6 Ekim 2014 Pazartesi

Romantik İroni - Tuba Akyol


Kitap Adı: Romantik İroni
Yazar Adı: Tuba Akyol
Yayınevi: Nar Kitap
Sayfa Sayısı: 176
Basım: 2014

Ben zihni yönlendiren ten ile teni yönlendiren zihin arasında o mükemmel dengeye ulaşabilmiş bir kimseyim. Mükemmel miyim neyim! Louise'in birine ölümsüzlük vermek için aradığı şart tam da buydu.  Louise'le görüşsem beni kesin vampir yapar.  Büyük Şef geçen gün kongreye ünlü konuşmacı bulmamı istemişti. Brad Pitt'i önereyim diyorum. 

Bir kadın düşünün estetik kararlardan tutun, uzun uzun kesilmiş salatalığın yuvarlak yuvarlak kesilmiş salalıktan daha lezzetli olmasına kadar her konuda fikir üretiyor.  :)
Kızımız çalışan ve psikiyatr sevgilisiyle aynı evde yaşayan biri. Modern kadının dramı mı desem, sanki her konuda fikir sahibi olmalıymışçasına bir muamele görüyor ve o da her şey hakkında mütemadiyen fikir üretiyor, hepimiz gibi. 

Kitabın giriş gelişme sonucu ya da ana bir hikayesi yok. Ufak başlıklar hakkında, sanki günlük tutarmış gibi; esas karakterimizin fikir yürütmelerini, zihninden geçenleri okuyoruz.
Bir arkadaşıma kitabın tarzından bahsettiğimde Gülse Birsel tarzı yani dedi. Ben Gülse Birsel'in kitaplarını okumadığım için ne yönden benzettiğini anlayamadım :(

En sevdiğim noktalar bol bol Anne Rice kitaplarının sözünün geçmesiydi, yukarıdaki alıntıda olduğu gibi. Tabi kızımız Vampirle Görüşme'nin sadece filmini izlemiş ve sevgilisinin kitabın felsefesine dair sorularından hiçbir şey anlamıyor olsa da :D 
Yine Nar Kitap'tan çıkmış olan Masumiyetin Sonu kitabının adı geçince de şaşırdım bir an. Geçen İzmir Fuarından almıştım, umarım severim.

Kitabın ismi gibi ironik bir anlatımı, kara mizah tarzı bir içeriği var. 
Azıcık örnek vermek isterim ^_^


Mesela ben de bir şeylerden anlamlar çıkarmaktan, işaretler aramakta hoşlanırım. Kitapta da görünce hoşuma gitti :)



Ve sizi milyonlar satan vampir romanıyla baş başa bırakıyorum :p


Türü sevenler için ara ara karıştırılıp bir konunun okunacağı bir kitap gibi geldi bana.
Benim çok fazla okuduğum bir tarz olmadığı için bazı şeylere Fransız kalmış olabilirim. 


Kitabın imzalı olması da harika bir durum ^_^
Teşekkür ediyorum. 

Herkese bol fikir yürütmeli günler :*

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

4 yorum:

  1. Mimlendin! :)
    http://fusyamsidusunceler.blogspot.com.tr/2014/10/mimlendim-3-book-challenge-tag.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler, inceleyip en kısa zamanda yapacağım :)

      Sil
  2. Ya bişey danışmam lazım ısntagramın falan varmı prdan fotoğraf atarak sorsam yanlış anlama kızım fotoğraf atarak bişey sormam lazım

    YanıtlaSil
  3. @adsız, instagram adresim: benherneysemo , sorabilirsiniz elbette :)

    YanıtlaSil