25 Mart 2017 Cumartesi

BELGESEL: Sistemi Kandır (Hacking The System)



Merhabalar,
Daha önce belgesel izlemeyi sevdiğime dair 1000 yıllık klişelere girdiğim bir yazı yazmıştım, giriş olarak böyle bir yazı yazma mecburiyetinde hissetmiştim nedense, hem de yorumladıklarımı alt alta  o yazıda birleştiriveririm demiştim. Yazıyı okumak için TIKTIK!


Orada ev ahalisinden farklı olarak hayatta kalma hileleri, bak şu şunun püf noktası belgesellerini sevdiğimi söylemiştim. Bir gün böyle böyle gezinirken epey vakit oluyor bir belgesele rastladım. National Geographic'te 10 bölüm yayınlanmış, 20 küsur dakikalık bölümlerden oluşan bir seri. İsmi de Sistemi Kandır (Hacking The System).



Hemen ilgimi çekti ve bölümleri indirdim. Önce ben izledim, izlerken abim de gördü, sonra birlikte izledik. Sonra ben bir daha izledim. Aradan biraz zaman geçince blogda neden yazmıyorum deyip kopup geldim. :) (Ki yazı bir süredir de taslaklardaydı, belgeselin üzerinden uzun zaman geçti :p)






Serinin  sunuş şekli şu: 

"«İnternetin haylaz çocuğu» ya da «baş belası Mgyver» diye de bilinen Brian Brushwood, bilim insanlarının, casusların, sahtekarların ve kalpazanların yöntemlerini çok iyi bilmesiyle tanınıyor. Şimdi ise günlük yaşamınızda sizi öne geçirecek gizli bilgilerden oluşan bu ansiklopedisini ekrana taşıyor. 
Hayatta üstünlük sağlamak için sistemi kandıran insanlardan nasıl kaçınacağınızı, yasal ipuçlarını, hilelerini ve kısa yollarını bu programda öğreneceksiniz." 


Ve bir de uyarı var. Bunları denemek tehlikeli ve sakıncalı olabilir, sorumluluk sizde yani. :)





Her bölümde farklı bir alanda hileler sunması güzel yanlarından biri, diğeri de oldukça eğlenceli ve komik bir şekilde bilgi veriyor olması. Brian'ın best friendi Jason ise burada hile kullanmayan kişiyi temsil ediyor, azıcık da şaşkın bir tip. :) Ve tabii sürekli zor durumda kalıyor. 


Biraz da bölüm bölüm bakalım mı? Zaten 10 bölümcük, ortalama 20 dk. :)





1. Bölüm: Kazanmanın Yolları
Bu bölümde birçok şans oyununda ya da farklı müsabakalarda nasıl kazanacağınızı gösteren hileler var. Karnaval oyunlarından, lunaparkta peluş oyuncaklara, at yarışına kadar birçok yönle ele alınmış.
Şans oyunları oynuyor olsaydım at yarışı hilesini denerdim. :p 






2.Bölüm: Kişisel Güvenlik
Benim de  dikkat etmeye çalıştığım şeylerden biri bu, kişisel güvenlik. Kişisel bilgilerimizin nasıl çalınmaya çok müsait olduğundan ve hangi yollarla çalınabileceğinden bahseden bir bölüm. Bilgi hırsızlığı üzerine bir iddia üzerine kurulmuş bölüm, oldukça eğlenceliydi.




3.Bölüm: Doğadayken
İlgimi en çok çeken 2. konu başlığı bu. Doğada nasıl hayatta kalabiliriz, ufak ipuçları veren bir bölüm. Tabii kısa olduğu için sizi her türlü duruma karşı donanımlı hale getirmiyor ama işe yarar birkaç hile vardı. İdrarla ateş yakmaktan, kampınıza yılan girmesi durumu, sivrisineklerden korunma, yön bulma gibi. Bu tarz ünlü belgeseller gibi olaylar olaylar bir bölüm değil yani :) Yine de sevdiğim konu başlıklarından biriydi.  Zaten genel olarak bu belgesel için İnsan Doğaya Karşı'nın modern hayat versiyonu diyebiliriz. Ben doğada yaşam belgesellerini izlemeyi de seviyorum ^^







4.Bölüm: Hayat Kurtaran Hileler
Bir felaket durumunda evde mahsur kaldığınızı, yiyecek ve suyunuzun kısıtlı olduğunu, belki hiç olmadığını düşünün. Bu tarz durumlar için hileler içeriyor. Bu benim en sevdiğim bölümdü. Bu tarz şeyleri izlemeye bayılıyorum. Bu konuda bana program/belgesel önermekten lütfen çekinmeyiniz. 







