20 Ekim 2012 Cumartesi

Gizli Miras - Ahmet Karayün




Kitabın Adı: Gizli Miras

Yazar: Ahmet Karayün

Yayınevi: Adom Yayınları

Sayfa Sayısı: 216

Yayın Yılı: 2012


Bu kitabı aslında Türk işi polisiye olarak düşünüp almıştım. Özellikle arka kapak yazısına da vurulmuştum. Çok merak ettirmişti ve arka kapağı kim yazdıysa işinin ehliymiş bunu söyleyebilirim. Beni cezbetti çünkü... Türk bir yazardan polisiye okuma isteğini de üzerine ekleyip almıştım. Bu isteğim sonucu kitaplarını aldığım bir yazar da Cenk Çalışır. Onun da Satranç Cinayetleri ve Zehr-i Katil kitaplarını aldım. 

Gizli Miras öyle gibi görünse de polisiye değildi. Daha çok bir intikam hikayesiydi. Yazarın sanırım ilk kitabı çünkü üslubunu malesef biraz zayıf buldum. Sanki yazar rotasını bilmeden bir yola çıkmış da süreç boyunca sürekli karar değiştirip yalpalamış gibi geldi bana. Karakterleri de malesef pek benimseyemedim. Çünkü derin işlenmemişlerdi, yüzeyseldiler. Galip ve kuzenini bu kategoriye koyabilirim. Benim ısındığım tek karakter Galip'in babasıydı. Ona daha fazla yer verilmesini ve derinlemesine okuyabilmeyi isterdim. 

Yazar sanırım kitap boyunca çok bocalamıştı. Bu bocalamaları özellikle sonlara doğru çok hissettim. Her şeye rağmen sonunu sevdim. Tamamen umutsuz değilim. Çünkü kitaptaki ana kurguyu, işlenmek istenen fikri anladığımı düşünüyorum. Sadece işlenmesinde hatalar vardı bence. Daha ilk kitap olduğu düşünülürse okuyucunun gözünü tırmalayan bu gibi şeyler, ince bir çalışmayla giderilebilir. Kendisine yeni çıktığı yolda başarılar diliyorum... 

PUANIM:  

Alıntı: 



Dünyamızda her zaman her şey toz pembe değildir. Karşılaştığın her insan kötü ya da iyi değildir. Ne olursa olsun her duruma karşı hazırlıklı ol. Zira bazen ölmekten çok yaşamaktır zor olan... 

Ve ek olarak arka kapak yazısını da veriyorum... 

"Miras denince aklınıza hemen para mı geliyor? Peki, size kalan miras bir kasa şarap, bir kütüphane dolusu kitap olsaydı ne yapardınız? Kanı kanla yıkayabilir misiniz? İntikam almanın tek yolu tabanca ve şiddet midir? İhanetsiz aşkı bulmak bu kadar mı zor? İntikam; soğuk yenince mi, sıcak yenince mi lezzetli bir aştır? Tüm bu sorular beynine yıldırım gibi düşen Galip, vardığı yol ayrımında ne karar verecek? İstemediği halde kendini ortasında bulduğu bu savaştan aklı mı, duyguları mı galip çıkacak?"


Zaten "size kalan miras bir kütüphane dolusu kitap olsaydı" kısmıyla beni tavlamıştı bile... Ama olmadı... :(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder