25 Temmuz 2013 Perşembe

OKK 6. Blog Tur - Kış Sarayı - Eva Stachniak * Yorum *




Merhabalar,
 Aslında biliyorum yorumumu dün yazmış olmalıydım ama 2 haftaya yakındır, diş ağrısı çekiyordum ve dün dişçiye gittim. Akşam da aşırı diş ağrım oldu ki doktorum zaten bunun olabileceğini söylemişti. Bu nedenle bir ağrı kesici alıp yatmak zorunda kaldım bu nedenle öncelikle üzgünüm... 

Gelelim kitaba...Aslında yorum yapacak değinmediğim bir nokta kaldı mı emin değilim çünkü yazarın anlatımını ne kadar beğendiğimden bahsetmiştim. Öyle çarpıcı bir anlatımı var ki, kalemine bayıldım... 

Konu deseniz tarihi romanları severim ve buna üstüne Rus Sarayı'ndan bakıyor olmak oldukça hoşuma gitti. Ve kızımız... Her şeye evet der, yapar görünürken o nasıl bir güçtür... Konuya çok girip işi sulandırmak istemiyorum ama tabi ki kısaca bahsedeceğim... Kızımız aslen Polonyalı ama ciltçi olan babasının daha iyi para kazanabilmek için Rusya'ya gelmesiyle sarayın kitaplarını ciltlemeye başlıyor. Kraliçenin gözüne giriyor. Ancak kısa bir süre sonra baba ve anne ölünce kızımız Varvara yapayalnız kalıyor. Kraliçenin babasına verdiği söz üzerine de saraya alınıyor. Başlarda çok zor şartlarda yaşıyor ve kraliçenin kendini fark etmesi için öyle çaresiz ki... Kraliçenin aşığı onu fark edip kraliçenin huzuruna çıkıyor ve Varvara kraliçenin casusu oluyor. Öyle taktikler öğreniyor ki Saray Entrikaları ve Casusluk Üzerine yazımı okuyabilirsiniz bunun için. 

Hikayenin öyle iç burkan bir yanı da var ki. Heyecanlanmamak ve o dünyadan korkmamak mümkün değil. İktidar ve güç takıntısının insana neler yapabileceği... Tabi bir de casusluk yaptığın kişiye duyduğun sadakat ve başkasına duyduğun dostluk hissinin karşı karşıya gelmesi...

Benim bu kitap için kullanabileceğim yegane sözcük "Çarpıcı/Vurucu" olabilir ancak. Çarpıcı bir konu, çarpıcı karakterler, çarpıcı bir mekan, çarpıcı olaylar ve çarpıcı bir anlatım...  Sanırım paranoyak oldum! :)

PUANIM: 

*Optimum Kitap' a katkılarından dolayı teşekkürler. *

4 yorum:

  1. bende merak ettim bu kitabı listeme ekliorum
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okurken, tanıtım yazısında ve casuslukla ilgili yazıda o kadar çok yorum yapmışım ki kitaba, yorum yazısında ne yazacağımı şaşırdım -kitabın tadını kaçırdım - buna rağmen merak uyandırmış olmak hoşuma gitti :)) Umarım çok seversiniz...

      Sil
  2. ben diğer yazıları da okudum yorumu buna yazınca tabi biraz acayip oldu :))))

    YanıtlaSil