18 Eylül 2016 Pazar

Taştan Kalp - Jill Marie Landis (Irish Angel #1)



Kitap Adı: Taştan Kalp
Yazar: Jill Marie Landis
Orijinal Adı: Heart of Stone
Çeviri: Pervin Erdem
Yayınevi: Pegasus Yayınları
 Sayfa Sayısı: 334
Basım: Temmuz 2016
Seri: Irish Angel #1

Seri Sıralaması
#1 Taştan Kalp / Heart of Stone (Laura Foster & Brand McCormick)
#2 Heart of Lies (Maddie Grande & Tom Abbott)
#3 Heart of Glass (Kate Keene & Colin Delany)



"Böyle bir gece her kadına kısmet olmaz. Önce bir rahip tarafından öpüldüm, sonra da neredeyse bir adamı vuruyordum."


Merhabalar;
Bu kitabı Ağustos 2016 Kitap Yurdu alışverişimde almıştım ve orada kitaptan bahsetmiştim. Satın aldıktan hemen sonra kitabı okumuştum ancak yorum kısmına ancak şimdi vakit geldi. 

Kitap ilk olarak ismiyle ilgimi çekmişti. Sonrasında konusunu okuyup çok beğenmiştim. Manastırda geçen, rahipler vs. üzerine olan kitapları seviyorum. Hatta şu an Keşişler ve Kadınlar isminde eski bir kitap okuyorum. 3 ciltlik seri tek kitapta basıldığı için oldukça da kalın bir kitap. 

Şu an konumuz o değil, Taştan Kalp. 
Kitabın kapağını da özellikle renkleriyle birlikte beğenmiştim. Okuyunca konuya olan uygunluğu da gözüme çarptı ve daha bir anlam kazandı. Ama ben serinin orijinal kapaklarını da gerçekten çok sevdim. 


1853 yılında ailesi İrlanda'dan New Orleans'a göçen Lovie, 4 kız kardeşin en büyüğüdür. New Orleans'taki amcalarının yanlarına taşınmalarından kısa süre sonra anne babaları ölür ve hayat kardeşleri farklı yönlere savurur. 

1874 yılına gelindiğinde Lovie Lane artık Laura Foster olmuştur. Ve kendini dul bir kadın olarak tanıtarak Glory, Teksas'ta bir aile pansiyonu işletmeye başlamıştır. 

Tüm sırlarını dul kimliğinin arkasına ve pansiyonunun salonundaki ailesi olarak tanıttığı yabancı insanlara ait fotoğraflara gömmüştür. Ömrünü bu şekilde geçirmeye, kendini her şeye kapatmaya kararlıyken, kasabanın rahibi Brand McCormick bu kapıları zorlamaya başlar. 

Laura bir yandan, Brand'e karşı hislerini ketlemeye çalışırken, diğer yandan geçmişinin bu temiz adamı lekelemesini hiç istememektedir. 

*** 
"Derin bir nefes aldı. 
Nasıl, diye düşündü. Nasıl dua edilir ki? 
Tanrı, taştan bir kalbe girebilir miydi?"

***

Kitap beklediğim kadar güzeldi gerçekten. 
O kadar doğaldı ki. 
Laura'nın hayatının ayrıntıları gerçekten zordu ve Tanrı'ya olan inancını yitirmişliği çok güzel verilmişti kitapta. 
Yaşadıklarının onu katılaştırmasına, sürekli temkinli hallerine, taktığı dul maskesine rağmen içindeki kardeşlerine ablalık yapmaya çalışan çocuğu hâlâ görebiliyorsunuz. 

Olaylar tabii ki sadece bu aşk ve Laura'nın geçmişi üzerinde dönmüyor. Birçok toplumsal olaya da değinilmişti. Ayrıca Brand'in de tüm hayatı rahiplikle geçmemiş, onun da hayatının karanlık köşeleri var. 

Standart tarihi aşk romanlarının aksine kitabın Teksas'ın küçük bir kasabasında geçiyor olması ve o  kasabanın havasını solumak hoşuma gitti. Olayların geçtiği mekanlara önem veriyorum nedense. 

Tarihi aşk romanı okumak isteyen ancak cinsellik bulunmasından rahatsızlık duyanlar için biçilmiş kaftandı, zira kitapta hiçbir cinsel sahne yoktu. Bu anlatımla o kadar uyumluydu ki okurken benim gözüm de cinsellik aramadı. 

Rahip Brand McCormick karakteri çok sevecen, esir edici değil de koruyucu bir şekilde sahiplenici, insanın kolayca güvenebileceği bir erkek. Aşkı o kadar yapıcı ve fedakar ki saygı uyandırıyor. 
Bu tarz kitaplarda aşkı ve tutkusu bas bas bağıran, vuran, kıran, yaralayan, acıtan ama sevdiğini iddia eden erkek karakterlere o kadar alışkınız ki arada böyle es'ler vermek güzel oluyor. Zaten o tip erkekler sadece romanlarda çekiliyor. :)

"Bakışlarını Laura'nın yüzünden ayırmadı. Yüzünde dile getirilmemiş pek çok anlam yüklüydü. 
Tecrübesiz bir kadın bunları göremeyebilirdi. 
Onursuz bir adamsa bunları ortaya dökerdi. "

Kitabın tek eksiği ortalara doğru biraz yavaşlamasıydı, sonrasında tekrar ivme kazandı ve bu eksik gözüme çok fazla batmadı. Günlük hayatın, kasaba hayatının sıradan doğallığını okumak bana haz verdi. 

Olumsuz yanlardan biri de kitapta çok fazla yazım hatası bulunmasıydı. Normalde Pegasus Yayınları kitaplarında böyle hatalar görmezdim ve zihnimde bu konuda minimum hata yapan yayınevlerinden biri olarak kazınmıştı. Ama son dönem kitaplarında çok fazla yazım hatası yaptıklarını üzülerek fark ediyorum. :/

Taştan Kalp bahsettiğim çerçeve içerisinde ve özellikle uzun zamandır çok fazla kitap okuyamadığım bir durumda bana iyi gelen, severek okuduğum bir kitap oldu. 

Sevgiler :* 


 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

2 yorum:

  1. "Günlük hayatın, kasaba hayatının sıradan doğallığını okumak" bu cümlen çok hoşuma gitti kitabı okuma isteği uyandırdı birde Teksas gibi farklı bir yer olması ilgi çekici.Paylaşım için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatım ve duygular olay naif, yaşanmışlık kısmı ağır bir kitap. Ben sevdim ^_^ yorumun için teşekkürler :)

      Sil