13 Mart 2016 Pazar

MİM: Kişisel Blog Yazarları Ne Düşünüyor?


Merhabalar,
Fighting! blogu canlarım beni bu mime etiketlemişler. Sıkı bir şekilde çalıştığım şu anda ufak bir mim yaparak ara vereyim dedim. Teşekkürler ediyorum ve bloguma dair kişisel sorulara geçiyorum :) 

1-Yakın çevrenizde ki insanlara blogunuzdan söz ediyor musunuz?
Hayır! Elimden geldiğince anonim kalmaya çalışıyorum. Genelde blog yazdığımı çok yakınlarım biliyor. Ailem ve yakın arkadaşlarım. Ailem de zaten girip okumuyor. :p
2-Neden blog yazıyorsunuz?

Blogda bundan birkaç kez bahsetmiştim. Etrafımda kitap okuyan hiç kimse yoktu ve ben yine de insanları esir alıp saatlerce kitaplardan bahsederdim :p Blog yazmaya hem bu sevgimi paylaşmak, hem de kişisel bir arşiv tutmak için başladım.
3-İlk yazınız ile son yazınız arasında nasıl bir fark var?

İlk yazım Beyaz Dizi'ler üzerineydi. Aslından bir sene öncesinde blogcu üzerinden (blogcu ne alakaysa -_-) aynı isimle bir blog açtım ve sadece tek bir yazı yazdım ve bir daha yüzüne bakmadım. Blogcuyu sevmemiştim. Tam bir sene sonra blogspotta tekrar blog açtım, eski blogum kişisel olacakken bu blogun kitap blogu olmasına karar vermiştim. Gerçi bu blogda da dolu kişisel yazı bulabilirsiniz. 
Asıl soruya gelirsek çok büyük farklar olduğunu düşünmüyorum. Tabii insan yazdıkça gelişiyor, bunu da inkar edemeyiz. 

4-Blog yazmak normal yaşantınıza ne kattı?

Çok güzel insanlarla tanıştım, bir o kadar kötüleriyle de karşılaştım. Elimden geldiğince kendi halimde kalmaya çalışsam da farklı tür birçok insanla karşılaşabiliyorsunuz. 
Hem blog üzerinden hem özelden rahatça kitapları seven insanlarla kitaplar hakkında konuşabiliyorum, bu da güzel bir şey.
Onun dışında ben hâlâ benim. 
Ama yazmak ve içimi dökmek inanılmaz güzel bir şey!

5-Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerir misiniz?

Başlarda çok önerdim, ama blog yazmaya başlayanlar olsa da düzenli bir şekilde devam ettiren pek kimse olmadı.
6-  Hangi kaynaklardan ilham alıyorsunuz?

İlham kısmını anladığım gibi cevaplayayım, blogda kitaplar, dizi/filmler hakkında çokça yazıyorum (ilham sayılıyor mu?), ayrıca hobilerime ve sevdiğim şeylere dair yazılar da yazıyorum (burada ilham kendim oluyorum sanırım). Bana dair ne varsa, blogda da o var.

7-Diğer blog sahipleri ile iyi iletişim kurabiliyor musunuz?

Okuyan Kızlar Kulübü kızlarıyla zaten 7 gün/24 saat iletişimdeyim :p 
İyi iletişim kurduğumuza inandığım bloggerlar elbette var ^_^
Onun dışında kendimi çok fazla ortalara attığım söylenemez. 
8-Şikayetçi olduğunuz konular var mı?

Neye dair şikayet? Blogger'ın kendine mi? Blogculara mı? 
Blogger arada kafayı yese de memnunum. 
Blog yazarlarına dair hoşlanmadığım tek şey uyarı vermeden lap diye spoiler veren insanlar.
Blog kişisel bir alan elbette ama sosyal medyada ya da önünüze kolayca düşecek kaçamayacağınız yerlerde devasa spoiler yazılmasından hiç ama hiç hazzetmiyorum.
Yoksa takibi bırakırsınız olur biter, ki ben de öyle yapıyorum.  

İşte blog dünyasına karşı böyle bir bakış açım var, siz neler düşünüyorsunuz?

Mimlediklerime gelince Fighting! yine benim etiketleyeceğim herkesi etiketlediği için -_- tek tek isim sunamıyorum :p 
O yüzden mimi gözüne kestiren herkes yapabilir :*

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

9 Mart 2016 Çarşamba

CNR Kitap Fuarı - 2016


Merhabalar :) 
Dün blog ikizim Kitap Tutkusu ile CNR Kitap Fuarında idik . Aslında fuarlarda Pudra Tozu da bizimle olurdu, ama bu sefer işler yüzünden birlikte gelemedik, bu ayrı geçirdiğimiz ilk fuardı :( 

CNR'ı ilk seneden beri takip eden biri olarak indirim konusunda çok büyük bir beklentim yoktu açıkçası, çünkü Tüyap'tan oldukça farklı oluyor indirim konusunda. 
İlk senelerde gelmeyen Pegasus gibi yayıncılar gelmeye başladılar, bazıları da gelmemeye başladılar :) 
CNR'ın bizim için ifade ettiği şeyi ise yazının sonunda anlatayım o zaman :)



Her zamanki gibi alacağım kitaplar listesi elimde :)
Fuara özel liste yapmıyorum birkaç seferdir, onun yerine zaten alacağım kitapları yayınevlerine göre sınıflandırdığım defterimi  kullanıyorum. Sık sık güncelliyorum, fuar önceleri de tabii :) 
Yani fuar zamanlarımda sanki resmi sponsorum gibi sürekli görüyorsunuz bu defteri :p


CNR'ın en sevdiğim kısmı sahaflar oluyor. 
Özellikle eski tarihi aşk romanlarını bulmak konusunda çok iyi oluyorlar.
Historical basan yayınevlerinden kimler kaldı ki :/
İlk aldığım kitap bu oldu, Gizemli Benedict Derneği serisinin 2. kitabı. Henüz yorum girmemiş olsam da pek bir beğendim, o yüzden zaten listemde olan 2. yi de alıverdim. Bu kitap 10TL idi. 


Sonraki sahaftan bunları aldım. Brenda Joyce'un çıkan kitaplarından tek eksiğim İmkansız Aşk'tı, artık tamamlanmış oldu ^^. Grey'i de aldım, açıkçası almak istiyordum ama 20TL vermeye gönlüm razı olmuyordu nedense. Hazır fırsat ayağıma gelmişken aldım :) 
Diğer 3'ü de aldığım serilerin devam kitaplarıydı. Kathleen Woodiwiss Kurt ve Kumru var elimde, kitaplarını yavaş yavaş toplamaya çalışıyorum o yüzden bu kitabı da aldım.
Bu sahafta 3 kitap 20 TL idi. Bu sahaf Bakırköy'deymiş, kartını aldım, Gençler Kitapçılık adı. 


Julianne Maclean hem Kitap Tutkusu'nun hem benim neden başlamadığımızı bilmediğimiz serilerden. O yüzden ilk kitabı aldık. 

Kat Martin değişik tarzı olan yazarlardan. İlk kitabı Koridor'dan çıkmıştı, Kara Melek. Orta Çağ'da geçen bir tarihi romans. Ardından yazar Nemesis Kitap'a geçti, kendisinin kitaplarına dair yorumlarımı ve röportajımızı BURADAN bulabilirsiniz 

Bunları da tanesi 5TL'den Atlas Sahaf'tan aldım. Hem instagramdan kitap satışı yapıyorlarmış, hem de Bahçelievler'deymiş yerleri. Normalde isimlerine dikkat etmezdim ama kart aldığım ya da sahaflar bilgi verdiği için biliyorum. :)


Harlequin okumayı ne kadar sevdiğimi blogu takip ediyorsanız az çok biliyorsunuzdur, ya da blogun sağındaki etiketlerden Beyaz Dizi- Harlequin etiketine tıklayabilirsiniz. 
Mysterious adı altında fantastik/gizemli seriler çıkarmalarının yanı sıra historical/tarihi serileri de var. Onlarda seri sıralamasına uyamadım maalesef, ki bu da 7 kitaplık bir serinin arasında bir kitap. İsmi ve konusu hoşuma gittiği için aldım. İleride bu konuda da serilere uyarım belki :D 

