3 Temmuz 2015 Cuma

MİM: Book Courtship Tag



V'lerim Fighting Blog'unun tatlı ikizleri beni Book Courtship Tag'a etiketlemişlerdi. Aradan biraz süre geçmiş, ancak fırsat olmamıştı. Kısmet şimdiyeymiş. 
Gelsin sorular!

Adım 1: İLK BAKIŞ – Kapağı yüzünden aldığın kitap?
Kapağını beğendiğim için dikkatimi çeken çok kitap oldu ancak konusunu da beğenmediysem eğer hemen hepsi elendi. Sırf kapağı yüzünden aldığım bir kitap aklıma gelmese de kapağının, cildinin, iç baskısının almamda büyük etkisi olan kitaplar Laura Serisinin ilk iki kitabıydı. Konusu da çok şirin. ŞU yazımda bahsetmiştim.



Adım 2: İLK İZLENİM – Arka kapak yazısı yüzünden aldığın kitap?
Arka kapak yüzünden aldığım o kadar çok kitap oldu ki. Genelde kitap alırken konusunu okuyup, araştırarak karar veririm. Sevdiğim bir yazarsa konusunu okumadan bile alabilirim. Arka kapak yazısını okuyarak aldığım güncel kitaplardan biri Keşke Senden Nefret Edebilseydim geldi aklıma. Umarım severim. ^_^

Adım 3: TATLI DİL – Harika üslupla yazılmış kitap?
Herhalde koca mimde zorlandığım tek soru oldu bu. Tür örnek vereyim. Eğlenceli üslubuna bayıldım: Julia Quinn :) 

Adım 4: İLK BULUŞMA – Sana serinin devamını aldırtan serinin ilk kitabı?
Kitap yarım bırakamam. Serileri de çok zor yarım bırakırım. Artık yavaş yavaş sevmediğim serileri yarım bırakmaya başladım. O yüzden bu soruda kitabı çok sevmediğim halde beni bir  yerden yakaladığı için devam edeceğim serilerden bahsedeyim. Örneğin, Aşkın Müziği - Kylie Scott, bu kitabı pek sevmedim. Mal karakteri olmasa muhtemelen devam etmezdim. Ancak o karakter yüzünden seriye devam edeceğim. Bir örnek daha vermek gerekirse, Seni İstiyorum - Irene Cao, bu kitabı da sevmedim, aslında beni tutan pek bir yanı da yoktu, tuhaf ama devamını gerçekten merak ediyorum. Onu da okuyacağım. 


Adım 5: GECE YARISI TELEFON KONUŞMALARI – Seni bütün gece ayakta tutan kitap?
Zamanında Fatih Murat Arsal kitapları okuyarak sabahlamışlığım olmuştu. Onun dışında Tanrıça serisinin ilk kitabını da sabahlayarak okuduğumu hatırlıyorum. Bir de canım sabahlamak istediğinde tekrar okuduğum kitaplar, seriler vardır. Gonçarov'un Oblomov'u, Goethe'nin Genç Werther'i gibi. 


Adım 6: HER ZAMAN AKLIMDA – Aklından çıkaramadığın kitap?
Ayşe Kulin'in Veda'sını lisedeyken okumuştum, neden bilmiyorum ama o kadar etkilenmiştim ki çok uzun süre aklımdan çıkmamıştı. Son zamanlarda okuduğum etkileyici kitap Kızıl Yükseliş'ti sanırım.


Adım 7: FİZİKSELLEŞME (Gözler gözlerimde olayının artık eller ellerimdeye dönüşmesi) – Eline alıp okuduğunda sana güzel hissettiren kitap?
Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer serisi. Bırak elime almayı gördüğümde bile evladım gibi hissediyorum, bağrıma basasım geliyor. 



Adım 8: AİLEYLE TANIŞMA – Ailene veya arkadaşlarına önereceğin kitap?
Kişilerin hangi tür kitap okuduğunu biliyorum/biliyorsam ona göre önerilerde bulunurum.
Ağabeyime önerecek olsam bilimkurgu önerirdim, Doctor Who mesela, belki Asimov. 
Anneme önerecek olsam klasik aşk hikayelerini önerirdim, hani şu dilden dile dolaşan Leyla ile Mecnun, Ferhat'la Şirin tarzı kitapları. Gerçi annem en çok Kerem ile Aslı'yı sever. Bir de birlikte Türkan Şoray'ın kitabını okumuştuk. 
Arkadaşlarıma gelince çoğunun hangi tür okuduğunu bildiğim için ona göre önerirdim. Blog İkizime kitap önermeme gerek yok, kütüphanemiz neredeyse birebir aynı kitaplardan oluşuyor zaten :D 


Adım 9: GELECEK PLANLARI – Gelecekte tekrar okuyacağını bildiğin kitap ya da seri?
Aşk Tüm Zamanların İçinden Geçer, Cehennem Makineleri ve Ölümcül Oyuncaklar, Marie Force kitapları, Sherlock Holmes serisi, Doctor Who kitapları... Ben okuduğum kitapları tekrar okumayı, izlediğim şeyleri tekrar izlemeyi severim. İlkinde konuya adapte olmaya çalışırken kaçan en ufak ayrıntıları bile fark ede ede, sindire sindire tekrar okurum. Tanıdık birine oturmaya gitmiş gibi.

Adım 10: BİR AŞKI PAYLAŞMA – Kimi taglıyosun?
Hepiniziiii! Okuyup soruları beğenen herkes yapabilir. Bir de kaçma gel buraya Büyülü Ayraç. Sen beğenmesen de yapmak zorundasın. :D Mimledim seni artık, sürekli mimleyeceğim. :D 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder