14 Ekim 2012 Pazar

Vampir Günlükleri 1 - Uyanış ve Savaş - L. J. Smith


Kitabın Adı: Uyanış ve Savaş

Yazar: L.J. Smith

Orijinal Adı: The Awakening & The Struggle

Çeviri: Selim Yeniçeri

Yayınevi: Artemis Yayınları

Sayfa Sayısı: 496

Yayın Yılı: 2009 (Ciltli)

Seri: The Vampire Diaries (Vampir Günlükleri) 1. Kitap

The Vampire Diaries

#1 Uyanış ve Savaş
#2 Öfke ve Karanlık
#3 Dönüş:Çöken Karanlık 
#4  Dönüş: Gölge  Ruhlar
#5 Dönüş: Gece Yarısı

Vampir Günlükleri serisinin ilk iki hikayesini barındıran ilk kitabı Uyanış ve Savaş bitti!.. Normalde hava atarım ben kitabını okumadan filmini izlemem arkadaş diye. Hatta filmini izlemem kitabını yine okurum falan diye de devam ederim. :) Ama hep rezilce ki bu 2. kez oluyor bahsettiğim kitaplar hep önce filmini/dizisini izlediklerim oluyor. Sayın okuyucu, bu bir istisnadır. :) Ben de bu seriye öncelikle dizisini izleyerek başladım... 


Kitabı okuyalı aslında bir süre oldu ama ben yine anca yazıyorum... Öncelikle dizinin kitaptan bir adım önde olmak üzere daha güzel olduğunu söylemek istiyorum. Diziyle kitap oldukça değişiklik içermekte. Zaten başta kitaptaki Elena sarışın, mavi gözlü bir kız ve çok havalı... Dizidekiyse aksine kumral. Stefan kitapta ise simsiyah saçlı bir tip dizide ise değil. Ayrıca kitaptaki Elena'nın erkek kardeşi değil 4 yaşında bir kız kardeşi var. Kitaptaki arkadaşı Meredith ise dizide yok... :) Kitaptakine benzetirsek Elena'nın aslında şu tarz biri olması lazım ki kitabı okurken hayal ettiğime pek benzemiyor. 


İlk hikaye Uyanış kızımız Elena'nın hayatına gizemli yakışıklı Stefan'ın girmesiyle başlıyor. Stefan Elena'ya dizidekinden farklı olmak üzere yüz vermiyor. Çünkü Vampir, bunu saklamak istiyor ve Elena onları dönüştüren, iki kardeşi birden kendine aşık eden Katherine'e çok benziyor. Kitap böyle devam ediyor. Ardından hayatlarına Stefan'ın acımasız ama bir o kadar da cool ve çekici abisi Damon giriyor. Öncelikle Damon'ın yaptıkları Stefan'ın üzerine kalıyor, oğlumuzu aklamaya çalışıyoruz :) 
Savaş kısmındaysa hem kardeşlerin mücadelesi, hem Caroline ve Tyler'ın Stefan'a kurduğu tuzaklar var. Garibim Stefan hangibiriyle uğraşsın :) Tabi Damon da Elena'dan hoşlanıyor ve iki kardeş yine birbirine düşüyor... 

Bu arada kasabada da bambaşka bir güç dolaşıyor. Bu sefer güçlerini birleştirip bu gücün peşine düşüyorlar. Bakalım savaşı kim kazanacak diyoruz :) 


Karakterlere biraz bakarsak kitaptaki Elena okulun en popüler kızı ve inanılmaz bencil. Herkes onun her dediğini yapıyor ve onun için kendini feda etmeye hazır. Kitaptaki Elena'ya nedense ben pek ısınamadım. 

Kitaptaki Stefan oğlumuz ise dizidekine daha yakın. Efendi, halim selim bir tip :) Aslında Damon'la düşman olmayı da istemiyor. İnsanlardan beslenmiyor. Türünün aksine iyi olmak istiyor. 

Damon ise kitapta oldukça bencil. Başlarda dizidekinin aksine pek sempatik gelmiyor. Diziden farklı olarak belli güçleri var vampirlerin, Damon insan kanıyla beslendiğinden daha güçlü. Bu nedenle güçleri kullanabiliyor Stefan'ın aksine bazı hayvanlara dönüşebiliyor. Örneğin kanatlarının altı gökkuşağı renginde olan bir karga... Bana biraz o karanlık görüntüsünün altında, içinde gökkuşağı saklıyor imasını vermişti dönüştüğü karga. Ama Damon iyi olmak istemiyor. Çünkü 'iyi olursan herkes senden iyilik bekler', diyerek kendi gibi olmayı seçiyor. Yine de ne yaparsa yapsın bir yandan Stefan'a kıyamıyor... 



Taylor ve Caroline dizide bir iki bölüm kötü gibi görünseler de bir kaç bölüme hemen taraf değiştirmişlerdi. Kitapta ise uzun zaman kötü kalıyorlar :)

Konu güzel olsa da kitabın diline ve anlatımına gelirsek malesef kitabın dili benim pek hoşuma gitmedi. Etkisiz ve yavan geldi. Konu da çok üstünde durulmadan özet verilir gibi geçti sanki. Kitap beni pek tatmin etmedi malesef... 

PUANIM: 


17 yorum:

  1. kitap güzelmi ? ona göre alacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başta sıkıcı diyosun ortalara doğru bi heycan. Sonu hep süper oluyo. Ben şuan onuncu kitaptayım.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Harika bir kitap ya.Şuanda DÖNÜŞ GÖLGE RUHLAR'ı okuyorum.Herkese tavsiye ederim :D :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenen okurlara saygım sonsuz, beni içine çekmedi. Zevk meselesi :)

      Sil
  4. İlk kitabı okumaya başladım pdf olarak indirip fakat kitap direk olarak stefanın aklanmaya çalıştığı yerden başlıyor. Nasıl tanıştılar ne oldu anlaşılmadan acep neden böyle oldu bu?

    YanıtlaSil
  5. elananın kardeşi kitapda neden kız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında sorulması gereken orijinalinde yani kitapta kız olan kardeş neden dizide erkek? :) diziye uyarlarken değişikliği uygun görmüşler, farklı olan birçok şey var.

      Sil
  6. elananın kardeşi kitapda neden kız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kitapta kız olan kardeşi diziye erkek olarak uyarlandı. Sanırım aksiyon ve ilişki sarmalları katabilmek için.

      Sil
  7. Süper bir kitap bayıldım

    YanıtlaSil
  8. merhaba şu an kitabı nerden alabilirim her yere baktım stokta yok diyor veya satışlar ne zaman açılırbir biginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yeni basımı hakkında hiçbir bilgim yok. Yayınevine mail atabilirsiniz bilgi için. Onun dışında nadir kitap gibi sahaf sitelerine bakabilirsiniz 2. el için.

      Sil