4 Eylül 2014 Perşembe

Uzak Doğu Mutfağı Denemelerim: Lahana ve Salatalık Kimchisi



Kore kültürüyle ilgilenip de kimchi nedir bilmeyen yoktur herhalde :)
Kimchi Korelilerin vazgeçilmezi, hava gibi, su gibi gerekli gördükleri bir tür acılı lahana turşusu.
Salatalık, turp kimchisi gibi çeşitleri de mevcut. 
Real'den balık sosu da alınca, dedim haydi bir kimchi yapayım. Daha önce birçok kez tatma fırsatı bulduğum bu lezzeti bir de ben yaptım. 

Denemişken hem lahana kimchisi, hem salatalık kimchisi yaptım.
Flower Boy Ramyun Shop izleyenler bu sahneyi hatırladı değil mi? :p

Gelelim bana...
Önce malzemeleri hazırladım. Aslında toz kırmızı biber kullansam daha iyi olurdu ama almaya üşendim :(


Yıkanan lahanalar (Çin Lahanası) iyice tuzlanıyor ve 2 saate yakın tuz içinde bekletiliyor, ara ara alt üst edilmeli. Yaprakları koparmayın, ayrılmayacak bir biçimde lahanayı 2'ye veya 4'e bölün.


Salatalığın ise yarım saat tuz içinde kalması kafi. Salatalığı ise ikiye böldükten sonra ya da bütünken, uç kısmı kopmayacak şekilde 4'e dilimlenmesi gerekiyor. Ben içine koyacağım saklama kabını düşünerek bazılarını bütün bazılarını yarım hazırladım. 


Yeşil soğan, kuru soğan, pul biber, sarımsak, ince doğranmış havuç ikisi için de şart. Ayrıca içine 2-3 yemek kaşığı balık sosu  ve bir çay kaşığı şeker eklemek gerekiyor. 

Lahana kimchisi için ise bu karışıma ek olarak 1 ölçü pirinç ununa 2 ölçü su ve 1 kaşık şekerle muhallebi gibi bir şey hazırlamanız ve bunu yukarıdaki karışıma eklemeniz gerekiyor. Salatalık kimchisi için ise yukarıdaki karışım yeterli. 

 Aslında lahana kimchisi için karışımı blenderdan geçirmek gerekiyor ama ben üşendim :p Sürekli kendime bunlar deneme amaçlı diye hatırlattım. 

Tuzla işi biten lahanaları ve salatalıkları 3 kere suda iyice yıkayın. Ardından suyunu sıkın.
Her şey tamam olunca lahanaları karışıma yaprak yaprak (koparmadan aralarını açarak) bulamanız gerekiyor. Bulama işlemi bitince böyle derli toplu saklama kabına yerleştiriniz :)


Sonuç budur :) 


Salatalıklarda ise karışımı salatalığın arasına sokuşturmak gerekiyor. Kalan suyu da saklama kabı içerisine boşaltınız. 

Ve kimchiler hazır!
 Kilitli saklama kaplarında, buz dolabında saklayınız.
Taze olarak da yenebilir ancak 2 gün içinde tadına ulaşıyor. 

Not: Balık sosu yerine tuz da kullanabilirsiniz. 


İki gün sonraki deneme. Immm nefis :))
Alelacele deneme amaçlı yapmış olsam da canım çektikçe biraz pilavla harika bir şekilde yeniyor :*

Herkese bol kimchili günler :p

Bu yazıyı "benherneysemo.blogspot.com" dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!!

10 yorum:

  1. Yarın yemeğe size geliyorum *_*

    Kimchi, pilav ve kimbap istiyorum -_-

    :* <3

    YanıtlaSil
  2. gayet şahane :) denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle deneyeceğim K.mmmm :* O balık sosu olması şart mı bu arada?? Bulmasına bulurum ama cık pek balıkçıl değilim :P Ellerine sağlık ve afiyet olsun^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyyy V'm :* Onun yerine tuz da koyabilirsin dur bunu yazıya da ekleyeyim :*

      Sil
  4. Aa denemek gerek,yapımı da kolaymış hem ! Teşekkürler :)

    YanıtlaSil