15 Kasım 2016 Salı

Eylül 2016 OkuOku Alışverişi ve Fuara Gitmeme Kararım




Merhabalar, 
Bloga uzun zamandır yazı giremedim maalesef. Yani başlıktaki Eylül ayında bir yanlış yok, o alışverişi yazacak bile fırsat bulamadım. 
Uzun süre aylık minik  Kitap Yurdu alışverişlerim dışında alışveriş yapmamıştım. Eylül ayında Okuoku'da 9.90 TL kampanyasından yüklü bir alışveriş yaptım. 
Siparişimi bayramdan hemen önce vermiştim, sipariş bayramdan sonra geldi. Yoğunluktan çoğu kişinin siparişi geç gelmiş, ancak ben böyle bir sorun yaşamadım. 
Alışverişi sıcağı sıcağına snapchatte minik videolar şeklinde paylaşmıştım (snapchat: benherneysemo) Ama bloga taşımak bir türlü nasip olmadı. 

Bu arada yine fuar başlamadan önce bahsetmek istediğim bir konu vardı ama fuar başladıktan sonraya kaldı yazmak. Bu sene fuara gitmemeye karar verdim. 
İki yazıyı bu şekilde birleştirdim çünkü Okuoku alışverişinden 17 tane kitap almıştım, benim için bir nevi erken fuar alışverişi olmuştu. 

Önce kısaca neden bu sene fuara gitmeme kararı aldığımdan bahsedeyim.
 2005 fuarından beri hemen hemen her yıl aksatmadan fuara gitmeye çalışıyorum. Eskiden internet alışverişi yaygın değilken (ya da ben internetten alışveriş yapamazken), kitaplarla ilgili paylaşım yapacak kimsem yokken fuarlar paylaşım ve kitaplarla bir arada olmak açısından senede bir gelen bir nimetti resmen. Blog açtıktan sonra fuarlar da daha eğlenceli bir hal almaya başladı elbette. Özellikle arkadaşlarımla vakit geçirmek açısından. 

Bu sene kendimde o hevesi bulamadım. Aslında başlıca neden bu.
Fuar vakti yaklaştıkça içimde büyüyen heyecan da yerinde yoktu. 
İlk olarak fuar bana ciddi anlamda uzak. O İstanbul'un bir ucunda ben bir ucundayım, sadece yol bile insanın gözünde büyüyor. 
Üstüne aldıklarını nasıl getireceğini düşünmek bile kafada birkaç teli beyazlatıyor :)
Çok kalabalık ve curcunalı bir ortam olduğunu zaten biliyorsunuz. 
Yani kısaca fuarlar eğlenceli olduğu kadar da yorucu oluyor. Ve ben bu sene bu yorgunluğu, kalabalığı göze alamıyorum. 

Bunun yanı sıra evde ciddi anlamda çok kitabım var, okunacak da sayısız kitap. Burada birkaç yüz kitaptan bahsetmiyorum maalesef, çok daha fazlası. Ve bir süredir eski tempomdaki kadar çok kitap okuyamıyorum. Böyle olunca elimde tutmak istemediğim kitapları eleyemiyorum ve evde gittikçe artan koliler ve yığınlar oluşuyor. Çünkü ufak ufak da olsa kitap alıyorum hala.
Ve o yığınlar sanki üstüme üstüme geliyor. 

Bu nedenle bir süre elimdeki kitapları okuyup eritmek istiyorum. 
Evde yaşayabileceğimiz kadar yer açıldığında okumak istediğim kitapları da daha rahatça alacağımı düşünüyorum.

Bunlar sadece fuar değil genel anlamda aklımdan geçen şeyler aslında. 
Kitap okumak, kendinize ait kütüphaneniz olması harika bir şey. 
Ama bu elinizde olmayan nedenlerle size sıkıntı veriyorsa, hobiler işkenceye dönüşebiliyor maalesef. 
Benim gibi yer sorunu yaşayan, elinde olan kitapların ucunu kaçıran insanlar eminim ki beni anlıyorlardır. 

Yukarıda saydığım nedenler, bahaneler bir yana, dediğim gibi bu sene fuara gitmek istememin başlıca nedeni içimde o hevesi hissetmemem. 
Ve "bu aralar" sıcacık evimde pijamalarımla oturduğum yerde keyif yaparken gereken durumlarda kitaplarımın bana gelmesi, yani internet alışverişi çok daha cazip geliyor açıkçası. 
Sonrası, CNR'da ya da bir sonraki Tüyap'ta ne olur bilmiyorum ama bu sene fuara gitmiyorum. 
Gidenlere iyi eğlenceler diliyorum. :) 

Ve geliyorum alışverişime. 


Önce elimdeki serileri tamamlama çabasıyla işe koyuldum. Alev'i bir önceki indirimde almıştım ama Buz indirimde yoktu, onu bu kezki indirimde aldım. Ateş serisinin yan serisi ^^


Bu alışverişte bolca da Go Kitap aldım. Yine bir seri devamı. Yabancı , İşgalci'den sonra Savaşçı.


Benim Uzak Yıldızım adlı kitabın devamı Parçalanmış Dünyam. 


The Originals ikinci kitap. Kesinlikle benim favorim Elijah!


Karmakarışık'ın devamı Darmadağınık. 


Aspendos kitapları çok daha uygundu, yanlış hatırlamıyorsam 6,90'dı. Yine seri devamı.


Tarryn Fisher ne yazsa okurum dediğim yazarlardan biri olageldi. İlik elimde eksik olan tek kitabıydı. 


Haberiniz vardır büyük ihtimalle, Fatih Murat Arsal kitaplarının 500. kez kapağı değişti ve ciltli olarak yeniden çıktı. Başta almam diye düşünüyordum ama indirimde buldukça toplamaya karar verdim. 9.90 kampanyasında yalnızca bu ikisi vardı. 


Gelelim seri devamı olmayan kitaplara. 
BBC dizilerini sever, elimden geldiğince takip etmeye çalışırım, BBC'nin youtube kanalında Poldark'ın teaser'larını görmüş izlemeye başlamıştım, çok severim böyle dizileri. Nitekim diziyi beğenmiştim de, kitaplarının çıkacağını duyunca çok sevinmiştim. Kitap Yurdu listemde sıra gelmesini bekliyordum ki 9.90'a düştü, hemencecik aldım. Seviyoruz kendisini ^^


Go'nun merak ettiğim kitaplarından biri de buydu. 
Alıverdim. 


Bu kitap da bir süredir Kitap Yurdu listemdeki kitaplardan biriydi. Bu kitabı özellikle merak ediyorum, çok ama çok ilgi çekici bir konusu var. 


Bu serinin ilk kitabının indirime girmesini bekliyordum, uzun zamandır girmemişti. Bu kez indirime girdiğini görünce aldım, umarım beklediğim kadar iyidir. 


Bu kitabı ilk çıktığında okumak istiyordum aslında. Tam benlik bir konusu vardı çünkü. Ancak o kadar abartıldı ki, acaba boş yere şişirilen kitaplardan mı diye bir durakladım. Filmi de çıkınca beklemeye karar verdim. Üzerinden bayağı zaman geçmişken alıp okuyayım dedim. Film kapağıyla gelmemesi de en büyük artısı!


Yeni historical yazarları denemeyi seviyorum. Özellikle Türk yazarların denemelerini merak ediyorum. Daha önce Rita Hunter okumuştum. Jennifer Royce çok övülen yazarlardan biri. Hazır fırsat ayağıma gelmişken bir şans vermek istedim. Kitabı birkaç bölüm okuduğumda bayağı araştırma yapmış sanırım yazar dedim. Bakalım :) 


James Patterson iyidir. Bu da Artemis'ten çıkan kitaplarından biri. Bayağı janjanlı bir kapağı var, filmi de var. 5.90 TL idi bu kitap da. 


İtiraf ediyorum bu kitabı sırf kapağı yüzünden merak ettim. Çünkü bana çok cazip gelen bir kapağı var. O nedenle yeni sekmede açıp inceledim kitabı, konusunu da çok sevince almış buldum kendimi. Bu da 5.90 TL idi. 


Seyyah ise üzerindeki bir türlü çıkmak bilmeyen çıksa da yapışkan izi bırakan etiketten anlaşılacağı üzere okuoku'nun hediyesi. Bende zaten vardı bu kitap, 2. si yoktu. İkincisini yollasaydınız keşke dedim kendi kendime :D Ama düşünmüş yollamışlar, teşekkür ederiz efenim.

Not: Ekim Ayı Kitap Yurdu alışverişimi instagramda paylaşmıştım. Sabah Yıldızı'nı aldım kendim için ve Kızıl Yükseliş serisini tamamladım. Yanı sıra bir arkadaşıma hediye kitap aldım ^^  

İşte böyle. Bu alışverişle fuara gitmiş kadar oldum zaten. 
Siz fuara gittiniz mi? Gidecek misiniz?

 

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!