Sahaf kısmı burada bitti. Toplamda 1 saat dolaştık sahaflarda. Ardından öğle yemeği arası verdik :D 

Aradan sonra yayınevlerinin olduğu kısma geçtik. 
Her ne kadar yayıncılar bu laftan hoşlanmasa da internette aynı fiyata bulacağımız ya da daha uygun fiyata bulacağımız kitapları almamaya karar vermiştik. CNR Tüyap'tan daha yakın olsa da, yine benim için dünyanın bir ucu. O yüzden o kadar yükü taşımaya değmesi gerekiyor, üzgünüm.


İlk uğradığımız yayınevlerinden biri Tübitak'tı. Tübitak kitaplarını üniversiteye ilk başladığım sene okumaya başladım. Sevdiğim tür kitaplar çıkarıyorlar. Çoğu konuda Tübitak'a atarlı olsam da :p okuyorum yapacak bir şey yok. Bilimsel kitapları seviyorum, ama astronomi, uzay, evren kitaplarının yeri bambaşka. Sicim teorisyenlerindenBrian Greene'nin 3 kitabını satın aldım.  İsim ve açıklamalarını da ekleyeyim. 

Evrenin Zarafeti - Süpercisimler, Gizli Boyutlar ve Nihai Kuram Arayışı
Bir şey keşfetmenin insanın yeni bir şey görmesi değil de bakışını biçimlendirmesi demek olduğu söylenir. Evreni sicim kuramı tarafından biçimlendirilmiş bir bakışla gören okurlar yeni manzaranın nefes kesici olduğunu görecek. 

Evrenin Dokusu - Uzay Zaman ve Gerçekliğin Dokusu
Uzay bir varlık mı? Neden zamanın bir yönü var? Uzay ve zaman olmadan evren olabilir miydi? Geçmişe dönebilir miyiz? 

Saklı Gerçeklik - Paralel Evrenler ve Kozmosun Derin Yasaları
Bir zamanlar "evren" var olan her şey anlamına gelirdi. Her şey. içinde akla gelebilecek her şeyin bulunduğu bir bütünlük. Oysa son yıllarda fizik ve kozmoloji alanlarındaki keşifler pek çok bilim insanını evrenimizin aslında çok sayıda evrenden sadece bir tanesi olduğu düşüncesine yöneltti.


Evrenin Yüzde Dördü - Karanlık Madde, Karanlık Enerji ve Kalan Gerçeklik İçin Keşif Yarışı
Bu kitap da yeni çıkanlardanmış, kesinlikle alacaklarımdan ancak bu alışverişimde 3 kitapla yetindim. Konusunu da ekleyeyim 3:)

Gazeteci ve yazar Richard Panek bu kitapta bilim insanlarının, evrenin yüzde 96'sını oluşturan "karanlık maddeyi" ve bununla bağlantılı olarak "karanlık enerjiyi" arayışını anlatıyor. Karanlık madde ve karanlık enerji belki de tüm bilim tarihinin en büyük gizemi. Bu gizemi çözmek için fizik ve gökbilim araştırmacılarının verdiği zorlu ve uzun soluklu mücadele, onlara 2011 yılında Nobel Fizik Ödülü'nü getirdi. Panek, konuyu, uzman olmayan okurların da kavrayabileceği bir dille anlatırken bilim dünyasındaki rekabeti ve işbirliğini, ekip çalışmalarının sınırsız coşkusunu ve dinamizmini de renkli ayrıntılarla gözler önüne seriyor.


Tübitak'ta %10 indirim vardı, ama biraz indirim daha yaptılar sağolsunlar. 
Bir de Bilimteknik dergisi hediye ettiler :p


Önünden geçerken bu kitaplar dikkatimizi çekti. Yason Yayıncılık klasikleri bu güzel kapaklarla yeniden basmış. Hoşuma gitti kapakları. Özellikle Uğultulu tepeler başta olmak üzere Aşk ve Gurur, Madam Bovary, Jane Eyre kapakları çok hoş. 
Umarım çevirileri de güzeldir. 


