15 Aralık 2012 Cumartesi

Supernatural 8. Sezon Üzerine Erken Yazılmış Bir Yazı


Supernatural'ın son sezonunun inanılmaz ruhsuz olduğunu düşünen bir tek ben mi varım?
Supernatural benim her daim number one dizim ama 7. sezona da o kadar atıp tutmama rağmen 8. sezon onu aştı resmen. 7. sezonda sadece ortadaki bölümlerde sorun vardı ve sorun ruhsuzluk değil; olayların ağır ilerlemesi ve aksiyon eksikliğiydi... Buna rağmen Dean ve Sam'in o halleri diziyi izlemenize yetiyordu.

8. sezonda ise evet aksiyon had safhada ama oyunculuktan mıdır nedir inanılmaz donuk! Sanki 'Bizim burada ne işimiz var?' der gibi oyuncular. İlk bölümden beri dikkatimi çeken bir şey bu. Söylediklerim 8. bölümü kapsamıyor bu arada. O hariç... 

Bilindiği gibi 7. sezonun sonunda  Dean Purgetory'e gitmişti. Cennet, cehennem derken bir ora kalmıştı zaten. Ben bunlar şimdi sezon sonuna kadar Dean'i oradan kurtarmaya çalışırlar diyordum ama Dean hemencecik çıkıverdi. Ve dizide gelenekselleşen bir durum var ki her sezonun sonunda kardeşlerden biri cennet, cehennem, purgetory tarzı bir yerlere gidiveriyor. Genelde her bölümde kendini olayların içinde ve olayların bir parçası olarak görüveren kişi olan Dean oluyor bu. Ve Dean her geldiğinde Sam acayip saçmalamış oluyor. Şu dizide herkes saçmaladı, sapıttı; bir tek Dean yolundan şaşmadı... 


Dean ortadan kaybolduğu an Sam ya ruhsuz biri oluyor, ya bir triplere giriyor ya da bir kadına takmış oluyor. Ruby'den sonra Dean bir geliverdi, Sam Amelia ve biricik köpekleriyle resmen bir aile moduna girmiş, apple pie life tadında yaşıyor... Avcılığı falan bırakmış, bir tripler yine. Sam'in o ergen tripleri beni çileden çıkarıyor. Abin purgetoryden çıkmış gelmiş, senin derdin ne adamım derler adama...

Dean ise purgetoryden can dostu Benny ile döner dünyamıza, Cass orada kalmıştır... Benny vampirdir bu arada!! Bu da Sam'i daha da bir menapozlu kıskanç kadın triplerine sokuyor tabi... Sen Amelia ile pikniklere giderken Dean neler çekmiş, hayatını Benny kurtarmış, Cass'i oradan çıkaramamışlar, az destek ol yani değil mi? Çekilmiyor Sam bu sezon kısaca. 



Dizide ara ara flashbackler olurdu, izleyenler bilir... Ve çok da etkileyici olurdu bunlar. Dizi bu sezon flashbacklerden ibaret, bari direk o kısımlardan başlatsaydınız diziyi. Bir yandan Dean'in purgetorydeki hayatı anlatılıyor, o güzel de; Sam'in aşk hayatının anlatıldığı kısımlar beni inanılmaz boğdu. Klişe filmlerdeki gibi köpeğe çarpıyor, yok kadın köpeği iyileştiriyor, tık yıldırım aşkı falan... Supernatural'a yakıştıramadım, basit dram dizilerine dönüşmeye başladı... 




Diziye bu kadar atıp tuttuktan sonra hepsiden ayrı olarak 8. bölüm sen nasıl bir şeydin öyle ya! İşte Supernatural bu!!! dedim o bölümde. Gülmekten de öldüm. Cass ve Bobby'i arıyordum zaten. Cass döndü, hala çok şaşkın ve tatlı. Bobby yerine ise Garth. O alay ettiğimiz; salak, beceriksiz, cılız Garth Bobby'nin yerine geçmiş ve yakıştırmış da. Biz onu Bobby'i aradığında Bobby: 'bu FBI'ın işi Garth, FBI'ı ara.' dediğinde telefonu kapatıp Bobby'i FBI hattından aramasıyla hatırlıyorduk oysa ki :) Ama Bobby'nin yokluğunu özlüyorum a dostlar. Garth'ın kendi yerine geçtiğini gördüğünde "Idjits!" desin istiyorum... 



