9 Aralık 2016 Cuma

Dr. Moreau, Dr. Jekyll and Mr. Hyde'dan Frankestein'a, İlhamını Klasikleşmiş Eserlerden Alan Seri: Kaçığın Kızı



Megan Shepherd, Kaçığın Kızı/ The Madman's Daughter serisinde kendine göre bir tarz belirliyor ve klasikleşmiş kült eserleri kendine has bir şekilde kaleminde yeniden yorumluyor. 



İlk kitap Kaçığın Kızı, 
Bu kitabın turunu da yine Okuyan Kızlar Kulübü olarak biz yapmıştık. Ve kitabı genel olarak beğenmiştik. Dr. Moreau'nun Adası filme de uyarlanmış ilgi çekici bir kitap. Yazarımız o kitabı farklı bir şekilde ele almış, işin içine biraz da aşk ve duygusal gerilim katmış. Eksikliklerine rağmen oldukça başarılı bir versiyon! Unutmadan ekleyeyim, orijinal kapağın aksine Dex Kitap kapak tercihinde gerilimi vurgulamayı biraz daha uygun görüyor.

İsterseniz kısaca geçen turdan kitaba dair neler demişiz hatırlayalım: 

BENHERNEYSEMO: Yazarın harika anlatımı ve gerilimi hissettirmesine tam puan! Puan kırılacak tek nokta ise  özgünlük sorunu ve aşk bunalması! YORUMUN TAMAMI VE KARAKTER ANALİZİ İÇİN TIKTIK!

FIGHTING: Her türlü fantastik, değişik kitap okuyan ben böyle bir kitapla ilk defa karşı karşıya kaldın. Yazarın anlatım ve konu seçimine hayran kalmamak elde değil. Derslerimin ve ödevlerimin çok olduğu bu dönemde nasıl bitirebilirim diye dertlenirken yazarın akıcı dili beni bu dertten kurtardı çünkü heyecan ve meraktan doğan bir güdüyle hızla okuyup bitirdim. YORUMUN TAMAMI İÇİN TIKTIK!

KİTAP TUTKUSU: Genetik üzerine yüksek lisans yapmış, dahası sayfalarca tez yazmış biri olarak kitabın konusuna bayıldım ama karakterler hakkında aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Özellikle baş karakterler beni okurken çileden çıkardı desem abartmış olmam.  YORUMUN TAMAMI İÇİN TIKTIK!

PUDRA TOZU: Kitabın son sayfasına kadar heyecandan yerimde duramadım. Bir yandan aklıma yatmayanlar bir yandan cevaplanmamış sorular devamlı beynimde döndü.
Birçok fizik teorisi, insan yaradılışı, dini bakış ... çok konu bir arada işlenmiş. Öyle ki son ana kadar aklınıza gelen ama konduramadığınız şeyler cevaben önünüzde duruyor.
Bilmek her zaman da iyi olmuyor.
Bilim her zaman insanlık yararına kullanılamıyor. YORUMUN TAMAMI İÇİN TIKTIK!


Deliliğin Kıyısında
İlk kitap öyle heyecanlı bir yerde bitiyordu ki ikinci kitap ne zaman çıkar aman gecikmesin derken biraz geç de olsa 2. kitap geldi. Bu kez adadaki maceramız bitti ve biz Londra'ya geri döndük, Juliet kendini yeni bir maceraya atacak. Ve yazar yine Juliet ve onun hayatı üzerinden bu kez Dr Jekyll ve Mr. Hyde'dan esinlenerek hikayesine devam ediyor. Dr. Jekyll ve Mr. Hyde'ı okumuş olanlar kitaba dair beklentilerini oluşturacaktır. Ben serinin orijinal kapaklarını beğeniyordum ancak 1. kitap için Dex'in farklı bir seçimde bulunduğundan yukarıda bahsetmiştim. 2. kitabın kapağında Dex, orijinal kapağı kullanmayı uygun görmüş ve beni pek bir mutlu etmiş ^_^  Bu arada bu serinin kitap adlarını da seviyorum ben. 

Bu kitaba dair düşüncelerimizi Fighting Blog bizim için özetlemiş: İlk kitabı okuyalı yıllar olmuştu. Yayınevinden uzun zamandır kitabın çıkmasını bekliyorduk, sonunda beklentimiz karşılandı ve kitabımızla kavuştuk. Bu kitabımız da ilk kitap kadar heyecanlı ve olaylar, olaylar^^ Hatta bu sefer olaylar adada değil tam Londra'nın göbeğinde gerçekleşiyor. Yeni karakterler, yeni ihanetler ve yeni bir serüven.


Ve son kitap A Cold Legacy.
Bu kitabın kapağı da çok hoş, yine benim sevdiğim türden. Bakalım Dex bunu da orijinal haliyle çıkaracak mı? Öyle umuyorum ^^

Ve bu kitap ise bir Frankestein hikayesi olacak. Yine Juliet üzerinden bu kez yine deli bir doktor tarafından tasarlanmış bir insanın hikayesini içeren kült bir esere misafir olacağız. Megan Shepherd'in hayal gücünde yolculuğa çıkacağız. Beklemedeyiz efendim. ^^

3 hikayeden esinlenerek yeni bir seri yazmak bence iyi fikir! 

 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

2 yorum: