2 Mart 2015 Pazartesi

Uzak Doğu Mutfağı Denemelerim: Turp Kimchisi (Radish Kimchi / Kkakdugi / 깍두기 )



Elimden geldiğince Uzak Doğu Mutfağını restoranlarda ya da evde kendim denediğimi birçoğunuz biliyorsunuz. Bu konuda ulaşabileceğiniz yazıların linklerini aşağıda vereceğim. Daha önce lahana kimchisi ve salatalık kimchisi yapmıştım ancak kızlarda her yediğimizde öldüğümüz turp kimchisi yapmamıştık. Pazarda denk gelince bir anda aklıma geldi ve denemeye karar verdim. 



Artık bu tarz yazılara bir diziden vs örnek vermek bir nevi gelenek olduğundan Radish Kimchi diye dizi var diye giriş yapayım. Park Shin Hye'nin bayağı çaylak olduğu bir dizi bu. Ne kadar kimchiyle alakalı tartışılır ama. Dizi adı olacak kadar dillere destan kimchimize geçelim :p

İhtiyacınız olan şeyler çin turbu, balık sosu, eğer yoksa soya sosu da olur, şeker, tuz, pul biber, sarımsak ve yeşil soğan. Ben turpun yeşil dallarını da koydum çünkü sırf bu dallarla yapılan değişik bir kimchi türü daha var. Bunu da katarak denemek istedim. 


Öncelikle turpları küp küp doğruyorsunuz. Ne çok büyük ne çok küçük olmasın. Daha donra eğer bütün büyük bir turpu koyduysanız silme bir yemek kaşığı şeker ve bir yemek kaşığı tuz koyup elinizle biraz karıştırıp bekletiyorsunuz. On dakikada bir çevirerek otuz dakika bekletin. Suyunu salmış olduğundan o suyu bir kaba boşaltın, ancak dökmeyin. 


Ardından ayrı bir yerde 4-5 diş sarımsak ve birkaç dal yeşil soğanı doğrayın. Turpların otuz dakikası koyduğunda üstlerine ekleyin. Üzerine 2 yemek kaşığı balık sosu/soya sosu/ 1-2 yemek kaşığı turptan aldığınız sudan ve alabildiğine pul biber ekleyin. Alabildiğine derken sizin damak tadınıza  ve ne kadar acılı istediğinize kalmış. Ben birkaç yemek kaşığı koydum, ama acıydı ^^ 


Güzelce karıştırın ve ağzı kilitli bir saklama kabına koyun. Taze yenebileceği gibi (biz annem ve abimle taze  taze tırtıkladık biraz :p) 2 gün içinden fermente olacağından, o zaman da yiyebilirsiniz. 


İki gün sonra ise tadına doyum olmuyor. Ben neredeyse atıştırmalık niyetine yediğimden kimchim bitti :( Yani bu yazıyı yazana kadar kendisini çoktan yedim :p
Bugün yeniden turp baktım ama bulamadım :'( 

Çok kolay bir tarif. Umarım dener ve beğenirsiniz. Bende yeri çok ayrıdır, bayılırım... 

Sevgiler. :*

Daha Önceki Uzak Doğu Mutfağı Yazıları İçin:




Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!! 

2 yorum:

  1. Ben bunu turbu ince ince doğrayıp soya sosu, sarımsak ve pul biber ile karıştırıp yapmıştım. Ama ben bekletmemiştim hemen yemiştim :/ Eğer turp bulursam bunu da deneyeceğim. Eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heme yiyince de çok güzel oluyor ki :) Ben de sizin tarif ettiğiniz şekilde deneyeceğim ^^ Teşekkürler.

      Sil