5.Bölüm Dolandırıcılara Dikkat
Uyanık insanlar her yerde ve farklı hilelerle sizi kandırıp paranızı alabiliyorlar. Oto tamircilerden karaborsacılara, falcı ve medyumlara nasıl sizden daha fazla para kopardıklarından bahseden bir bölüm. Sahte paranın nasıl ayırt edileceği ve birinin size yalan söylediğini nasıl anlayabileceğinizle sonlanıyor.







6.Bölüm: Hırsızlar İfşa Oluyor

"İnsanların olduğu yerde suç da vardır. Araç hırsızlığından, soygunculuğa, yan kesiciliğe şehirde dolandırılmanın birçok yolu var," diyor Brain. Şehir içinde sahte vale stantlarından, dikkatinizi dağıtan numaralarla ya da takip edilerek soyulmanın ayrıntılarından bahsediyor. 






7.Bölüm: Restaurant Kurnazlıkları

Gıda sektörü her zaman sömürülmeye oldukça açık olan bir alan. Burada hem müşteri olarak nasıl avantaj kazanacağınız hem de restoranların müşterilere karşı ne tür uyanıklıklar peşinde olduğunu iki taraflı anlatan bir bölüm.





8.Bölüm: Tatil Hileleri
Özel günlerde, bayram tatillerinde neler yapılır, nasıl eğlenceli hale getirilirle ilgili ipuçları içeriyor. Kendinize bu özel günlerde nasıl partner bulacağınızdan bile bahsediyor. :)




9.Bölüm: Para Hileleri
Paranızı nasıl korur, nasıl birikim yapabilirsiniz? Nelerden tasarruf edebilirsiniz? Aslında nerelere boşuna para saçıyorsunuz? Tamamen para ve alışveriş üzerine bir bölüm







10.Bölüm: Yolculuk Numaraları

Hava alanlarındaki, güvenlik noktalarındaki hengameyi düşünün. Yolculuklarda ufak menfaatler elde etmek üzerine numaralar içeriyor. Bir ara fazla yüksekten uçup özel jetle nasıl uçabileceğiniz üzerine taktikler verse de onu es geçip bavul hazırlamak numaralarını alabiliriz. Ayrıca trafik, şeritlerde ve sıralarda nasıl daha hızlı akış sağlanacağı üzerine de bilgiler mevcut. Bonus olarak oteller ve otel kasalarının güvenliğiyle ilgileniyor.


Belgeselde bol bol bahisler, iddialar, kazanma çabaları var. Ara ara da mini testler oluyor. Sevdiğim şeylerden biri de buydu. Bolca zihinsel manipülasyon ve kurnazlık içeriyor. 

***

Ben zaman zaman daha uzun olmasını, daha fazla şey sunmasını istedim izlerken. Bazılarını not alsam, vay be cidden güzelmiş derken, bazılarının da asla işe yaramayacağını düşünüyorsunuz. Yine de izliyorsunuz. 





Ben severek izledim ve izlerken çok eğlendim. 

Bu tip belgesellerden hoşlanıyorsanız es geçmeyin derim. ^_^


Not: Bu belgeseli yayınlandıktan kısa süre sonra izlemiş olmama ve hakkında yazı yazmaya uzun zaman önce niyetlenmiş olmama rağmen maalesef ki anca düzenleyip yayınlayabiliyorum. Taslaklardan bir yazı daha eksilmiş oldu :) 
Sevgiler :* 



Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

2 yorum:

Bir Hayalperestin Kütüphanesi dedi ki...

İyiki de taslaklarından kaldırdın bu yazıyı diyorum. Eğer bunu taslaklarının bulunduğu arşivde tozlanmaya bırakmış olsaydın hiç haberim olmayacaktı herhalde bu belgeselden. Ya çok beğendim, şu an acaba bundan 10 bölümlük kitap yapmış olabilirler mi? Çok eğlenceli olurdu. Ve bu belgesele vaktim olunca ben de izleyeceğim, çok hoşuma gitti. Dizi kafasında gibi geldi bana. Farklı temaları olması da cabası ya çok beğendim, tanıtımın da efsane olmuş bu arada. Bölümler hakkında bilgilendirmen çok yararlı oldu thanks :)

Benherneysemo dedi ki...

@Bir Hayalperestin Kütüphanesi yorumun çok mutlu etti çok teşekkür ederim ^_^