bilemeyeceğim. Ama keyifli idi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ankaralıkitapkurdu, bana da çocuksu bir neşe veriyor bu tarz filmler. İyi geldi o yüzden. Evet, çok ilginç karakterler bir aradaydı. Çok hoşuma gitti.

      Sil
  4. çok fena halde merak ettim, umarım şu üzerimdeki depresif halleri atar ve yeniden hayattan keyif alma levelına ulaşırım :D, yeni film önerilerine her zaman açığım ayrıca :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Kitap Eylemi; benim de üzerimde var o hallerden o yüzden çocuksu neşesi hoşuma gitti. Umarım beğenirsin. Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Bu filmi çok severim. Bana da eşim izletmişti yoksa denk gelip izlemem zaman alabilirdi. İzlediğim andan beri kitabını okumak istiyorum ama maalesef baskısı yok. İkinci ellerde de çok pahalıya satılıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmene çok sevindim :) Kitabının da ben de sadece ebook halini gördüm.

      Sil
  6. Kitabı yıllar önce almıştım. Sonra bir şekilde evde kayboldu. Bakmadığım yer kalmadı ama bulamadım. Kimseye de vermedim. Pek fantastik okuyan biri değilim. Nedense bu kitap kafama çok takılmıştı. Takıldığıyla kaldı :) Filmi ben de severek seyretmiştim. Tek başımaydım. Bir demlik çay yapmıştım. Yanında da Haribo 😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok üzücü, keşke baskısı olsa. Ben de sadece ebook olarak gördüm. Böyle keyif düşkünü ritüelleri çok seviyorum, ben de böyleyim. Çok hoşuma gitti :)

      Sil
  7. Şu filmi o kadar severim ki anlatamam ama Hamprey'i Henry Cavill'in oynadığını bende bilmiyordum! Çok şaşırdım cidden! 😱 Kitabından daha iyi olduğunu düşündüğüm nadir uyarlamalardan bir tanesi de Yıldız Tozu. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Angel's Books Benim de tekrar tekrar açıp izleyebileceğim bir film oldu. Kitabını okumadan izlemiş bulundum. Madem öyle kitabını hiç okumayayım dedim şu an :)

      Sil
  8. Bu filmin varlığından haberim bile yok. İnternette bulunan filmin konusunu okudum neredeyse ilgimi çekmedi diyebilirim fakat sizin özgün yazdığınız film konusu ilgi çekici geldi ki başrolde Charlie Cox varmış Robert De Niro'dan bahsetmiyorum bile :) Yakın bir zamanda izleyeceğim. Uzun zamandır fantastik film izlemiyorum bir de düşündüğüm kadar iyi çıkarsa güzel bir açılış yapmış olurum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba... Benim de haberim yoktu :) Aksine benim de çok ilgimi çeken bir konusu var. Kadrosu da oldukça iyi. İzlerseniz umarım beğenirsiniz ^^

      Sil
  9. Çoook sevdiğim bir film izlemişsiniz! Yorumundan sonra insanın tekrar izleyesi geliyor ahahhaha Ve ben de Harry Cavil'in oynadığını öğrendim ve öğrendiğim de şok oldum hiiiiç benzemiyor hahahhaha.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa teşekkür ederim, çok mutlu oldum :) Henry Cavill'in buradaki tiplemesine çok güldüm izlerken :p

      Sil