28 Ağustos 2016 Pazar

İhtiyaç - Carrie Jones (Need #1)


Kitap Adı: İhtiyaç
Yazar: Carrie Jones
Orijinal Adı: Need
Çeviri: Bige Turan
Yayınevi: Go Kitap
 Sayfa Sayısı: 388
Basım: Ağustos 2016
Seri: Need #1



Seri Sıralaması
#1 İhtiyaç / Need
#2 Captivate
#3 Entice
#4 Endure



İnsanlar her zaman karanlığa bakar, Zara. Ne görebileceğimizden korkarız. Dışarısı karanlık olabilir, bu kendi ruhumuzun karanlığı da olabilir, ama bence hiç bilmemektense, bakarken yakalanmak daha iyidir. 

Çok sevdiği üvey babasını kaybeden Zara, hayata küsmüş gibidir. Onun sanki ruhunu kaybetmiş, içinde bir şeyler ölmüş gibi göründüğünden korkan annesi Zara'yı babaannesinin yanına Maine'e gönderir. Zara'nın yaşadığı yerden sonra kasaba hem oldukça küçük, hem de  soğuktur.  Ayrıca Zara evden uzaklaştırılmış, sürgün yemiş gibi hissetmektedir ve annesine içten içe öfkelenmektedir. 

Kasaba hayatına alışmaya çalışırken takip edildiğini fark eden Zara, kendini takip eden adamın geride altın rengi simler bıraktığını da fark etmiştir. Yeni arkadaşlarıyla birlikte bu olayı araştırmaya kararlıdır. 

***

Herkesin korkuları vardır, değil mi? Millet pul koleksiyonu yapar, ben korku biriktiririm... 

Eskiden perili kitaplara çok da bayılmazdım. Benim için sanki fantastik dünyanın üvey evlatları gibiydiler. Meleklerin güzelliğini, şeytanın zekasını alan bu yaratıklar oldukça kurnaz olabiliyorlar. Önce Sookie Stackhouse serisiyle ve True Blood dizisiyle perileri kabullenmeye başlamıştım, ardından Fevkalade Tuhaf serisiyle onları sevmeye başladım. Artık severek perili kitap okuyabiliyorum. 

Kitabın geçtiği ortam benim okumayı çok sevdiğim atmosferlerden biriydi. Şehir hayatından uzak, kasvetli, soğuk, ufak bir kasaba. Ormanla iç içe, bu yüzden her türlü olağanüstülüğe müsait. Kitap yeni kızın mistik kasabaya gelmesi klasik temasını işliyordu. Alacakaranlık serisi gibi serilerle başlangıç anlamında örtüşüyordu. Ama sonradan kendine has bir yol çiziverdi. (Bir kasabaya gelen yeni kızlarla ilgili bir yazı yazmıştım: Merhaba, Ben Bambaşka Bir Şehirde Yeni Bir Okula Başlayan Kız!. )

Friedrich Nietzsche der ki, "Canavarlarla savaşan kişi, kendisi de canavara dönüşmemek için dikkatli olmalıdır."

Zara başlarda sevdiğim bir karakterdi. Korkularıyla başa çıkmak için fobi isimlerini ezberleyip sayarak rahatlayan karakterin düşünce süreçleri de hoşuma gidiyordu. Zaten kitabın sevdiğim yanlarından biri de fobilere çekilen dikkat ve her bölümün bir fobi isminden oluşmasıydı. Bu konuda Korku Biriktirmek isimli yazımı okuyabilirsiniz. Ayrıca yazarın kendinden esinlenerek Zara'ya verdiği bir özellik vardı. Zara Uluslararası Af Öfgütü'ne üyeydi ve bu alanda çalışmalar yapıyordu. Yazar da sosyal sorumluluk işleriyle oldukça haşır neşir. 

Nefret işe yaramayan bir duygudur. 

Zara'nın babaannesi de farklı, uçuk ve sevilesi bir karakter. Onu hep oduncu gömlek ve kotla hayal ettim nedense. :)
Ayrıca Zara'nın arkadaşları Issie ve Devyn'e de bayıldım, kitapta en çok sevdiğim karakterlerdi. Nick de iyiydi diyelim.
Ancak kitabın ortalarından sonra Zara'ya sinirlenmeye başladım. İnkarcılığı artık aptallık seviyesine gelmişti. Gözünün önünde gerçekleşen her şeyi reddetme aşamasındaydı ve ben bunu sevmedim. 

İşin periler kısmı da güzeldi, yer yer beni şaşırttığı oldu. 

Genel anlamda kitabı sevdim. 
Küçük, soğuk, kasvetli kasabaya gelip fantastik olaylara dalan yeni kız klişesi ve Zara'nın saçma inkarcılığı dışında ütopik beklentiler oluşturulmadan okunabilecek hoş, kolay okunan bir kitaptı. 
Seriye devam edeceğim. ^^ 
Sevgiler :*
 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

3 yorum:

  1. Ben de seriye devam edeceğim, sevgiler tatlı kıs :D

    YanıtlaSil
  2. Biley dicem serinin ikincisi captivate nin türkçe ye çevrilmiş hali olan kitabı varmı? Okumak istiyorumda;)))

    YanıtlaSil
  3. @adsız 3 temmuz 2018, maalesef hala yayınlanmadı 2. kitap

    YanıtlaSil