24 Ekim 2014 Cuma

Başkadeniz'e Dönüş - Danielle Martinigol (100Dünya Üçlemesi #2)



Kitap Adı: Başkadeniz'e Dönüş
Yazar: Danielle Martinigol
Orijinal Adı: L'envol de l'abîme
Çeviri: Azade Aslan
Yayınevi: ON8 Kitap
 Sayfa Sayısı: 191
Basım: Ağustos, 2014
Seri: La trilogie des Abîmes series /100Dünya Üçlemesi

Serinin Diğer Kitapları: 
#3 L'appel des abîmes // Abislerin Çağrısı




"Önceki akşam mürettebatını Ejderha'nın ateşinden kurtaran Abis'in incisi olsaydım, Başkadeniz'e döner, onu Rheia bölgesindeki gemi şantiyelerine götürürdüm. Ejderha'nın gazlarının ek karın plakalarının altına sızıp sızmadığını denetlemek için onu sırtüstü çevirirdim. Her şeyi milimi milimine kontrol eder; sonra da onu ne kadar çok sevdiğimi göstermek için plakalarının birinin altından Abis'imin gövdesini okşardım ve sonra da uçmasına izin verip, onu doğduğu dünyanın göklerinde özgür bırakırdım. Abis'im geri dönene kadar, onun olmaktan mutlu, yolunu gözlerdim."

Corian, 100Dünya Topluluğunun en fakir gezegenlerinden Djauze'de yaşıyordu. Genellikle kaçakların yerleştiği gezegen, çöplük gibi görülüyordu. Zaten Corian'ın babası da bir kaçaktı. Corian gelincik sarmaşığı toplarken bir yandan bir Abisin pilotu, daha doğrusu incisi olduğunu hayal ederdi. Babasının da sık sık hatırlattığı üzere bu imkansız bir hayaldi. 
Sonra bir gün Başkadeniz'de abislere seçim için sunulacak inci adaylarını galaksinin dört bir yanından toplamak üzere gezen abis, onların gezegenine indi. Corian, yıllardır kurduğu hayallerinin gerçekleşmesini dilerken, aslında hayallerinin birçok emele de alet edildiğini görecekti. 

---

İlk kitabın karakteri Sandiane üzerinden devam edeceğini sandığım ikinci kitapta bambaşka biriyle karşı karşıyayız: Corian.

Sandiane ve yaşadıklarının üzerinden on yıldan fazla geçmiştir. Sandiane artık evli ve Aëla isimli bir de kız annesi bir incidir. Yıllar önce başına gelenler nedeniyle artık abisler sadece Başkadenizlilerin değil tüm dünya halklarının da katılım şansı olduğu bir şekilde incilerini seçeceklerdi.
Corian, bir abis tarafından seçilmeyi beklerken aslında onu bambaşka şeyler bekliyordu. 

---

İlk kitaptan daha çok sevdim bu kitabı. İkinci kitapta Sandiane'in devam eden hayatına da şahit oluyoruz bir yandan. Ancak Corian serinin ruhuna uygun olarak yine genç bir karakter. 
Yazar, bu kitapta beni oldukça şaşırttı ve ters köşe yaptı. 
Kitap basit bir şekilde: "Corian hep bir inci olmayı hayal ederdi ve ne garip ki tüm abisler bir anda ayaklarına kapandı ve Corian hemen bir inci oluverdi. Haydi hoşça kalın." temasına sahip olsaydı, hayal kırıklığına uğrardım. O yüzden yazarın olayları bağlayışını çok sevdim.
Corian, Cem ve Aëla  arasında gelişen dostluk ise beni çok duygusal bir yerden yakaladı. 
Mel'in ailesinin başına gelenleri de öğrendik. :(

Gelelim kitabın mesajlarına. 
Ne kadar gençlere hitap eden bir bilim kurgu olsa da verdiği mesajların oldukça "yetişkin" olduğundan bahsetmiştim. Bu kitapta yine iliğime kadar hissettim.
İlk kitapta irdelenen haber alma özgürlüğü ve özel yaşamın gizliliği meselelerinden sonra bu kitapta da medyanın gücünü, verilen haberlerin "doğruluğunu", manipülasyonu, politikaya nasıl alet edildiğini yakinen görüyoruz. 
Uzun uzun medyanın aslında nelere hizmet ettiğini düşünürken bulabilirsiniz kendinizi benim gibi. 
Ve yazar bunu gençlerin gözünden, o kadar basit düzeyde  anlatıyor ki. 

Olayların belki bir nevi yaşıma göre basit kaldığı bu seriyi sevme nedenim sanırım alt metinler. 

Başkadeniz'de ve 100Dünya Topluluğunda işler beklemediğim yönlerde değişti. Serinin son kitabı bayağı alevli gibi. 
Sevgiler. 

PUANIM: 
Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!


2 yorum:

  1. Fantastik kitapları severim,belki bir ara buna bakarım. :) Teşekkür ederim paylaşımın için. :) Bu arada dart ödülünü sana da vereceğim. :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de dart ödülü vermiştim tüh :D http://athenaninguncesi.blogspot.com.tr/2014/10/dart-odulu-premio-dardos-mimlendim-5.html

    YanıtlaSil