25 Ekim 2013 Cuma

FULLMETAL ALCHEMIST ANİMESİ HAKKINDA



Fullmetal Alchemist animesi, mangadan alınarak yapılan animelerdendir. Mangası da animesi de oldukça ünlüdür. Bir çok kez, en iyi anime seçilmiştir. Anime 2003 yılında başlamış ve 51 bölüm çekilmiştir. Çekilen bu ilk seri 51 bölümün ardından bir devam filmiyle sona ermiştir ancak mangayla paralel değildir. Daha sonra 2009 yılında mangadan yola çıkılarak 64 bölümlük ikinci bir seri daha çekilmiştir ve bu seri mangayla paraleldir.




-Edward Elric-


-Alphonse Elric-



“İnsan bir şeyleri feda etmeden hiçbir şey elde edemez,
Bir şeyi elde etmek istiyorsan ona eş değerde bir şey sunmalısın,
Bu simyanın eşdeğer değiş-tokuş prensibidir.”


KONUSU
Elric kardeşler Edward ve Alphonse ölen annelerini diriltmek için simyaya başvururlar. Ama insan ruhu ile değiş-tokuş yapılacak eş değerde bir şey bulunmamaktadır. Deney sırasında büyük kardeş Edward bacağını, küçük kardeş Alphonse ise bedenini kaybeder. Edward elindeki son çareyi kullanıp Al’ın ruhunu bir zırha bağlamayı başarır ama bu esnada da kolunu kaybeder. İki kardeş annelerini diriltmenin imkansız olduğu büyük kayıplardan sonra anlar. Automail sayesinde mekanik uzuvlarına kavuşan Ed, kardeşine olanların kendi suçu olduğuna inanır. Al'ın bedenini geri almak ve simyayı daha da iyi öğrenmek için Elric kardeşler evlerini yakıp bir yolcuğa çıkarlar. 


Açılış ve Kapanış müzikleri  ara ara değişmekle birlikte birini paylaşmak istiyorum fikir açısından. 





 



Hem izlemesi zevkli, hem de içinde alınacak ciddi manada dersler olan bir anime diyerek bitiriyorum. Sevgiler... :)




5 yorum:

  1. Ben ikinci seriyi izliyorum şu anda, gerçekten çok eğlenceli bir o kadar da hüzünlü bir anime. Mangası eminim daha da güzeldir. Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli izlemeler :) Mangası da çok zevkliydi, bir de Türkçe olunca yarım saatte okudum bir kerede :) Teşekkür ederim ^^

      Sil
  2. Benim en sevdiğim anime,Türkiye'de yeterince ilgi görmediğini düşünüyorum

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim anime,Türkiye'de yeterince ilgi gördüğünü düşünmüyorum

    YanıtlaSil