Sonra karşımıza Agapi çıkıverdi. Bu seriyi merak ediyordum ama fuarda bulmayı beklemiyordum. 10 TL idi, aldık. İlk Agapi kitabım :) 


Epsilon'da yine 3 kitap 15 tl kampanyası vardı. Oradan da 6 kitap aldım. Ne kadar listemi güncellemiş olsam da Ben Sana Tutsak elimde olmasına rağmen bir kez daha almış oldum :( 
Ki son alışverişlerimden birinde almıştım :( 
Tarihi aşk romanları açlığı çekiyorum sanırım son zamanlarda hepsini topladım. 
Bu arada Pegasus'un stantında hiç historical görmediğimi fark ettim. :/ Ya yoktu ya da ciddi anlamda kısıtlı ve kenar köşe bir yerdeydi. 


Bir stantta bu ayracı gördüğümde almam lazım, dedim *_* Çok sevdim.
1 TL idi :)

Nemesis'ten Aspendos'tan alacağım kitaplar vardı aslında ama aldıklarım yeterince ağır olduğu için onları internet alışverişine sakladım. 
Sarah Maclean'in son kitabını almak istiyordum ama indirime dahil değildi, laters baby dedim :p 
Elbet alırım, henüz Aşk Mevsimi'ni okumadım. 

Yayınevleri kısmını gezmek de 1 saat sürdü. 
Yani fuarda toplamda 2 saat geçirdik. 
Çıktıktan sonra bir kafede oturup sohbet ettik. :)

Fuar gezmeyi, kitap satın almayı seviyoruz ama fuarların en güzel kısmı bu sohbet ettiğimiz hem fuar, hem kitaplar, hem kişisel konular hakkında lafladığımız bize özel zamanlar. 
Tüyap'ta kalabalık ve çok dolaşmak yüzünden bu kısım maalesef daha kısıtlı oluyor ama biz her halükarda birkaç saat ayırıyoruz :)
CNR ise daha tenha olduğu için gezmesi, sohbeti daha rahat ve bol oluyor.
Kitap Tutkusu'yla bayağı derinlere daldık :p 

Rahat bir fuardı.


Toplamda 21 kitapla fuarı noktaladım. Aslında sahaf kısmı olmasaydı daha az kitapla tamamlayacaktım fuarı. 
Kitapların toplu görünüşü ise böyle. 

Siz neler yaptınız, neler gördünüz? 

Sevgiler :* 

Kitap Fuarları Yazılarım:


Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

6 Mart 2016 Pazar

OKK Kış Okuması :)


Herkese merhaba!
OKK olarak baharın göz kırptığı ama soğuğun hala hissedildiği şu günlerde sıcacık bir kış okuma etkinliği yapalım dedik. Giydik sıcacık çoraplarımızı, aldık elimize içeceklerimizi ve sevdiğimiz kitaplarla birlikte köşemize çekildik.
Etkinliğimizde hepimiz farklı kitap seçtik ve bu kitapları yorumlamaya karar verdik.
Pudra Tozu: Eskort – Sierra Winter
Kitap Tutkusu: Kül – Shani Petroff&Darci Manley
Kütüphanemden Kitap Manzaraları:  Benimle Asla Tanışamayacaksın – Leah Thomas
Fightiing!!: Menekşeler Açarken – Nagihan Gedik
Evilin Dünyası: Şeytanın Stajyeri – Donna Hosie
Gelelim etkinliğimizin en güzel kısmına! Bu 5 kitabı 1 kişiye hediye veriyoruz! Ve bir de sürpriz bir hediyemiz daha var. Mmm etkinliğimizle pek bir alakalı :P Yapmanız gereken tek şey OKK Facebook  sayfasını takip etmeniz yeterli!
Bizi takip etmeye devam edin. Yorumlarımız yakında sizlerle!