Hele Cass'in huzur evinde kediyi sorgulamaya çalıştığı sahne... Öl, bit! :) Dean çağırınca da "Seninle işim bitmedi." diyerek gidişii :)


Son olarak dizide beni rahatsız eden bir şey de şu ki her sezon Sam'in saçları biraz daha uzuyor... Bence 2., 3. sezondaki saçları Sam'e çok daha fazla yakışıyordu.  Aşağıdaki bu sezondaki versiyonu...


Bir de bu durumu tiye almışlar ve Sam'in 12. sezondaki halini yapmışlar. Çok gülmüştüm buna... 


Velhasıl-ı kelam dizi beklemediğim kadar donuk gidiyor. Daha sezon bitmiş değil, umarım ki bu lafları bana yedirirler ve 7.sezon sonundaki gibi toplarlar diziyi. Benim hala umudum var... Sevdiğim bir iki diyalog paylaşıvereyim... 

Dean purgetoryden yeni çıkmış, iştahla hamburgerini yiyordur.
-Dostum o bir burger...
-Bu bir hazine... :)

---

Kevin: Nerelerdeydiniz?
 Dean: Ben Purgatory'deydim, Sam de bir köpeğe çarptı... :)

8. bölümü hiç yazmıyorum, yoksa bütün bölümleri yazmak zorunda kalırım... :)
Sevgilerle... 


4 yorum:

  1. Ben bayılırım Supernatural'a ve tüm sezonlarını 2 şer kez izlemişimdir. Ancak bence açık ara en kötü sezon geçen sezondu. Çamaşırsuyuyla leviathan öldürmeleri saçmalık ötesiydi. Dediğin gibi ben de Pergutory çok baba bir yer birkaç bölüm orası anlatılır derken pıt diye her zamanki gibi çıktılar ve birşey olmamış gibi devam ettiler. Sam hele gıcık sam yine bir mızmızlık bir ben oynamıcam bana neler!! Adamım Dean neler çekmiş pis hala Apple Pie Life derdinde. Bu arada galiba bu sezon son diyorlar belki ondan böyle bıkkın oynuyorlardır. Kolay değil adamlar 9 senedir Sam ve Dean olarak takılıyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı düşünüyoruz bu konuda... :) Ben de tüm sezonları 2-3 kere izledim. Geçen sezon başı güzel başlamasına rağmen ortalara doğru iyice saçmaladılar. Hele o Dean'in Emma diye kızı oluyordu ya, amazonlarla ilgili bir bölüm vardı. O açık ara en kötü bölümdü... Ama sonlara doğru yine toplamışlardı, ben supernatural tadı almıştım ama 8. sezon 8. bölüm hariç rezalet. Ya tadında bırakmalıydılar, ya da alıştığımız o kaliteden ödün vermemeliydiler. Zaten bildiğim kadarıyla 7. sezonda son vermeyi planlıyorlarmış ancak fanların ısrarıyla 8. sezonu çekmeye karar vermiş. Bakalım daha sezon yeni yarılandı, umarım diğer yarısı supernatural'a yakışır olur :) Ayrıca Sam'in geç ergenlik tripleri beni de benden aldı götürdü...

      Sil
  2. Severek takip ettiğim dizilerin başında gelir ama çoğu izleyicisi gibi beni de baydı artık ilk 6 sezonu bana göre çok muhteşemdir ama bir yerden sonra senaristler bile artık bir şeyleri kurgulamaktan sıkılmışlar yazacak bir şey bulamıyorlar gibi. Tadında bırakmak lazım umarım son sezonudur ve güzel toparlayıp öyle bitirirler havada kalmış bir final kötü olur böyle uzun soluklu bir diziye. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için çok teşekkürler. Bence de ilk 6 sezon harikaydı. Hiç unutmam Ruby 6x15'te Sam'e; "O kadar uzun zamandır Sam Winchester'sın ki!" demişti. Bence de belli bir zamandan sonra oyuncular da senaristler de sıkılıyor, o yüzden bu sezon oyunculuklarını çok ruhsuz ve vasat buldum. Cass'in dönmesiyle içimi tekrar umut kapladı çünkü 8. bölüm çok güzeldi. Umarım toparlarlar, düzgün de bir final olur :)

      Sil